Czego szukasz?

Założ konto w BETFAN z motohigh.pl

Samochody

Nowy Range Rover Sport zaprezentowany. Dyskretna rewolucja

Po kilku miesiącach od premiery flagowego Range Rovera debiutuje wariant Sport, a więc zgrabniejsze wydanie brytyjskiego SUV-a. Podobnie jak jego większy brat, nowy Range Rover Sport z zewnątrz poszedł drogą ewolucji, zaś technicznie rewolucji. Pojawiły się też silniki z BMW.

Nowy Range Rover Sport
Fot. Land Rover

W październiku ubiegłego roku poznaliśmy nowe wydanie flagowego Range Rovera. Teraz przyszedł czas na jego mniejszego brata w postaci Range Rovera Sport. Nowy Range Rover Sport to drugi model firmy Land Rover oparty na platformie MLA (Modular Longitudinal Architecture), który zadebiutował w Range Roverze 2022. Platforma zawiera 81% aluminium w swojej konstrukcji, a jej sztywność skrętna poprawiła się o 50% w stosunku do platformy, którą zastąpiła. Platforma obsługuje również szeroką gamę układów napędowych, w tym konfigurację elektryczną. Land Rover planuje mieć w swojej ofercie sześć modeli elektrycznych już w 2026 roku, począwszy od elektrycznych wersji Range Rovera i Range Rovera Sport w 2024 roku.

Nowa filozofia designu – „Mniej znaczy więcej”

Nowy Range Rover Sport czerpie inspirację ze zwykłego Range Rovera, jeśli chodzi o swój design, ze zintegrowanymi klamkami drzwi i gładką stylistyką, ale na tym podobieństwa się kończą. Land Rover ubrał Sporta w unikalne przednie i tylne pasy. Światła do jazdy dziennej w Sprcie są najcieńszymi, jakie Land Rover kiedykolwiek zamontował w jednym ze swoich pojazdów, a SUV wyróżnia się współczynnikiem oporu powietrza 0,29. Nowa platforma oferuje wiele funkcji podwozia, w tym układ wszystkich kół skrętnych w zakresie do 7,3 stopnia. W każdej odmianie Sporta standardem jest też aktywne zawieszenie pneumatyczne. 

Nowy Range Rover Sport

Fot. Land Rover

Nowy Range Rover Sport przyjmuje układ wnętrza z Range Rovera 2022, ale istnieją między nimi pewne wyraźne różnice. Ekran systemu informacyjno-rozrywkowego Pivi Pro to „pływający”, zakrzywiony tablet z 13,1-calowym wyświetlaczem o wysokiej rozdzielczości, znajduje się pod innym kątem, tuż nad przesuniętym panelem klimatyzacji i konsolą środkową. Przed kierowcą znalazł się natomiast 13,7-calowy wyświetlacz wirtualnych zegarów. Zamiast dwuramiennej kierownicy w Sporcie mamy zgrabniejszą trójramienną. Standardem są bezprzewodowe funkcje Apple CarPlay i AndroidAuto, a także bezprzewodowa ładowarka o mocy 15W. Architektura  Land Rovera 2.0 pozwala firmie aktualizować 63 moduły elektroniczne za pomocą aktualizacji bezprzewodowych.

Nowy Range Rover Sport

Nowy Range Rover Sport

Kupujący mają do wyboru wiele systemów audio, wszystkie firmy Meridian. Najwyższym w ofercie jest system Meridian Signature Sound System. Składa się on bowiem z 29 głośników, subwoofera i do 1430 watów mocy wzmacniacza. Dostępny jest również system redukcji szumów, który poprawia komfort i zapewnia lepsze wrażenia dźwiękowe, gdy system audio jest używany.

ZOBACZ TAKŻE
Czas na zmianę warty. Nowy Range Rover to jeszcze większy luksus

Nowy Range Rover Sport – bogactwo po brytyjsku

Bazą w gamie są turbodoładowane jednostki benzynowe R6 o pojemności 3 litrów, wyposażone w układ mild hybrid. Słabsza P360 SE rozwija 360 KM i 500 Nm, zaś mocniejsza P400 SE Dynamic okrągłe 400 KM i 550 Nm. Gamę wieńczy wariant P530 First Edition z podwójnie doładowaną jednostką V8 od BMW o pojemności 4.4 litra. Rozwija ona 530 KM oraz 750 Nm. Będzie też wariant hybrydowy PHEV P510e generujący 510 KM i 700 Nm. W późniejszym czasie Do oferty dołączy też P4440e Autobiography, a więc hybryda PHEV o mocy 440. Producent twierdzi, że odmiana PHEV zaoferuje nawet 77 km zasięgu na prądzie dzięki bateriom o pojemności 31,8 kWh oraz silnikowi elektrycznemu rozwijającemu 143 KM. Przyspieszenie od 0 do 97 km/h (60 mph) odmiany hybrydowej wynosi 5,5 sekundy, zaś wariantu P530 z V8 4,3 s z włączoną funkcją Dynamic Launch. 

Są też diesle, a dokładnie jeden w trzech wariantach. Mowa tu o 3-litrowej jednostce R6 z układem MHEV, oferującej odpowiednio 250 KM i 600 Nm, 300 KM i 650 Nm oraz 350 KM i 700 Nm.

Nowy Range Rover Sport

Fot. Land Rover

Wszystkie silniki współpracują z 8-biegową automatyczną przekładnią i napędem na obie osie. Czysto elektryczny wariant pojawi się w 2024 roku wraz z całkowicie elektrycznym Range Roverem.

Produkcją Range Rovera Sport zajmie się fabryka Jaguar Land Rover w Solihull w Wielkiej Brytanii. Tam też powstaje Range Rover. Wariant P360 SE kosztuje od 84 350 dolarów, P400 SE Dynamic 91 350, P440e Autobiography 105 550, zaś P530 First Edition aż 122 850 $. Odmiana First Edition to specjalna konfiguracja, którą Land Rover będzie oferował tylko w pierwszym roku produkcji modelu. Jest dostarczany z pakietem Stormer Handling. Obejmuje on system Dynamic Response Pro firmy Land Rover, sterowanie wszystkimi kołami i elektroniczny aktywny mechanizm różnicowy. Samochód można już zamawiać, jednak producent nie zdradził, kiedy dokładnie jego SUV trafi do salonów.

Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Reklama
Reklama