Pierwsza z ważnych informacji dotyczy oficjalnej zapowiedzi pierwszego elektrycznego modelu flagowej marki koreańskiego koncernu – Genesis. Pierwsze doniesienia na temat elektrycznego crossovera tej firmy słyszeliśmy już rok temu, jednak teraz pochodzą one z najbardziej wiarygodnego źródła, bowiem od samego producenta. Elektryczny Genesis będzie jedną z trzech zapowiadanych na ten rok nowości marki, zaraz obok SUV-ów GV70 i GV80.
Aż 25 elektrycznych modeli do 2025 roku
Wraz z elektrycznym Genesisem zadebiutuje elektryczny crossover Kii oraz produkcyjna wersja pokazanego kilka miesięcy temu koncepcyjnego Ioniqa 45. Prawdopodobnie otrzyma on nazwę Ioniq 5. Wszystkie wspomniane pojazdy powstaną na wspólnej platformie Electric-Global Modular Platform (E-GMP), stworzonej z myślą o samochodach elektrycznych.
– Wprowadzając na rynek nowe samochody oparte na niedawno wydanej platformie pojazdów elektrycznych E-GMP, planujemy zapewnić atrakcyjne, przyjazne dla środowiska opcje mobilności, które trafnie odzwierciedlają zróżnicowane gusta i potrzeby klientów po bardziej przystępnych cenach – powiedział prezes koncernu, Euisun Chung.
Elektryczny Genesis otrzyma innowacyjną platformę i spory zasięg
Hyundai zaznacza, że nowa platforma E-GMP jest w stanie zapewnić ponad 500 km zasięgu (310 mil) na jednym ładowaniu. Ponadto technologia szybkiego ładowania umożliwi uzyskanie 100 km zasięgu w ciągu zaledwie 5 minut. Naładowanie baterii do 80% będzie możliwe już po upływie 18 minut. Platforma będzie przystosowana do ładowania z mocą 400 lub nawet 800 Volt. Długoterminowy plan koreańskiej firmy zakłada oferowanie przynajmniej 25 pojazdów elektrycznych do 2025 roku i światową sprzedaż samochodów elektrycznych na poziomie miliona sztuk rocznie.
– Rok 2021 powinien być rokiem, w którym rozpoczniemy naszą wielką transformację w nowy silnik wzrostu – dodał prezes Chung. Hyundai przyspieszy także budowę i instalację nowych stacji ładowania samochodów elektrycznych na całym świecie. W 2021 roku uruchomi 20 stacji szybkiego ładowania w Korei Południowej. Ponadto we współpracy z Ionity zoptymalizuje swoją infrastrukturę w Europie.
Konkurencja nie śpi
Konkurencja nie śpi i podobne plany snują również główni rywale tacy jak Toyota czy koncern Volkswagena, który również sukcesywnie rozwija rodzinę modeli ID. Jeszcze ciekawiej sprawa wygląda u Toyoty, która współpracuje z Panasonikiem w celu stworzenia bardziej wydajnych akumulatorów.