Connect with us

Czego szukasz?

Samochody

Nowe R(a)Sowe modele Audi – RS Q3 i RS Q3 Sportback

W tym roku Audi z logo RS pojawiają się jak grzyby po deszczu. Po RS6 Avant i RS7 Sportback przyszedł czas na kompaktowe SUV-y. Auta zyskały na mocy i nadal korzystają z pięciocylindrowej jednostki.

Audi RS Q3 Sportback 2020 przód
Fot. netcarshow / Audi RS Q3

Obecny rok jest wyjątkowo obfity dla modeli z linii RS. Jeszcze niedawno świętowaliśmy premierę RS6 Avant i RS7 Sportback, a już na tapecie pojawiły się kolejne auta ze znaczkiem RS. Mowa tu o kompaktowych SUV-ach RS Q3 i jego sportowo stylizowanej wersji RS Q3 Sportback.

Typowe Audi z linii RS

Z zewnątrz – jak to bywa w przypadku Audi – zmiany są dosyć subtelne, jednak zauważalne już na pierwszy rzut oka. Z przodu RS Q3 rozpoznamy po sporym czarnym grillu z wypełnieniem o trójwymiarowej strukturze plastra miodu. Nad osłoną chłodnicy znalazł się dodatkowy niewielki wlot powietrza. Pojawiły się także większe wloty powietrza w zderzaku  oraz dolne spoilery w kształcie bumerangów. RS Q3 Sportback ma 1,56 m wysokości, czyli jest niższe o blisko 5 cm od RS Q3. W obu modelach o 10 mm  poszerzono nadkola.

Audi RS Q3 Sportback

Fot. netcarshow.com

Z tyłu sportowe SUV-y z Ingolstadt prezentują się równie ciekawie. Mamy tu dwie ogromne „tuby” układu wydechowego, charakterystyczne dla modeli z linii RS. Pomiędzy nimi znalazł się dyfuzor, a nad nim pojawiła się znana już z nowych RS6 Avant i RS7 srebrna listwa. Opcjonalnie dyfuzor i nakładki będzie można zamówić w kolorze matowego aluminium.

Sportowy nastrój czuć także w kabinie. Znajdziemy tam m.in. sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami, aluminiowe wstawki na desce rozdzielczej, emblematy z logo RS czy spłaszczoną u dołu kierownicę. Co ważne, nie ucierpiała praktyczność wnętrza – miejsca dla pasażerów i na bagaże jest tyle samo, co w cywilnych wersjach niemieckich SUV-ów.

RS Q3 zachowało swój największy atut

Audi RS Q3

Fot. netcarshow.com / Audi RS Q3

Największy atut RS Q3 kryje jednak pod maską. Sercem nowego Audi pozostaje dobrze znana turbodoładowana 2,5-litrowa jednostka R5. Poddano ją jednak pewnym modyfikacjom. Zastosowano m.in. aluminiowy blok, nawiercany wał korbowy i mniejsze łożyska, co pozwoliło odchudzić silnik o 26 kg. 2,5-litrowe R5 generuje teraz okrągłe 400 KM, czyli aż o 33 KM więcej niż miał poprzednik w najmocniejszej odmianie Performance.

Nowe RS Q3 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,5 s i rozpędza się do 250 km/h, a po zdjęciu ogranicznika nawet do 280 km/h. Za przeniesienie napędu odpowiada 7-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia S-Tronic.

Audi RS Q3 - wnętrze

Fot. netcarshow.com / Audi RS Q3 – wnętrze

Zawieszenie niemieckiego SUV-a usztywniono i obniżono o 10 mm w porównaniu do standardowego. Opcjonalnie dostępne będą adaptacyjne amortyzatory. Po raz pierwszy w tej wielkości modelu Audi zastosowało aż 21-calowe felgi. Mieszczą one sześciotłoczkowy układ hamulcowy z tarczami o średnicy 375 mm z przodu i 310 mm z tyłu. Za dopłatą dostępne będą hamulce ceramiczne.

RS Q3 i RS Q3 Sportback trafią do sprzedaży w Europie w pierwszym kwartale 2020 r. Wygląda na to, że Audi nadal będzie rozdawać karty w segmencie mocnych kompaktowych SUV-ów.

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama