Czego szukasz?

Samochody

„Nowy” Nissan X-Trail wreszcie dotarł do Europy… Po 2 latach!

Czwarta generacja japońskiego SUV-a klasy średniej zadebiutowała ponad 2 lata po premierze amerykańskiego Rogue’a. Zmian jest naprawdę sporo, zaś gamę utworzą tylko zelektryfikowane napędy.

Nowy Nissan X-Trail
Fot. Nissan

Nissan X-Trail jest nam znany od ponad 20 lat, dokładniej od 2001 roku, kiedy to zadebiutowała jego pierwsza generacja. Dotychczasowe III wcielenie było z nami przez blisko 10 lat, a więc najwyższy czas na następcę… Który to czekał w boksach startowych od ponad 2 lat. Dokładnie tak, bowiem w 2020 roku zadebiutowało najnowsze wcielenie Nissana Rogue. Chodzi tu oczywiście o amerykańskiego odpowiednika X-Traila, który wizualnie w zasadzie różni się tylko symbolicznie. Teraz wreszcie nowy Nissan X-Trail ujrzał światło dzienne. Dlaczego tak długo? 

Innowacyjny napęd e-Power – bardziej elektryk czy hybryda?

Odpowiedź tkwi pod maską… Właściwie nie tylko pod nią, bowiem Nissan z racji na rygorystyczne normy emisji CO2 w Europie postawił na elektryfikację jednostek napędowych X-Traila. Producent chwali się przede wszystkim zaawansowanym układem e-Power, który to zadebiutował kilka miesięcy temu w mniejszym Qashqaiu. 

Nowy Nissan X-Trail

Fot. Nissan

Jego bazą jest 1.5-litrowy silnik benzynowy R3 z turbodoładowaniem, który znajduje się pod maską. Nie jest on jednak połączony z kołami. Działa bowiem jako generator dla silnika elektrycznego, funkcjonując na niskich obrotach i zapewniając cichszą jazdę. Łączna moc napędu hybrydowego z napędem na przednie koła wynosi 204 KM. Zapewnia to przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8 sekund i prędkość maksymalną 170 km/h. W modelu z napędem na cztery koła moc została nieznacznie zwiększona  do 213 KM, dzięki dodatkowemu silnikowi elektrycznemu o mocy 128 KM na tylnej osi. Skraca to sprint od 0 do 100 km/h do 7 sekund (w wersji 7-0sobowej do 7,2 s) i zwiększa prędkość maksymalną do 180 km/h.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Nissan Qashqai Tekna 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic 158 - w sam raz

Co równie istotne, technologia Nissana e-4ORCE kontroluje rozkład momentu obrotowego i hamowanie każdego koła, działając szybciej niż mechaniczny system 4WD i zapewniając dodatkową przyczepność. Podobnie jak w przypadku innych zelektryfikowanych modeli Nissana, nowy Nissan X-Trail e-Power otrzymał system e-Pedal. Nowy Nissan X-Trail bazuje na płycie CMF-C, z której korzysta też Qashqai.

W gamie też zwykły benzyniak z układem MHEV

Podstawowy model jest wyposażony w 1.5-litrowy turbodoładowany silnik benzynowy o zmiennym stopniu sprężania. Posiada on technologię łagodnej hybrydy, która zapewnia niższe emisje. Motor wytwarza 163 KM i 300 Nm momentu obrotowego. Moc trafia wyłącznie na przednią oś za pośrednictwem skrzyni biegów Xtronic CVT. 12-woltowy system mild hybrid magazynuje energię w akumulatorze litowo-jonowym, oferując w razie potrzeby wydłużony czas zatrzymania na biegu jałowym, wybiegu i moment obrotowy do 6 Nm. X-Trail w tej wersji przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,6 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 200 km/h.

Nowy Nissan X-Trail

Fot. Nissan

Wygoda, funkcjonalność i jakość, czyli nowy Nissan X-Trail w skrócie

Wygoda i komfort są kwestiami priorytetowymi w nowym Nissanie X-Trail. Trzeci rząd siedzeń składa się z indywidualnie składanych foteli, które można schować w podłodze bagażnika. Samochód mieści siedmiu pasażerów. Dostęp do drugiego i trzeciego rzędu siedzeń jest ułatwiony dzięki przesuwnemu drugiemu rzędowi i tylnym drzwiom, które otwierają się pod kątem niemal 90°. W kabinie znaleźć można cały szereg schowków, oddzielne sterowanie wentylacją z tyłu, a także gniazda ładowania USB typu A oraz C z przodu i tyłu.

