Czego szukasz?

Biznes

Lancia otrzyma drugie życie. Marka wyjedzie poza Włochy w 2024 roku

Fani legendarnej włoskiej marki mogą wreszcie odetchnąć z ulgą. Wisząca od lat na ostrzu noża Lancia otrzymała szansę od nowego właściciela, a więc koncernu Stellantis. Potwierdzono bowiem, że samochody tej marki zaczną powracać na inne rynki poza włoskim od 2024 roku.

Stara nowa Lancia Ypsilon

Przyszłość Lancii od lat wisi na włosku. Od wycofania Delty, Voyagera i Themy, praktycznie od połowy ubiegłej dekady, a więc od 2015 roku w gamie włoskiej marki pozostawał tylko jeden model w postaci miejskiego Ypsilona. Co więcej, samochód ma obecnie już 10 lat (na rynku od 2011 roku) i od kilku lat występuje wyłącznie na rodzimym rynku włoskim. Na pozostałych rynkach nie uświadczymy już włoskiej marki. Nic zatem dziwnego, że wiele osób skreślało już Lancię. Na szczęście, wraz ze zmianą właściciela na koncern Stellantis, marka dostała drugą szansę. Zaczęło się od drobnej modernizacji Ypsilona na początku tego roku. Niedawno swoje plany co do przyszłości marki ogłosił też sam producent.

Lancia uciekła spod topora

Dyrektor generalny Lancii, Luca Napolitano, potwierdził Automotive News, że marka powróci do sprzedaży samochodów poza granicami swojego kraju za niecałe trzy lata, tj. od 2024 roku. Jednocześnie Napolitano zdradził plany włoskiej marki na najbliższe lata dotyczące nowej gamy modeli. Wśród nich znajdą się m.in. III generacja miejskiego Ypsilona, oferowana zarówno w wersjach spalinowych, jak i elektrycznych, oraz jako zwykły hatchback i crossover.

Lancia Ypsilon 2021

Lancia Ypsilon 2021

Powróci również kompaktowa Delta. Stanie się to w 2026 roku (12 lat po zakończeniu produkcji poprzedniczki) i otrzyma ona napęd wyłącznie elektryczny. Ma być ekscytującym, zaawansowanym technologicznie manifestem marki. Będzie zatem kolejnym kompaktem Stellantisa, dostępnym wyłącznie z elektrycznymi silnikami. Więcej na jej temat dowiemy się prawdopodobnie w momencie planowanego debiutu elektrycznej odmiany DS 4 na początku 2024 roku. Nowa Delta, podobnie jak elektryczny DS 4, bazować będą na nowej platformie STLA Medium, przeznaczonej dla kompaktowych aut elektrycznych.

ZOBACZ TAKŻE
Lancia Delta - trzy pomysły na wskrzeszenie legendarnego modelu

Ambitne plany przejścia marki w stronę półki premium

Nad projektem nowych Lancii czuwać będzie Jean-Pierre Ploue z Imparato. Obiecuje on „czystą włoską elegancję, z delikatnymi powierzchniami i świetną jakością”. Napolitano chce zmienić pozycję marki jako producenta samochodów zbliżonych do półki premium, skierowanych dla klientów o wieku średnio 55 lat. Ponadto Lancia nie będzie sprzedawać już modeli skierowanych głównie dla kobiet. Do 2026 roku firma chce sprzedawać wyłącznie samochody elektryczne i będzie celowała w potencjalnych klientów takich marek jak Volvo, Tesla czy Mercedes. Napolitano twierdzi, że nowa generacja produktów Lancii powinna przyciągnąć ludzi, którzy chcą napędzać zmiany i interesują się nowymi technologiami. 

ZOBACZ TAKŻE
Słynna włoska marka wciąż żyje. Oto stara nowa Lancia Ypsilon

Eksport samochodów Lancii poza Włochy rozpocznie się od Belgii, Francji, Austrii, Niemiec oraz Hiszpanii, zaś do Wielkiej Brytanii marka trafi dopiero w 2025 roku. Pozostałe kraje, w tym Polska, doczekają się zapewne Lancii dopiero po wspomnianych państwach. Nie wspomniano nic o rynku amerykańskim, lecz powrót Lancii do USA wydaje się raczej mało prawdopodobny. Ożywienie firmy nie będzie łatwym zadaniem, biorąc pod uwagę m.in. długą nieobecność marki na rynkach europejskich, ale życzymy Stellantisowi powodzenia.

5/5 (liczba głosów: 1)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama
Reklama