Nasze profile w mediach społecznościowych

Samochody elektryczne

Audi A6 e-Tron Concept – niemiecką markę czeka “świetlana” przyszłość

Niemiecki producent zdradził swoje bardzo bogate plany na najbliższy czas. Skupiają się one wokół samochodów elektrycznych, a ich najnowszym zwiastunem jest elegancki koncept, czyli Audi A6 e-Tron.

Opublikowano

w dniu

Audi A6 e-Tron Concept
Fot. audi / Audi A6 e-Tron

Salon w Szanghaju to także czas premier wielu konceptów. Jednym z nich jest właśnie Audi A6 e-Tron. Ten smukły liftback zapowiada nastanie ery elektrycznych Audi (niemiecka marka poinformowała niedawno, że nie będzie już rozwijał silników spalinowych). Samochód zapowiada naprawdę wiele nowości. Wśród nich są dwa nowe modele, jakie trafią na rynek w 2022 roku, nową platformę PPE dla elektrycznych samochodów luksusowych i powrót firmy do projektowania dużych sedanów. Pierwszym z modeli opartym na tej platformie będzie właśnie seryjne Audi A6 e-Tron.

Audi A6 e-Tron – dopracowana aerodynamika i przykuwająca wzrok sylwetka

Audi A6 e-Tron wyróżnia się wyjątkowo dopracowaną aerodynamiką. Współczynnik oporu powietrza cd wynosi raptem 0,22, choć pamiętajmy, że Audi to dopiero koncept, zaś już seryjny Mercedes EQS oferuje 0,20. A6 e-Tron ma pełnić rolę limuzyny klasy średniej wyższej, choć ma nadwozie typu liftback z otwieraną razem z tylną szybą klapą bagażnika. Samochód wygląda elegancko, a jego smukła sylwetka z nisko poprowadzoną, łukowatą linią dachu w stylu coupe przykuwa uwagę. Do długiego i niskiego nadwozia dobrze pasują 22-calowe felgi oraz krótkie zwisy. Za dobrą aerodynamikę odpowiadają także liczne obłości zastępujące ostre krawędzie.

Audi A6 e-Tron Concept

Świetne proporcje A6 e-Trona mają odzwierciedlenie w wymiarach nadwozia. Auto mierzy bowiem 4,96 m długości, 1,96 m szerokości oraz 1,44 m wysokości. Są one zatem bardzo zbliżone do spalinowego Audi A6. Uwagę zwracają także wąskie przednie i tylne światła. Przednie wykonano w technologii Matrix LED, które rzucają światło szybko i precyzyjnie niczym projektory. Oferują też możliwość dostosowania sygnatur świetlnych do własnych preferencji. Projektorowe reflektory oświetlają teren przez samochodem tak, żeby nie oślepiać innych użytkowników dróg oraz przekazują im różne informacje. Będą mogły ostrzec przed pieszym na jezdni albo awaryjnym hamowaniem.  Tylne lampy wykonano natomiast w technologii OLED i działają one jak wyświetlacz 3D.

ZOBACZ TAKŻE
Nowe Audi E-Tron GT już oficjalnie. Przewaga dzięki technice w praktyce

Audi pokazuje na nowo magię LED-ów

Po obu stronach karoserii wbudowano po trzy niewielkie projektory LED o wysokiej rozdzielczości, które po otwarciu drzwi przekształcają nawierzchnię obok pojazdu w scenę — niewielkie, dynamicznie rozszerzane efekty świetlne witają osoby wsiadające do samochodu komunikatem w ich własnym języku. Wyświetlają one także komunikaty ostrzegawcze, np. skierowane do rowerzystów, że mają uważać na otwierające się drzwi.

Audi A6 e-Tron Concept

Cyfrowe reflektory Digital Matrix LED charakteryzują się niemal kinową jakością projekcji. Jeżeli na przykład Audi A6 e-tron jest podczas ładowania akumulatorów zaparkowany przodem do ściany, kierowca i pasażerowie mogą spędzić ten czas grając w wyświetlane na tejże ścianie gry. Zamiast na małym ekranie w kabinie, będą widzieli wirtualne obrazy gry w formacie XXL, wyświetlane na ścianie — a wszystko to dzięki reflektorom Digital Matrix LED. Aby mieć wyjątkowo dobry widok na obraz gry, który może mieć nawet kilka metrów długości, gracze mogą stać przy pojeździe lub bezpośrednio przed nim. Swymi posunięciami w grze sterują za pomocą smartfonów. Za wspomnianą grę także odpowiada Audi.

ZOBACZ TAKŻE
Audi Q4 e-Tron i Q4 Sportback e-Tron. Niemiecka marka idzie z prądem

Nawet 700 km zasięgu

Audi A6 e-Tron napędzają dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 476 KM i maksymalnym momencie obrotowym 800 Nm. Pozwalają one autu na rozwinięcie 100 km/h w mniej niż 4 sekundy.  Audi zapowiada, że baterie w Audi A6 e-tron concept można na stacjach szybkiego ładowania naładować do mocy 270 kW w bardzo krótkim czasie. Umożliwia ona uzyskanie czasu ładowania zbliżonego do czasu tankowania paliwa w samochodzie z silnikiem konwencjonalnym. Wystarczy 10 minut, by naładować akumulator w stopniu wystarczającym na przebycie ponad 300 km. 100 kWh akumulator koncepcyjnego Audi A6 e-tron można naładować od 5 do 80 procent w niecałe 25 minut. Zasięg A6 e-Trona wynosi nawet 700 km.

Seryjna odmiana Audi A6 e-Tron trafi na rynek w drugiej połowie 2022 roku. Podejrzewamy, że samochód nie powinien zmienić się znacząco w porównaniu do pokazanego w Szanghaju konceptu.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama
Reklama



Reklama