Po 8 latach od premiery poprzedniego S60 poznaliśmy jego następcę. Samochód jest zupełnie nową konstrukcją, niemającą praktycznie nic wspólnego z poprzednikiem – począwszy od designu, przez nowe silniki, na technice kończąc.
Nabrało proporcji
Pod względem stylistyki najnowsze Volvo S60 w porównaniu z poprzednikiem dzieli przepaść. Auto nabrało proporcji i elegancji. Patrząc na karoserię, łatwo dostrzec nowoczesne rozwiązania stylistyczne, takie jak LED-owe światła z charakterystycznym „młotem Thora” oraz masywny tył nadwozia w stylu większego S90. Zresztą nie tylko wyglądem auto nawiązuje do flagowego modelu.
Volvo S60 korzysta z tej samej płyty podłogowej SPA, co V60 czy wspomniane wcześniej S90. Pojazd mierzy 4,76 m długości, 2,04 m szerokości (z lusterkami) oraz 1,43 m wysokości. Rozstaw osi wynosi aż 2,87 m. Oznacza to, że auto znacznie urosło i jest aż o 13 cm dłuższe od poprzednika, a jego osie są rozstawione o 9 cm dalej. Bagażnik urósł o 62 l – do 442 l.
Kabina również przypomina najnowsze modele szwedzkiej marki. Kokpit został więc zdominowany przez duży, pionowy ekran dotykowy, skupiający niemal wszystkie funkcje pojazdu, łącznie z klimatyzacją. Wnętrze wykończono materiałami najwyższej jakości, a liście wyposażenia znalazły się wirtualne zegary oraz pakiet systemów bezpieczeństwa i asystujących, takich jak system awaryjnego hamowania czy Pilot Assist, czyli funkcja częściowo autonomicznej jazdy.
Hybryda zamiast diesla
Gamę jednostek napędowych utworzą dwa 2-litrowe silniki benzynowe, oznaczone jako T5 i T6. Pierwszy z nich wytwarza 250 KM, a drugi 320 KM. S60 jest pierwszym modelem Volvo, które nie oferuje jednostek wysokoprężnych. Ich miejsce zajmą dwie wersje z napędem hybrydowym typu plug-in. Pierwsza z nich to T6 TwinEngine o mocy 340 KM, a druga to T8 TwinEngine, rozwijająca aż 400 KM. Standardem w odmianach hybrydowych będzie napęd 4×4.Wszystkie odmiany połączono z 8-biegowa skrzynią automatyczną.
Ponadto topowy wariant T8 TwinEngine będzie można zamówić z pakietem Polestar Engineered. Zawiera on lepsze hamulce, sztywniejsze zawieszenie, większe koła oraz moc zwiększoną o dodatkowe 15 KM.
Nowe Volvo S60 jest pierwszym modelem tej marki produkowanym w Stanach Zjednoczonych. Jednocześnie rozpoczyna zapowiedziany przez Szwedów etap odchodzenia od diesli i zastępowania ich odmianami elektrycznymi i hybrydami typu plug-in.