Connect with us

Czego szukasz?

powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.

Biznes

Volvo z nowym układem hybrydowym. Lepsze osiągi i większy zasięg

Hybrydy ładowane z gniazdka marki Volvo czeka rewolucja. Układ napędowy modeli 60 i 90 z gamy Recharge otrzyma znacznie mocniejsze silniki elektryczne i baterie o większej pojemności. W efekcie poprawią się osiągi aut, spadnie emisja CO2, a zasięg w trybie jazdy na jednym ładowaniu zostanie wydłużony.

volvo nowy układ hybrydowy
Fot. Volvo

Nowy standard samochodów hybrydowych

Nowy, ulepszony hybrydowy układ napędowy Volvo Cars ma sprawić, że modele PHEV (seria 60 i 90) będą mogły pokonać w trybie Pure na jednym ładowaniu nawet 90 kilometrów. To znacznie więcej niż obecny rynkowy standard wynoszący 50-60 kilometrów.  

Największa zmianą będzie nowa bateria dalekiego zasięgu z trzecią warstwą ogniw, która zwiększa nominalną pojemność akumulatora z 11,6 kWh do 18,8 kWh. W modelach PHEV serii 60 i 80 będzie montowany mocniejszy silnik elektryczny o mocy 145 KM.

ZOBACZ TAKŻE
Hybrydy plug-in są coraz popularniejsze. Wybraliśmy 7 najciekawszych

Dotąd łączna moc zespołu elektrycznego wynosiła ok. 87 KM. W efekcie zmian łączna moc całego układu napędowego wyniesie 350 KM dla modeli Recharge T6 i 455 KM dla modeli Recharge T8, co czyni ten ostatni najmocniejszym samochodem Volvo, jaki kiedykolwiek wyprodukowano. W wybranych modelach będzie także dostępna opcja „one pedal drive”. Po zmianach emisja CO2 w cyklu WLTP spadnie o połowę.

Dodatkową pojemność można wykorzystać na różne sposoby

Nowy, ulepszony silnik elektryczny napędzający tylne koła ma moc wyższą o 65%. Ma to wpływ na poprawę osiągów, ale także na właściwości jezdne. Wraz ze wzmocnionym akumulatorem zmodernizowany silnik elektryczny zapewnia również lepsze możliwości napędu na wszystkie koła, co może okazać się szczególnie przydatne w wielu przypadkach, które wymagają dodatkowej przyczepności i stabilności.

Dodatkowa pojemność baterii przydaje się również podczas mrozów, jak i podczas upałów. Za pomocą aplikacji Volvo On Call można bowiem odpowiednio schłodzić lub podgrzać kabinę, wciąż zachowując satysfakcjonujący zasięg na baterii.

Tylko w seriach 60 i 90

Nowy układ napędowy jest wprowadzany we wszystkich modelach hybrydowych plug-in Volvo Recharge opartych na architekturze Scalable Product Architecture (SPA), która obejmuje modele Volvo S60, V60, XC60, S90, V90 i XC90 Recharge.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Volvo XC60 R-Design 2.0 197 KM - uspokajająca terapia

Zmiany układu napędowego objęły także silnik spalinowy w wersji T8. Dotychczas był on wyposażony w kompresor i dużą turbosprężarkę. W efekcie modernizacji kompresor zastąpiono sprężarką elektryczną, z którą współpracuje turbosprężarka. Po modyfikacjach silnik osiąga moc na niższych obrotach, zużywa mniej paliwa i ma niższą emisję C02. Zestrojenie napędu spalinowo-elektrycznego stało się jeszcze bardziej harmonijne.

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama