Connect with us

Czego szukasz?

powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.

Samochody

Opel Astra H (2004-2014) – wszystko, co powinieneś wiedzieć. Silniki, usterki, problemy, opinie

Opel Astra H cały czas jest hitem serwisów ogłoszeniowych. W tym newsie sprawdzamy, czy warto zainteresować się tym samochodem i jakie są jego największe bolączki. Opisujemy i oceniamy także jednostki napędowe dostępne w tym modelu.

opel astra h

Opel Astra H – podstawowe informacje

Opel Astra trzeciej generacji sygnowany literką H został po raz pierwszy zaprezentowany na salonie samochodowym we Frankfurcie w 2003 roku. Model był następcą Astry G, która jednak jeszcze przez kilka lat była równocześnie produkowana. Jednym z miejsc europejskiej produkcji były oczywiście Gliwice, który słynęły z produkcji tego modelu.

Samochód jest oferowany jako 3- i 5-drzwiowy hatchback, 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowe kombi oraz 2-drzwiowe coupe-cabrio. Do wyboru są także skrzynie biegów. Przez lata produkcji fabryki opuszczały modele z 5- i 6-biegowymi manualami, 4- i 6-biegowymi automatami, a także 5-biegowa przekładnia półautomatyczna. W 2007 roku doszło do sporego liftingu modelu, który skupił się na aspektach wizualnych.

Dostępne wersje

Jak przystało na Opla z tamtych lat, model jest dostępny w naprawdę rozmaitych wersjach silnikowych, obejmujących oczywiście silniki benzynowe i wysokoprężne. Najsłabszym benzyniakiem w gamie jest 1.2 o mocy 80 KM, ale znacznie większą popularnością cieszą się te nieco większe. Astra jest oferowana z jednostkami 1.4, 1.6, 1.6 Turbo, 1.8 i 2.0 Turbo. Najmocniejsza jednostka (2.0 Turbo) ma 240 koni mechanicznych. Największą popularnością i opinią niezawodnego cieszy się 1.6 Turbo, który dla wielu wydawał się odpowiednim kompromisem pomiędzy dynamiką, a ekonomią jazdy.

Model jest także dostępny z kilkoma silnikami Diesla. Najmniejszy z nich ma 1.3 litra pojemności, a największy 1.9 litra. Ten drugi jest oferowany w wariantach 100-, 120- i 150-konnych. Najpopularniejsze są jednak silniki 1.7 produkcji Isuzu, które były oferowane o mocy 80, 100, 110 i 125 KM. Popularność zyskały nie bez powodu – sprawiają bowiem mało problemów.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Opel Combo Life 1.5 CDTI AT8 - praktyczność przede wszystkim

Jakie zalety?

Nie ma wątpliwości, że Astra trzeciej generacji to nadal jedno z najpopularniejszych aut używanych w naszym kraju. Liczba ogłoszeń tego samochodu w serwisach ogłoszeniowych idzie w tysiące. Jest to oczywiście tak wadą (o tym poniżej), jak i zaletą. Dzięki temu dostępność części zamiennych jest bardzo dobra, a nieskomplikowana budowa przysparza niewielu problemów mechanikom.

Dużą popularnością cieszy się także wersjia wiele plusów. Podstawowym jest przedłużona płyta podłogowa (w stosunku do standardowej wersji), która oferuje wiele miejsca we wnętrzu i pakowny bagażnik. Co równie ważne, wiele wersji było naprawdę bogato wyposażonych, w związku z czym wybór staje się dużo większy.

Opel Astra H – problemy, wady

Astra teraz może nieco mniej (w związku ze zmieniającymi się trendami rynkowymi), ale przez lata była jednym z najpopularniejszych samochodów flotowych. Warto uważać właśnie na takie egzemplarze, które mogą okazać się naprawdę „zmęczone”. Problemy z osprzętem silników powyżej 200 tys. przejechanych kilometrów dotyczą niemal całej gamy silników.

Odradzamy tym samym najmniejsze jednostki, które mogą być bardziej problematyczne od pozostałych. Zainteresujcie się nimi tylko wtedy, jeśli macie pewność co do stylu użytkowania samochodu przez poprzednich właścicieli.

Astra III generalnie jest samochodem tanim i łatwym w naprawach, ale nie zawsze tak jest. Jeśli będziecie mieli poważny problem z silnikami wysokoprężnymi czy zawieszeniem, może to mocno zaboleć wasz portfel.

Czy warto kupić Opla Astrę H?

Odpowiedź na takie pytania zawsze brzmi – to zależy. Szczególnie polecamy sensownie wyposażone sprawdzone benzyniaki 1.4 i 1.6, które mogą długo nie sprawiać problemów. A jeśli ten się pojawi, jego naprawa nie musi kosztować majątku. Pisząc „sensowne wyposażenie” mamy na myśli takie, jakiego potrzebujecie. Może się bowiem okazać, że kupicie egzemplarz z zawieszeniem IDS+ (elektroniczna regulacja sztywności), które nie jest wam potrzebne do szczęścia, a jego naprawa będzie bardzo kosztowna. Zdecydowanie unikajcie małych, wyeksploatowanych silników.

4.3/5 (liczba głosów: 12)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama