Connect with us

Czego szukasz?

Biznes

Zmiana prezesa w Audi. Powodem rzekomo są wyniki, choć akurat nie w Polsce

Gernot Döllner zastąpi Markusa Duesmanna na stanowisku prezesa zarządu Audi. Powodem ma być pozostawanie w tyle za konkurencją w postaci BMW i Mercedesa.

gernot dollner audi
Fot. Audi

Kierownictwo Audi rzekomo miało jasne powody, by dokonać tej zmiany

Pięćdziesięcioczteroletni Markus Duesmann zostanie zastąpiony za sterami Audi od września przez Gernota Döllnera, który ma już doświadczenie w grupie. Audi ogłosiło decyzję Rady Nadzorczej w komunikacie prasowym. Według pogłosek, do zastąpienia Duesmanna doprowadziło niezadowolenie kierownictwa wyższego szczebla z wyników biznesowych producenta samochodów premium.

„Z niecierpliwością czekam na nowe zadania. Audi to fantastyczna firma z wielkimi tradycjami” – powiedział Doellner, który od 2021 r. jest dyrektorem ds. strategii Volkswagena. „Wraz z całym zespołem Audi chcę kształtować jej przyszłość” – dodał.

Doellner dołączył do Volkswagena jako doktorant w 1993 roku. Następnie pełnił szereg funkcji kierowniczych w Porsche AG, w tym szefa działu rozwoju koncepcji i szefa serii Panamera. Od 2021 r. w ramach Grupy Volkswagen nadzoruje Strategię Produktu i Grupy oraz Sekretariat Generalny.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Audi z LEGO. Trzy zestawy, ale żadnego już łatwo (czytaj: tanio) nie kupicie

Oliver Blume nie bierze jeńców

Duesmann wcześniej pracował w BMW, a Audi kierował od 2021 r. Pod jego kierownictwem producent samochodów był częściowo odpowiedzialny za rozwój oprogramowania Grupy Volkswagen, którego niepowodzenie doprowadziło do opóźnień w kluczowych modelach.

Na początku tego miesiąca dyrektor generalny Grupy Volkswagen, Oliver Blume, określił powolny postęp Audi w zakresie innowacji jako kluczowy obszar zainteresowania. Blume jest na czele firmy od niespełna roku. Wcześniej zwolnił wszystkich dyrektorów działu oprogramowania Cariad z wyjątkiem jednego. Wyznaczył też szefa produkcji Bentleya, Petera Boscha, do kierowania tymże działem po zmianach.

Według Reutersa, powodem zmian jest fakt, że Audi pozostaje w tyle za innymi niemieckimi producentami samochodów – chodzi oczywiście o BMW i Mercedesa – w zakresie przejścia na samochody elektryczne. Dodatkowo wyniki sprzedaży w Chinach nie spełniają oczekiwań kierownictwa. W Polsce sytuacja Audi jest jednak naprawdę dobra – marka od jakiegoś czasu jest liderem sprzedaży wśród marek premium. 

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Sprzedaż nowych samochodów w maju 2023 r. Toyota słabnie?

Reklama