Connect with us

Fascynacje

Alfa Romeo Giulia QV GTA i GTAm – na to czekaliśmy!

Doczekaliśmy się najbardziej ekstremalnej wersji sedana Alfy Romeo. Giulia QV otrzymała dwie specjalne wersje GTA oraz GTAm, stanowiące nie tylko nawiązanie do tradycji, ale również solidny generator adrenaliny.

Opublikowano

w dniu

Alfa Romeo Giulia GTA
Fot. netcarshow.com / Alfa Romeo Giulia GTA

Już standardowa Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde wywołuje radość u petrolheadów. Włosi nie byliby jednak sobą,  gdyby nie stworzyli jeszcze bardziej ekstremalnej wersji. Najnowsza Giulia GTA oraz GTAm wydają się być wręcz stworzone do torowych szaleństw.

Jeśli dla kogoś 510 KM w standardowej Giulii QV to za mało, Alfa Romeo przygotowała jeszcze ostrzejszą wersję. Nowe warianty o „kultowo” brzmiących nazwach GTA (Gran Turismo Alleggerita) i GTAm  otrzymały dodatkowy zastrzyk mocy. Podwójnie doładowana jednostka V6 o pojemności 2,9 l i rozwija 540 KM.

Alfa Romeo Giulia GTA – jeszcze więcej frajdy

Wraz ze wzrostem mocy wyraznie spadła masa własna (zwłaszcza w wersji GTAm). Giulia GTAm jest lżejsza od standardowej Quadrifoglio Verde aż o 100 kg!  Obie wersje otrzymały dach z włókna węglowego, karbonowe dyfuzor, błotniki oraz dwie centralnie umieszczone końcówki układu wydechowego. Wykonano go z tytanu, a za jego przygotowanie odpowiada Akrapovic. Poszerzono także progi oraz nadkola (rozstaw kół wzrósł o 50 mm). Ciekawostką jest przemodelowany przedni zderzak z zaawansowaną aerodynamiką, inspirowaną bolidami Formuły 1.

Alfa Romeo Giulia GTA

Fot. netcarshow.com / Alfa Romeo Giulia GTA

Jeszcze większe wrażenie robi Giulia GTAm. Jeśli chodzi o nadwozie, otrzymamy duży karbonowy spoiler na klapie bagażnika oraz większy splitter na przednim zderzaku.

Mniej znaczy więcej

Więcej wyróżników znajdziemy w kabinie Giulii GTAm. Z przodu znajdziemy kubełkowe fotele firmy Sabelt. Wykonano je z włókna węglowego i wyposażono w sześciopunktowe pasy bezpieczeństwa. Zrezygnowano z tylnej kanapy, a w jej miejscu znalazły się częściowa klatka bezpieczeństwa oraz miejsce na kask oraz gaśnicę. Zamiast klamek zastosowano materiałowe paski. Większość elementów wnętrza wykonano z alcantary. Co więcej, boczne szyby wykonano z poliwęglanu. Dla porównania Giulia GTA zachowała pięcioosobową kabinę i klasyczne fotele.

Alfa Romeo Giulia GTA

Fot. netcarshow.com / Alfa Romeo Giulia GTA

Dzięki wyższej mocy i niższej masie własnej Alfa Romeo Giulia GTA i GTAm mają wyraźnie  lepsze osiągi niż standardowa Quadrifoglio Verde. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 3,6 s, czyli  aż o 0,3 s szybciej niż w QV. Nowe wersje otrzymały także zmodyfikowane amortyzatory i sprężyny. 20-calowe felgi z centalną śrubą skrywają ceramiczne hamulce firmy Brembo.

W hołdzie tradycji

Alfa Romeo Giulia GTA i GTAm powstały na uczczenie 110 urodzin włoskiej marki. Dla przypomnienia, w 1965 r. zadebiutowała także prekursorka opisywanych modeli – Giulia Sprint GT. Obie wersje współczesnej Giulii będą limitowane – każda z nich powstanie w ilości 500 egzemplarzy. Sam proces zakupu będzie wyjątkowy, ponieważ przez całą tę drogę klienta przeprowadzi ambasador marki. Oprócz samochodu nabywca dostanie kask, pełen kombinezon wyścigowy Alpinestars oraz specjalny pokrowiec na samochód.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama
Reklama



Reklama