Podział ról w Stellantisie. Jest jedno zaskoczenie
Podczas swojego pierwszego przemówienia jako szefa koncernu Stellantis, Carlos Tavares przedstawił zespół dyrektorów, który pomoże mu kierować nową grupą powstałą po fuzji PSA i FCA. I w tym kontekście doszło do ciekawego transferu. Włoską Alfą Romeo kierować będzie od teraz Francuz.
Jean-Philippe Imparato został bowiem właśnie mianowany dyrektorem włoskiej firmy. Imparato był szefem Peugeota przez pięć lat. Teraz będzie miał ciężkie zadanie ożywienia marki, która w ostatnich latach nie zachwyca wynikami sprzedażowymi. A pomimo tego wydaje się być jedną z priorytetowych marek dla Carlosa Tavaresa.
Linda Jackson wraca do rodziny
Imparato został szefem Alfy Romeo, więc w Peugeocie zrobiło się wolne miejsce. Zajmie je Linda Jackson. Brytyjka jest doskonale znana w ramach koncernu – prowadziła bowiem Citroëna od maja 2014 do stycznia 2020.
Rok temu zlecono jej badanie dotyczące fuzji, mające na celu wyjaśnienie i potwierdzenie zróżnicowania marek w ramach portfela marek. Jej następca, Vincent Cobée, pozostaje na stanowisku. Bez zmian również w DS, której to marce szefuje Béatrice Foucher.
Podział ról w Stellantisie jeśli chodzi o marki. Lancia marką premium?
Należy także zwrócić uwagę na nową prezentację marek według działów, zgodnie z ich docelową klientelą.
W ten sposób Citroën jest kojarzony z Fiatem i Abarthem, jako marki wolumenowe. Peugeot i Opel są poziom wyżej. Alfa Romeo i DS należą do klasy premium razem… z Lancią. Jesteśmy niezwykle ciekawi, co stanie się z tą marką.
Maserati to luksus, a Jeep odgrywa globalną rolę jeśli chodzi o rynek SUV-ów. Chrysler, Dodge i RAM zostały sklasyfikowane jako „amerykańskie marki” i dlatego będą koncentrować się na tym kontynencie.