Ford GT to od lat jeden z najbardziej emocjonujących aut producenta zza oceanu. Nie bez powodu nazywany jest niejednokrotnie „amerykańskim Ferrari”. W końcu to właśnie Ford GT40 w latach 60-tych rywalizował jak równy z równym z autami Ferrari a nawet w niektórych wyścigach z nimi wygrywał. Najsłynniejszym z nich było zwycięstwo załogi składającej się z legendarnego kierowcy Kena Milesa i Lloyd’a Ruby’ego w 24-godzinnym wyścigu Daytona 24-Hour Continental. Na upamiętnienie tego zwycięstwa powstał Ford GT Heritage Edition.
Ford GT Heritage Edition – legenda wiecznie żywa
Było ono początkiem pasma sukcesów Forda, których zwieńczeniem była czterokrotna wygrana Fordów GT40 w słynnym trwającym dobę wyścigu Le Mans. Zmagania Kena Milesa w Fordzie GT40 dobrze ukazuje film fabularny z 2019 roku pt. „Le Mans ’66 – Ford vs. Ferrari„.
W przyszłym roku wypada więc 55 rocznica zwycięstwa w wyścigu Daytona. Z tej okazji powstał limitowany Ford GT Heritage Edition. Nawiązuje on wyglądem do wyścigowego GT40. Auto otrzymało bowiem taki sam numer startowy „98”, barwy nadwozia oraz złote obręcze kół.
Zrobiony ze smakiem
Ford GT Heritage Edition wyróżnia się także czarną pokrywą z przodu, czerwono-czarnymi pasami a także numerem umieszczonym w kole (tzw. gumball). Poza tym samochód otrzymał dodatkowe elementy z włókna węglowego. Pod 20-calowymi felgami znalazły się polakierowane na czarno zaciski hamulcowe Brembo, które wyróżniają odmianę Heritage Edition od pozostałych. W kabinie pojawiły się natomiast fotele, deska rozdzielcza i kierownica wykończone Alcantarą.
Nie wiadomo jeszcze, ile egzemplarzy wersji Heritage Edition powstanie. Dla przypomnienia, obecny Ford GT zadebiutował w 2015 roku a jego produkcja wystartowała rok później. W odróżnieniu od poprzedników auto nie korzysta z jednostki V8, lecz z podwójnie doładowanego silnika V6 Ecoboost o pojemności 3.5 l. Początkowo rozwijał on 656 KM a od tego roku jego moc wynosi 669 KM. Nadwozie wykonano z aluminium i włókna węglowego a kokpit z charakterystyczną kierownicą przywodzi na myśl bolidy F1. Ford GT będzie produkowany do 2022 roku.