Kierownictwo Audi rzekomo miało jasne powody, by dokonać tej zmiany
Pięćdziesięcioczteroletni Markus Duesmann zostanie zastąpiony za sterami Audi od września przez Gernota Döllnera, który ma już doświadczenie w grupie. Audi ogłosiło decyzję Rady Nadzorczej w komunikacie prasowym. Według pogłosek, do zastąpienia Duesmanna doprowadziło niezadowolenie kierownictwa wyższego szczebla z wyników biznesowych producenta samochodów premium.
„Z niecierpliwością czekam na nowe zadania. Audi to fantastyczna firma z wielkimi tradycjami” – powiedział Doellner, który od 2021 r. jest dyrektorem ds. strategii Volkswagena. „Wraz z całym zespołem Audi chcę kształtować jej przyszłość” – dodał.
Doellner dołączył do Volkswagena jako doktorant w 1993 roku. Następnie pełnił szereg funkcji kierowniczych w Porsche AG, w tym szefa działu rozwoju koncepcji i szefa serii Panamera. Od 2021 r. w ramach Grupy Volkswagen nadzoruje Strategię Produktu i Grupy oraz Sekretariat Generalny.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Audi z LEGO. Trzy zestawy, ale żadnego już łatwo (czytaj: tanio) nie kupicie
Oliver Blume nie bierze jeńców
Duesmann wcześniej pracował w BMW, a Audi kierował od 2021 r. Pod jego kierownictwem producent samochodów był częściowo odpowiedzialny za rozwój oprogramowania Grupy Volkswagen, którego niepowodzenie doprowadziło do opóźnień w kluczowych modelach.
Na początku tego miesiąca dyrektor generalny Grupy Volkswagen, Oliver Blume, określił powolny postęp Audi w zakresie innowacji jako kluczowy obszar zainteresowania. Blume jest na czele firmy od niespełna roku. Wcześniej zwolnił wszystkich dyrektorów działu oprogramowania Cariad z wyjątkiem jednego. Wyznaczył też szefa produkcji Bentleya, Petera Boscha, do kierowania tymże działem po zmianach.
Według Reutersa, powodem zmian jest fakt, że Audi pozostaje w tyle za innymi niemieckimi producentami samochodów – chodzi oczywiście o BMW i Mercedesa – w zakresie przejścia na samochody elektryczne. Dodatkowo wyniki sprzedaży w Chinach nie spełniają oczekiwań kierownictwa. W Polsce sytuacja Audi jest jednak naprawdę dobra – marka od jakiegoś czasu jest liderem sprzedaży wśród marek premium.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Sprzedaż nowych samochodów w maju 2023 r. Toyota słabnie?