Connect with us

Czego szukasz?

Samochody

Nowa Fabia Monte Carlo zaprezentowana. Zrobiona „na sportowo”

Najnowsza generacja miejskiej Skody doczekała się usportowionego wariantu. Wszystko wskazuje na to, że podobnie jak w przypadku poprzedniczki, nowa Fabia Monte Carlo będzie topową odmianą czeskiego mieszczucha.

Nowa Fabia Monte Carlo

Sportowo-lifestylowy wariant Monte Carlo jest znana w Fabii już od 2011 roku. Najnowsza wersja modelu, zainspirowana licznymi zwycięstwami marki w legendarnym rajdzie Monte Carlo, dołączy do oferowanych obecnie wersji wyposażenia czwartej generacji Fabii. Nowa Fabia Monte Carlo poza sportowymi akcentami wyróżnia się także najlepszą aerodynamiką w segmencie.

Nowa Fabia Monte Carlo z najlepszą aerodynamiką w segmencie

Odmianę Monte Carlo wyróżniają liczne detale w kolorze czarnym. Są to m.in. czarna ramka efektownego grilla Skody, charakterystyczne dla modelu przednie i tylne spojlery, czarny tylny dyfuzor i obręcze kół ze stopów lekkich o średnicy od 16 do 18 cali. Precyzyjnie wycięte reflektory Fabia Monte Carlo są standardowo wyposażone w technologię LED. Gama wyposażenia standardowego obejmuje również światła przeciwmgielne. Nowa Fabia Monte Carlo wyjeżdża z fabryki na czarnych, polerowanych 16-calowych obręczach Proxima ze zdejmowanymi, aerodynamicznie zoptymalizowanymi plastikowymi nakładkami. W opcjonalnym wyposażeniu są także 17-calowe obręcze Procyon, również z nakładkami Aero i błyszczącym czarnym wykończeniem, oraz 18-calowe obręcze kół Libra.

Nowa Fabia Monte Carlo

Dzięki wyrafinowanym detalom, takim jak aktywnie regulowana przesłona chłodnicy w dolnym wlocie powietrza w  przednim zderzaku, najnowsza Fabia Monte Carlo wyznacza nowy punkt odniesienia w swoim segmencie, ze współczynnikiem oporu powietrza wynoszącym od 0,28 (cd). Aby jeszcze bardziej poprawić aerodynamikę, aktywnie regulowane listwy żaluzji chłodzącej zamykają się automatycznie, gdy nie ma potrzeby chłodzenia. Daje to oszczędność paliwa do 0,2 l na 100 km podczas jazdy ze stałą prędkością 120 km/h.

ZOBACZ TAKŻE
Nowa Fabia wreszcie ujrzała światło dzienne. Materiał na hit

Wnętrze nowego modelu zostało wyposażone w sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami oraz w trójramienną kierownicę wielofunkcyjną, wykończoną skórą z eleganckimi przeszyciami. Wnętrze utrzymane jest w znacznej części w kolorze czarnym, z ozdobną listwą deski rozdzielczej, częściami konsoli środkowej i klamkami drzwi z odcieniem czerwieni. Podłokietniki na przednich drzwiach i dolną część deski rozdzielczej wykończono wzorem z efektem włókna węglowego. Gama standardowego wyposażenia Fabii Monte Carlo obejmuje również nowe oświetlenie ambiente LED, które oświetla dekoracyjne wykończenie deski rozdzielczej na czerwono.

Nowa Fabia Monte Carlo

Sporo sportowych akcentów, głównie jednak wizualnych

Samochód można wyposażyć m.in. w zestaw wirtualnych zegarów z 10,25-calowym wyświetlaczem, podgrzewaną kierownicę czy też podgrzewaną przednią szybę. Na liście opcji znajdzie się ponadto system Travel Assist z aktywnym tempomatem oraz Park Assist z asystentem parkowania.

Nowa Fabia Monte Carlo

Gamę jednostek napędowych tworzą benzynowe silniki o pojemności 1 i 1.5 litra oraz mocy od 80 do 150 KM. Bazowy 1.0 MPI rozwija 80 KM oraz 93 Nm. Współpracuje on z 5-biegową manualną skrzynią. Kolejny jest turbodoładowany wariant oferujący 95 KM oraz 175 Nm. Następny jest 110-konny wariant silnika 1.0, oferujący 200 Nm. Ofertę wieńczy 4-cylindrowa jednostka 1.5 TSI o mocy 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym 250 Nm. Występuje ona wyłącznie ze skrzynią DSG. Odmiana ta zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8 sekund i prędkość maksymalną na poziomie 225 km/h.

Sprzedaż Fabii Monte Carlo rozpocznie się już niebawem. Wkrótce poznamy też cennik opisywanej wersji.

5/5 (liczba głosów: 1)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama