Dotychczas najmocniejszym i najszybszym modelem w tym segmencie była Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Verde, wyposażona w podwójnie doładowane V6 o mocy 510 KM. Obecnie miano SUV-a o największej mocy w klasie średniej dzierżyć będzie właśnie F-Pace SVR. Za jego projekt odpowiadają inżynierowie z działu Jaguar Special Vehicle Operations.
Pod maską Jaguara zamontowano wspomagane kompresorem 5-litrowe V8, stosowane m.in. w Range Roverze Sport SVR. Silnik rozwija 550 KM i 680 Nm. Zapewnia on autu świetne osiągi. Co prawda przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 4,3 s, czyli o 0,5 s dłużej niż w przypadku Stelvio QV, ale już prędkość maksymalna na poziomie 283 km/h dorównuje włoskiemu rywalowi. Za przeniesienie napędu na obie osie odpowiada dobrze znana 8-biegowa przekładnia automatyczna firmy ZF. Samochód waży 1995 kg.
Zmieniono także nastawy zawieszenia, które jest teraz sztywniejsze. Ograniczono przechyły nadwozia o 5 %, a także zastosowano aktywny tylny dyferencjał oraz aktywne amortyzatory. F-Pace’a SVR wyposażono także w wydajniejszy układ hamulcowy z tarczami o średnicy blisko 40 cm. Standardowo auto porusza się na 21-calowych obręczach, a opcjonalnie dostępne są 22-calowe.
Pewne zmiany zaszły także w stylistyce pojazdu. Pojawiły się m.in. przemodelowane zderzaki z większymi wlotami powietrza, specjalne nakładki nadkoli, mające minimalizować zawirowania powietrza pod kołami oraz inne nakładki na progi. W oczy rzucają się także poczwórny układ wydechowy (lżejszy o 6.6 kg) oraz emblematy z napisem SVR na grillu oraz klapie bagażnika.
W kabinie znalazły się lżejsze, sportowe fotele, wirtualne zegary oraz system multimedialny z 10-calowym ekranem, zapewniający pokładową sieć wi-fi. Siedzenia obito pikowaną skórą wysokiej jakości.
Jaguar F-Pace SVR trafi do sprzedaży latem bieżącego roku. Jego ceny startować będą od 85 200 Euro. Brytyjczycy kolejny raz pokazali, że potrafią i chcą nawiązać wyrównaną walkę z najlepszymi SUV-ami w segmencie.