Nasze social media

Fascynacje

600-konny Mercedes A45 AMG od Renntecha

Amerykański tuner uczynił ostrą A-klasę 45 AMG prawdziwym pociskiem na kołach. Niemiecki hot hatch otrzymał 3 pakiety tuningowe, z których najmocniejszy rozwija aż 600 KM.

Opublikowano

w dniu

Mercedes-AMG A45 by Renntech
Fot. renntech.com / Mercedes-AMG A45 Renntech

Renntech to założona w 1989 r. amerykańska firma tuningowa, specjalizująca się w modyfikowaniu modeli Mercedesa. Amerykanie już wcześniej wzięli na warsztat A-klasę 45 AMG (poprzednia generacja – W176), która rozwijała 428 KM. Tym razem przyszła kolej na jej najnowsze wcielenie typoszeregu W177.

Samochód występuje w trzech wersjach mocy. Już najsłabsza z nich rozwija 475 KM i 575 Nm (więcej o 54 KM i 75 Nm od zwykłego A45 AMG S). Środkowy pakiet oferuje 550 KM a topowy okrągłe 600 KM. Warto wspomnieć, że już seryjna A-klasa 45 AMG S przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,9 s. Najmocniejszy z pakietów może urwać z tego wyniku kolejne kilka dziesiątych sekundy.

Mercedes-AMG A45 Renntech – ostrzejszy niż brzytwa

Modyfikacje w “najsłabszym” wariancie ograniczają się do zmian oprogramowania. Ponadto firma zapewnia, że zadba o odpowiedni dźwięk układu wydechowego. W tym celu zastosuje zmodyfikowany zawór rozdzielczy, który zapewni zaledwie 2-litrowej jednostce od AMG typowy dla turbiny dźwięk wydmuchiwania. Jest to o tyle istotne, że standardowy Mercedes-AMG A45 S został “przyciszony” z racji na ostrzejsze normy emisji hałasu w UE. 475-konna A-klasa Renntech będzie dostępna od połowy stycznia.

Mercedes-AMG A45 by Renntech

Fot. renntech.com

Wersje o mocy 550 i 600 KM trafią do oferty amerykańskiego tunera w pierwszym kwartale bieżącego roku. Oprócz zmian w oprogramowaniu pojawi się zmodyfikowana turbosprężarka oraz nowy układ wydechowy. Od marca w opcji dostępna będzie rura spustowa ze sportowym katalizatorem. Obecnie klienci mogą się zdecydować także na układ ze zdalnie sterowanymi klapami poprawiającymi dźwięk. Renntech pracuje także nad przetestowanym przez TÜV układem wydechowym z oryginalnym katalizatorem i filtrem cząstek stałych.

Przełamywanie kolejnych barier

Renntech przygotował także kilka dodatków optycznych, m.in. w postaci 19 i 20-calowych felg dostępnych w wersjach odlewanej lub kutej. Te drugie zostały stworzone przez firmę Vossen. Większe są dostępne z opcjonalnym malowanym pierścieniem zewnętrznym.

Mercedes-AMG A45 by Renntech

Fot. renntech.com

Amerykanie pokazali, jak duży potencjał tkwi w 2-litrowej jednostce od Mercedesa-AMG. Moc 600 KM z tak małego silnika oznacza, że z litra pojemności “wyciśnięto” aż 300 KM. Ciekawe tylko, czy znajdzie się ktoś, kto uzyska jeszcze większą moc z “dwulitrówki” i gdzie leży granica takich modyfikacji.

Reklama

Facebook

Reklama
Reklama