Connect with us

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid – ponad 300-konna “Ravka”

Toyota wzbogaca gamę RAV4 o nową wersję – Plug-in Hybrid. Będzie to najmocniejsza i zarazem najoszczędniejsza odmiana w całej 25-letniej historii tego modelu. Rozwija ona 306 KM i przyspiesza od 0 do 100 w zaledwie 6,2 s.

Opublikowano

w dniu

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid
Fot. toyota.pl / Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

Pierwsza wersja plug-in hybrid modelu RAV4 korzysta z ponad 20 lat doświadczeń Toyoty jako lidera w dziedzinie technologii hybrydowych układów napędowych. RAV4 Plug-in Hybrid znajdzie się na szczycie gamy piątej generacji modelu.

RAV4 Plug-in Hybrid oferuje najlepsze rozwiązanie z pogranicza dwóch światów. Wyposażony w najnowszą technologię hybrydową Toyoty, o wyższej mocy i lepszej dynamice jazdy, jest również zdolny do jazdy we w pełni elektrycznym trybie EV, bez obaw o zasięg i bez potrzeby zatrzymywania się, by naładować akumulator. 

RAV4 Plug-in Hybrid – hybrydowy SUV z osiągami hot hatcha

Układ napędowy RAV4 Plug-in Hybrid rozwija aż 306 KM. Japoński SUV przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,2 s. Co więcej, nowy SUV najprawdopodobniej zapewni najniższą w swojej klasie emisję CO2 i zużycie paliwa: według wstępnej homologacji Toyoty emisja CO2 wynosi poniżej 29 g/km (wg WLTP). Ten wynik nie ma sobie równych wśród obecnie produkowanych SUV-ów AWD segmentu D z napędem hybrydowym plug-in.

Zadbano też o praktyczność

Samochód został zbudowany w oparciu o nowoczesną platformę GA-K, zapewniającą odpowiednią sztywność karoserii, a nisko położony środek ciężkości zapewnia dobre właściwości jezdne. Zadbano także o funkcjonalność pojazdu dzięki umieszczeniu baterii pod podłogą – bagażnik liczy przyzwoite 520 l. RAV4  już w standardzie posiada elektryczny napęd na obie osie AWD-i.

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

Fot. toyota.pl

Toyota wykorzystała zwiększenie osiągów, jakie może zapewnić silnik elektryczny, aby uzyskać znaczny wzrost mocy w porównaniu ze standardowym modelem RAV4 Hybrid. Opracowała nowy, litowo-jonowy akumulator o dużej pojemności i zastosowała wzmocniony konwerter w jednostce sterującej mocą układu hybrydowego. 2,5-litrowy, benzynowy silnik Hybrid Dynamic Force bazuje na jednostce zastosowanej w modelu RAV4 Hybrid, z udoskonaleniami niezbędnymi do spełnienia wymagań pod względem osiągów systemu plug-in hybrid.

Efektem tych modyfikacji jest nie tylko dynamiczne przyspieszanie, ale również większy zasięg w bezemisyjnym trybie EV. Wynosi on aż 65 km (wg normy WLTP). RAV4 Plug-in Hybrid w trybie elektrycznym może rozwinąć nawet 135 km/h.

Poznasz ją po detalach

Rav4 Plug-in Hybrid poznamy po ciemnym wykończeniu kratki osłony chłodnicy, rozszerzającym się na jej obramowanie i reflektory oraz nowej, metalizowanej listwie zderzaka. Samochód otrzymał także nowe felgi w rozmiarze 18 lub 19 cali. Z tyłu znalazła się, przypominająca metal, ozdobna listwa zderzaka. Efekt końcowy poprawiają czarne listwy wokół dolnej partii nadwozia.

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

Fot. toyota.pl

W kabinie pojawiły się nowe wzory tapicerki z prążkowanymi wzorami i czerwonymi kontrastowymi detalami. Dostępne są także pikowane skórzane fotele z czerwonymi paskami. 

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid trafi do sprzedaży w drugiej połowie bieżącego roku. Japoński producent nie podał jeszcze cennika topowej wersji swojego SUV-a. Z pewnością nie będzie on tani. Z drugiej strony jego zaawansowany napęd może stanowić poważny argument w starciu z konkurencją.

Skomentuj
Reklama
Reklama
Reklama