Nasze profile w mediach społecznościowych

Samochody

Nowy Seat Ibiza i Arona. Zmiany większe niż się spodziewaliśmy

Hiszpański producent zaprezentował odświeżone wersje swoich miejskich modeli. Nowy Seat Ibiza otrzymał bardziej agresywny design, garść nowych technologii oraz zupełnie nowe wnętrze. Podobnym modyfikacjom poddano crossovera Arona.

Opublikowano

w dniu

Nowy Seat Ibiza
Fot. seat / Seat Ibiza FL

Po czterech latach od debiutu V generacji miejski hatchback Seata doczekał się modernizacji. Choć wariant sprzed liftingu nadal wyglądał dość świeżo i agresywnie, to jednak zaprezentowana dzisiaj odnowiona wersja prezentuje się znacznie lepiej, także w środku. Nowy Seat Ibiza otrzymał odświeżony przód z nowymi reflektorami LED z zaostrzonym rombem świateł do jazdy dziennej, przypominającym zmodernizowaną Atekę, którą mieliśmy okazję niedawno testować. Logo Seata zyskało teraz dwukolorowe chromowane wykończenie a paletę kolorów rozszerzono o lakiery Asphalt Blue oraz Sapphire Blue. Zaostrzono też kształt tylnej klapy a wieńczący ją napis Ibiza wpisany teraz kursywą. Pojawiły się też 3 nowe wzory felg o rozmiarze 17 i 18 cali.

Nowy Seat Ibiza – niby lifting, a zmian całkiem sporo

Najwięcej zmian widać jednak po kabinie miejskiego Seata. Samochód zyskał całkowicie nową deskę rozdzielczą z wolnostojącym dotykowym ekranem multimediów. który ma teraz większą przekątną 8,25 cala, a opcjonalnie nawet 9,2 cala. Sam kształt kokpitu przypomina w pewnym stopniu nowego Leona. Samochód nadal posiada 10,25-calowy wyświetlacz wirtualnych zegarów. Poprawiono też jakość wykonania, gdyż górna część deski rozdzielczej została teraz wykonana z miękkiego materiału. Ibiza otrzymała także nową, bardziej masywną kierownicę rodem z poliftingowej Ateki, która w topowych wersjach Excellence i FR jest obszyta skórą Nappa (opcja w Style). Samochód wyposażono też w nastrojowe oświetlenie wnętrza, znajdujące się przy otworach wentylacyjnych.

Nowy Seat Ibiza - wnętrze

Żadnych zmian nie znajdziemy natomiast w gamie jednostek napędowych. Nadal składa się ona z benzynowych jednostek 1.0 i 1.5 TSI o mocach 95, 115 oraz 150 KM. Podstawowy wariant ma 5-biegową manualną skrzynię biegów, zaś mocniejsze występują z 6-stopniowym manualem lub 7-biegową przekładnią DSG. Alternatywą jest 90-konny 1.0 TGI napędzany sprężonym gazem ziemnym (CNG), współpracujący z 6-biegową manualną skrzynią.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Seat Ibiza FR 1.5 TSI 150 KM - "mieszczuch" z werwą

Seat Arona – podobne zmiany, lecz bardziej bojowy wygląd

Nowy Seat Ibiza trafi do produkcji w hiszpańskiej fabryce w Martorell w trzecim kwartale bieżącego roku. Pierwsze samochody trafią do klientów pod koniec roku lub na początku 2022 r. W międzyczasie bliźniaczy Volkswagen Polo doczeka się liftingu, zaś Skoda Fabia całkowicie nowej generacji w maju.

Nowy Seat Ibiza

Analogicznych zmian do Ibizy doczekał się także crossover Arona. Najważniejszą nowością jest wprowadzenie nowej, bardziej bojowo wyglądającej wersji Xperience, która zastąpi dotychczasową Excellence. Oferuje ona wizualne wstawki podkreślające lifestylowy charakter hiszpańskiego crossovera. Każda wersja wyposażenia ma odrębne wykończenie atrapy chłodnicy. Wariant Xperience poznamy m.in. po wyżej umieszczonych okrągłych lampach przecimgielnych, przeprojektowanym spojlerze dachowym a także imitacji tylnego dyfuzora. Gama jednostek napędowych jest taka sama co w Ibizie. Odświeżona Arona trafi do produkcji, a następnie na rynek, w tym samym czasie co Ibiza.

Seat Arona FL

Seat Arona FL Xperience

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama
Reklama



Reklama