Czego szukasz?

Samochody

Słynna włoska marka wciąż żyje. Oto stara nowa Lancia Ypsilon

Stało się coś niebywałego – marka, którą już dawno skazano na wymarcie, nie tylko przetrwała wielką fuzję, ale również zmodernizowała swój jedyny model. Oto stara nowa Lancia Ypsilon.

Stara nowa Lancia Ypsilon

Lancia to marka, której przyszłość od lat wisi na włosku. Jej jedynym modelem jest bowiem zaprezentowany w 2011 roku Ypsilon, który na dodatek występuje tylko na rynku włoskim. Mimo wieku samochód cieszy się dosyć sporą popularnością. W ciągu 9 lat miejska Lancia przeszła tylko jeden lifting. Teraz okazuje się, że marka nie tylko przetrwała zamieszanie związane z fuzją koncernów PSA i FCA, ale również zaczyna żywot pod skrzydlami Stellantisa jako marka premium, kolejny raz modernizując Ypsilona. Oto stara nowa Lancia Ypsilon.

Stara nowa Lancia Ypsilon – lata lecą, design wciąż atrakcyjny

Lifting Lancii Ypsilon ma tak naprawdę charakter czysto kosmetyczny. Zastosowano nową atrapę chłodnicy, zmodernizowano przednie reflektory, które otrzymały inny pasek LED-ów do jazdy dziennej oraz przemodelowano zderzaki. Pojawiło się też całkiem sporo chromowanych wstawek oraz specjalny lakier metaliczny w kolorze granatowym. Dodano też nowy wzory felg. Mimo tych drobnych zmian samochód stał się przyjemniejszy dla oka i mimo wielu lat na karku wciąż wygląda atrakcyjnie. 

Lancia Ypsilon 2021

To jednak nie koniec zmian. W kabinie znajdziemy bowiem nowy system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym i łącznością z Android Auto i Apple CarPlay. Pojawiła się też klimatyzacja z filtrem HEPA poprawiającym jakość powietrza w kabinie.

Teraz także z miękką hybrydą

Pod maską pozostały te same jednostki, choć jest też jedna nowość. Oprócz silników 1.2 o mocy 69 KM i turbodoładowanego 0,9 rozwijającego 85 KM znajdziemy bowiem litrową jednostkę o mocy 70 KM z układem mild hybrid. Znamy ją chociażby z Fiatów 500 oraz Pandy.

ZOBACZ TAKŻE
Znamy podział ról w Stellantisie. Są bardzo niespodziewane transfery

„Nowa” Lancia Ypsilon startuje z pułapu 15 100 euro, a jej topowa wersja Gold to wydatek rzędu 16 700 euro. Jest to zatem zauważalnie więcej niż w przypadku Fiatów 500 i Pandy, ale w końcu Lancia ma być marką „premium”.

Lancia Ypsilon 2021

Duży znak zapytania

Cóż, taki przestarzały model trudno uznać za premium, aczkolwiek może to zwiastun czegoś naprawdę z wyższej półki. Lancia – według najnowszych planów Stellantisa – ma być bowiem producentem aut premium. Jednak nie podano żadnych szczegółów i pozostaje tylko opierać się na domysłach.

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Reklama
Reklama