Nissan GT-R50 by Italdesign zapowiadany był już od 2018 roku, jednak dopiero teraz odbyła się oficjalna prezentacja samochodu… I to nie byle gdzie, bowiem na włoskim torze Tazio Nuvolari. GT-R50 powstał w celu uczczenia 50. rocznicy powstania zarówno modelu GT-R, jak i firmy Italdesign.
Nissan GT-R50 by Italdesign – jeszcze bardziej zmysłowy
Japoński supersamochód bazuje na Nissanie GT-R NISMO z 2018 roku. W porównaniu do seryjnej wersji GT-R50 by Italdesign wyróżnia się bardziej futurystycznym designem, zwłaszcza przedniej części pojazdu. Linię dachu obniżono o 54 mm i wieńczy go charakterystyczna „rekinia płetwa”. Zastosowano też duży, aktywnie regulowany tylny spoiler. GT-R50 by Italdesign otrzymał nowe światła przednie z charakterystycznymi LED-owymi paskami do jazdy dziennej. Okrągłe klosze tylnych lamp przypominają modele Ferrari. Samochód otrzymał 21-calowe felgi.
W porównaniu do prototypu zastosowano większe lusterka boczne, które nieco psują ogólną prezencję futurystycznej klinowatej sylwetki pojazdu. Mimo to samochód może się naprawdę podobać.
W kabinie znajdziemy materiały lepszej jakości, w tym duże ilości Alcantary, skórę oraz elementy z włókna węglowego. z Alcantary wykonano m.in. kierownicę z czerwonym znacznikiem oraz obszycia na desce rozdzielczej, drzwiach i tunelu środkowym.
Ekskluzywny pocisk na kołach
W porównaniu z wersją NISMO moc Nissana GT-R50 by Italdesign zwiększono do 720 KM a moment obrotowy do 780 Nm (więcej o odpowiednio 120 KM i 128 Nm). Samochód wciąż korzysta z podwójnie doładowanej jednostki V6 o pojemności 3.8 litra. Wzmocniono także sześciobiegową przekładnię dwusprzęgłową.
GT-R50 by Italdesign otrzymał hamulce Brembo z lakierowanymi na czerwono 6-tłoczkowymi zaciskami z przodu i 4-tłoczkowymi z tyłu. Pojawiło się także zmodyfikowane zawieszenie z amortyzatorami Bilsteina z systemem ciągłej regulacji pracy. Samochód porusza się na oponach Michelin Pilot Super Sport o wymiarach 255/35 z przodu oraz 285/30 z tyłu.
Powstanie tylko 50 egzemplarzy Nissana GT-R50 by Italdesign. Cena wynosi 990 000 euro, czyli blisko pięć razy więcej niż w przypadku wersji Nismo. Co ciekawe, GT-R w wydaniu firmy Italdesign dostępny jest w sprzedaży od grudnia 2018 roku (prototyp pokazano w połowie 2018 roku).