W listopadzie ubiegłego roku Renault pokazało prototypowego crossovera Kiger Concept. Teraz Renault Kiger doczekało się wersji produkcyjnej, która mocno nawiązuje do ubiegłorocznego konceptu. Samochód co prawda powstał z myślą o rynku indyjskim, jednak w przyszłości producent nie wyklucza ekspansji także na inne rynki. Być może auto trafi też do Europy jako model Dacii, gdyż rumuńska marka planuje w przyszłym roku premierę nowego samochodu segmentu B. Jako pojazd mniejszy od Sandero a jednocześnie typowy crossover, nie zdziwi nas, jeśli to właśnie Kiger będzie tym modelem.
Renault Kiger – zgrabne pudełko
Renault Kiger oparto na modułowej platformie CMF-A sojuszu Renault-Nissan-Mitsubishi, z której korzysta m.in. elektryczna Dacia Spring czy niedostępne w Europie Renault Kwid. Nowy crossover mierzy 3,99 m długości. Warto bowiem wspomnieć, iż w Indiach samochody powyżej 4 m długości są obłożone wyższym podatkiem. Mimo to standardowa pojemność bagażnika wynosi aż 405 l a po złożeniu tylnych siedzeń rośnie ona do 897 l. Auto liczy równe 2,5 m rozstawu osi a jego prześwit to całkiem spore 203 mm. Szerokość nadwozia to 1,6 m a wysokość 1,75 m. Trochę pudełko na kołach, aczkolwiek zgrabne.
Pomimo niewielkich rozmiarów i pudełkowatych kształtów nadwozie Kigera wygląda całkiem ładnie. W oczy rzuca się agresywny przód z wyeksponowanym logo marki, wąskimi reflektorami oraz umieszczonymi pod nimi trzema soczewkami LED-owymi w kształcie kwadratów. Tył auta również wygląda całkiem zgrabnie, stanowiąc pomniejszoną wersję znanego nam Captura.
Całkiem przyzwoity, filigranowy crossover
Całkiem przyzwoicie wygląda także kabina małego crossovera. Konsolę środkową wieńczy 8-calowy dotykowy ekran systemu multimedialnego z funkcjami AndroidAuto i Apple CarPlay. Przed kierowcą znalazł się zestaw cyfrowych zegarów z 7-calowym wyświetlaczem. W standardzie znalazło się 6 poduszek powietrznych, co na rynku indyjskim nie jest wcale takie oczywiste.
Pod maską Kigera znajdzie się benzynowa jednostka 1.0 R3 w dwóch wariantach mocy. Wolnossąca odmiana rozwija 72 KM i 96 Nm, zaś turbodoładowana 100 KM i 160 Nm. Słabszy wariant współpracuje ze skrzynią manualną lub zrobotyzowaną AMT, za mocniejszy z manualem lub bezstopniową przekładnią CVT.