Nasze profile w mediach społecznościowych

Biznes

Volvo z nowym układem hybrydowym. Lepsze osiągi i większy zasięg

Hybrydy ładowane z gniazdka marki Volvo czeka rewolucja. Układ napędowy modeli 60 i 90 z gamy Recharge otrzyma znacznie mocniejsze silniki elektryczne i baterie o większej pojemności. W efekcie poprawią się osiągi aut, spadnie emisja CO2, a zasięg w trybie jazdy na jednym ładowaniu zostanie wydłużony.

Opublikowano

w dniu

volvo nowy układ hybrydowy
Fot. Volvo

Nowy standard samochodów hybrydowych

Nowy, ulepszony hybrydowy układ napędowy Volvo Cars ma sprawić, że modele PHEV (seria 60 i 90) będą mogły pokonać w trybie Pure na jednym ładowaniu nawet 90 kilometrów. To znacznie więcej niż obecny rynkowy standard wynoszący 50-60 kilometrów.  

Największa zmianą będzie nowa bateria dalekiego zasięgu z trzecią warstwą ogniw, która zwiększa nominalną pojemność akumulatora z 11,6 kWh do 18,8 kWh. W modelach PHEV serii 60 i 80 będzie montowany mocniejszy silnik elektryczny o mocy 145 KM.

ZOBACZ TAKŻE
Hybrydy plug-in są coraz popularniejsze. Wybraliśmy 7 najciekawszych

Dotąd łączna moc zespołu elektrycznego wynosiła ok. 87 KM. W efekcie zmian łączna moc całego układu napędowego wyniesie 350 KM dla modeli Recharge T6 i 455 KM dla modeli Recharge T8, co czyni ten ostatni najmocniejszym samochodem Volvo, jaki kiedykolwiek wyprodukowano. W wybranych modelach będzie także dostępna opcja „one pedal drive”. Po zmianach emisja CO2 w cyklu WLTP spadnie o połowę.

Dodatkową pojemność można wykorzystać na różne sposoby

Nowy, ulepszony silnik elektryczny napędzający tylne koła ma moc wyższą o 65%. Ma to wpływ na poprawę osiągów, ale także na właściwości jezdne. Wraz ze wzmocnionym akumulatorem zmodernizowany silnik elektryczny zapewnia również lepsze możliwości napędu na wszystkie koła, co może okazać się szczególnie przydatne w wielu przypadkach, które wymagają dodatkowej przyczepności i stabilności.

Dodatkowa pojemność baterii przydaje się również podczas mrozów, jak i podczas upałów. Za pomocą aplikacji Volvo On Call można bowiem odpowiednio schłodzić lub podgrzać kabinę, wciąż zachowując satysfakcjonujący zasięg na baterii.

Tylko w seriach 60 i 90

Nowy układ napędowy jest wprowadzany we wszystkich modelach hybrydowych plug-in Volvo Recharge opartych na architekturze Scalable Product Architecture (SPA), która obejmuje modele Volvo S60, V60, XC60, S90, V90 i XC90 Recharge.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Volvo XC60 R-Design 2.0 197 KM - uspokajająca terapia

Zmiany układu napędowego objęły także silnik spalinowy w wersji T8. Dotychczas był on wyposażony w kompresor i dużą turbosprężarkę. W efekcie modernizacji kompresor zastąpiono sprężarką elektryczną, z którą współpracuje turbosprężarka. Po modyfikacjach silnik osiąga moc na niższych obrotach, zużywa mniej paliwa i ma niższą emisję C02. Zestrojenie napędu spalinowo-elektrycznego stało się jeszcze bardziej harmonijne.

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama
Reklama