Siódmą generację potężnego GT3 o mocy 510 KM można teraz zamawiać z pakietem wyposażenia, który w przypadku poprzednika był niezwykle popularny. To purystyczne 911 GT3, ważące zaledwie 1418 kg, standardowo wyposażono w 6-stopniową sportową manualną skrzynię biegów GT. Po raz pierwszy pakiet Touring można – bez dodatkowych kosztów – połączyć również z 7 biegową dwusprzęgłową przekładnią PDK. Auto waży wtedy 1435 kg. Nacisk na zmniejszenie masy własnej demonstrują: przednia pokrywa wykonana z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP), szyby z lekkiego szkła oraz kute obręcze kół, a także lekki sportowy układ wydechowy.
Porsche 911 GT3 Touring – subtelne GT o wyścigowym rodowodzie
Nazwa „pakiet Touring” nawiązuje do wariantu wyposażenia 911 Carrera RS z roku modelowego 1973. Już wtedy jego istotą było połączenie purystycznego designu 911 z klasycznym wykończeniem wnętrza. Porsche powróciło do tej idei w 2017 roku. Wtedy to bowiem po raz pierwszy zaoferowało pakiet Touring dla poprzedniej generacji 911 GT3 (typ 991).
Z zewnątrz najbardziej rzucającą się w oczy różnicą jest brak mocowanego na stałe tylnego skrzydła 911 GT3. Niezbędną siłę docisku przy wysokiej prędkości zapewnia nierzucający się w oczy, automatycznie wysuwany tylny spojler. Kolejną cechą, który wyróżnia nowy wariant, a zarazem podkreśla jego dyskretny wygląd, są srebrne listwy ozdobne z anodowanego aluminium o wysokim połysku wokół bocznych szyb. Przód jest w całości lakierowany na kolor nadwozia.
Wnętrze z rozszerzonym pakietem elementów wykończonych czarną skórą prezentuje się szczególnie elegancko i jest zarezerwowane wyłącznie dla GT3 z pakietem Touring. Front deski rozdzielczej oraz górne boczne sekcje paneli drzwi mają specjalne przetłoczenia powierzchni. Kokpit po raz pierwszy wyposażono w widok torowy. Za naciśnięciem przycisku zawartość wyświetlaczy po lewej i prawej stronie centralnego obrotomierza zostaje bowiem zredukowana do najważniejszych informacji (ciśnienie ogumienia i oleju, temperatura oleju i chłodziwa oraz poziom paliwa).
Mnogość stylowych detali
Najnowsze Porsche 911 GT3 Touring wyróżnia się także pewnymi detalami, z których nie wszystkie widać na pierwszy rzut oka. Nad wysokoobrotowym silnikiem znajduje się grill z logo „GT3 touring” o unikalnym wzornictwie. Nie tylko listwy ozdobne wokół szyb bocznych, ale i końcówki sportowego układu wydechowego mają srebrny kolor. W ramach opcjonalnego pakietu zewnętrznego Touring elementy te mogą zyskać satynowe wykończenie w kolorze czarnym. Przyciemniono także klosze przednich reflektorów
Porsche oferuje 911 GT3 w cenie od 883 tys. zł (z VAT i uwzględnieniem krajowej specyfikacji). Pakiet Touring można teraz zamówić jako bezpłatną opcję.