ZOBACZ TAKŻE
Nowy Nissan Rogue - wiadomo jaki będzie następny X-Trail

Nowy X-Trail został również wyposażony w kompleksowy zestaw intuicyjnych technologii ułatwiających życie kierowcy i pasażerów. Wśród nich znalazł się system wspomagania prowadzenia ProPILOT Assist z Navi-Link, który zwiększa pewność za kierownicą, czy systemy bezpieczeństwa czynnego wysyłające ostrzeżenia i interweniujące w razie niebezpiecznych sytuacji na drodze. Kluczową funkcją poprawiającą bezpieczeństwo jest zastosowanie wyświetlacza head-up o przekątnej 10,8 cala. Pokazuje on bowiem najważniejsze informacje na linii wzroku kierowcy: wskazówki nawigacji, informacje z systemów wspomagania czy aktualne limity prędkości. 

Nadwozie i wnętrze to Qashqai na „sterydach” (lub też na wypasie)

Nadwozie nawiązuje do Qashqaia i prezentuje najnowszy język stylistyczny Nissana. Samochód jest masywny, zaś jego elementem charakterystycznym są dwuczęściowe reflektory przednie. W przedniej części nadwozia uwagę zwraca charakterystyczny już grill w kształcie litery „V”. Przód zdobią dodatkowo wąskie reflektorami, które mogą sprawiać wrażenie „zatopienia” w samochodzie. Światła dzienne połączone z kierunkowskazami biegną wzdłuż linii, którą wyznacza pokrywa silnika.

Nowy Nissan X-Trail

Fot. Nissan

Tylne światła zachodzą na boki. Zostały także podzielone, a to pozwoliło na uzyskanie większego otworu bagażnika. Ponadto na klapie bagażnika znajdują się dwie poziome linie, biegnące nad i pod miejscem na tablicę rejestracyjną. Samochód posiada wyraźnie zarysowaną linię nadkoli.

Sam kokpit przypomina Qashqaia, tylko jest bardzie luksusowy. Przed kierowcą znalazł się zestaw wirtualnych zegarów z 12,3-calowym wyświetlaczem. Drugi ekran o tej samej przekątnej wieńczy kokpit i służy do obsługi multimediów. Plus za pozostawienie pokrętła do regulacji głośności i podstawowych przycisków-skrótów.

wnętrze nowego X-Traila

Fot. Nissan

Według firmy pasażerowie o wzroście do 160 cm mogą zmieścić się w trzecim rzędzie, stawiając stopy pod siedziskami drugiego rzędu. Jeśli chodzi o bagażnik, za tylną klapą jest miejsce na bagaż o pojemności 585 litrów. Jest to zatem o 20 litrów więcej niż w poprzedniku.

Nowy Nissan X-Trail – wyposażenie i ceny w Polsce

Nowy Nissan X-Trail dostępny będzie w dwóch wersjach wyposażenia. Już w podstawowej odmianie N-Connecta samochód oferuje bogate wyposażenie, w którego skład wchodzą m.in. 18’’ felgi ze stopu metali lekkich, światła przednie FULL LED z czujnikiem zmierzchu, system multimedialny NissanConnect z 12,3-calowym ekranem dotykowym czy trójstrefowa klimatyzacja automatyczna.

Tekna wzbogaca samochód m.in. o system audio BOSE, system wspomagania prowadzenia ProPILOT Assist, wyświetlacz head-up o przekątnej 10,8” oraz elektryczne i bezdotykowe sterowanie pokrywą bagażnika.

Samochód w wersji N-Connecta z benzynowym silnikiem 1.5 VC-T o mocy 163 KM, napędem na przednią oś i automatyczną przekładnią Xtronic w wersji 5-osobowej dostępny będzie w cenie już od 181 500 zł. Cena tego modelu w odmianie 7-osobowej zaczyna się od 185 500 zł. X-Trail z tym samym napędem, ale w wersji wyposażenia Tekna, kosztował będzie od 199 850 zł za odmianę 5-osobową i od 203 850 zł za wersją 7-osobową.

Nowy Nissan X-Trail – w salonach jeszcze w tym roku

Ceny pojazdu z innowacyjnym napędem e-POWER w wersji 2WD o mocy 204 KM zaczynają się od 196 200 zł za wersję N-Connecta i 214 550 zł za wersję Tekna w odmianie 5‑osobowej.

Najmocniejsza wersja nowego Nissana X-Trail z układem e-POWER o mocy 213 KM i napędem na cztery koła e-4ORCE kosztować będzie od 206 200 zł za wersję N-Connecta i od 224 550 zł za odmianę Tekna w wersji 5-osobowej. W odmianie 7-osobowej samochody te będą kosztować odpowiednio od 210 200 zł za wersję N-Connecta i od 228 550 zł za wersję Tekna.

Zamówienia na nowego X-Traila można już składać. Pierwsze samochody trafią do klientów już w grudniu.

Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama