Wraz z poszerzaniem rodziny Audi RS rośnie także portfolio ABT. Jakiś czas temu pisaliśmy o podrasowanym Audi RS6. Teraz znany z modyfikowanie modeli z Ingolstadt niemiecki tuner tym razem wziął się za kompaktowego SUV-a Audi – model RS Q3 Sportback. W efekcie topowe Q3 Sportback jest jeszcze bardziej rasowe. Oto, jakich zmian dokonali spece z ABT.
Moc, osiągi i… dyskretny tuning
Z zewnątrz głównym wyróżnikiem RS Q3 Sportback w wydaniu ABT są 20-calowe czarne felgi sygnowane logiem niemieckiego tunera. Dzięki szerokiemu rozstawowi szprych 20-calowe obręcze są lżejsze od standardowych i pozwalają podziwiać spore, malowane na niebiesko zaciski hamulcowe z logo RS. Opcjonalnie dostępne są większe 21-calowe felgi.
Niemiecki tuner skupił się na modyfikacjach jednostki napędowej, gdyż to właśnie ona sprawa, że Audi RS Q3 Sportback jest tak wyjątkowe. Pod maską SUV-a z Ingolstadt kryje się turbodoładowany silnik R5 o pojemności 2.5 litra. Zapewnia on świetne osiągi i jeszcze lepsze brzmienie. W standardowej wersji rozwija on 400 KM i 480 Nm. Napęd jest przekazywany na obie osie za pośrednictwem 7-biegowej dwusprzęgłowej przekładni S-tronic.
Audi RS Q3 Sportback ABT – słabo „widzialne”, lecz odczuwalne zmiany
Inżynierowie z ABT wycisnęli z 2.5-litrowej jednostki R5 440 KM i 520 Nm. W efekcie modyfikacji Audi RS Q3 Sportback przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,3 sekundy. Prędkość maksymalna wzrosła do 285 km/h. Dla porównania „zwykłe” RS Q3 Sportback rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,5 s i rozwija 250 km/h.
Dzięki specom z ABT mamy kolejnego, jeszcze bardziej R(a)Sowego SUV-a z czterema pierścieniami na masce. Tuner z niemieckiego Kempten stawia głównie na europejskich klientów.