Następny krok współpracy
Honda i Sony ogłosiły, że podpisały umowę o utworzeniu nowego, wspólnego przedsiębiorstwa. Jest to następny krok we współpracy obu marek, o której wiadomo już od jakiegoś czasu. Wspólne przedsięwzięcie będzie się nazywać Sony Honda Mobility Inc.
Nowa spółka skupi się na sprzedaży samochodów elektrycznych i świadczeniu szeroko pojętych usług mobilności. Ideą jest oczywiście połączenie najlepszych cech i umiejętności Hondy i Sony. Marka motoryzacyjna wniesie w ten mariż technologie w zakresie ochrony środowiska i bezpieczeństwa, produkcję nadwozi, swoje projekty w zakresie mobilności, a przede wszystkim wiedzę w zakresie sprzedaży samochodów i obsługi posprzedażnej.
Sony natomiast wniesie swoją wiedzę w zakresie rozwoju i wykorzystywania technologii przetwarzania obrazu, telekomunikacji, funkcji sieciowych i rozrywki. Żadne zaskoczenie.
Plany nieznane, ale przewidywalne
„Planujemy w pełni wykorzystać możliwości technologiczne, które każda z firm posiada w różnych dziedzinach. Zapewnimy usługi, które zainspirują i podekscytują naszych klientów. Łącząc wiedzę obu firm, będziemy chcieli być pionierem w nowej erze” – powiedział Yasuhide Mizuno z Hondy. W podobnym tonie wypowiedział się także Izumi Kawanishi z Sony.
Żadna z marek nie określiła jeszcze, czego dokładnie możemy oczekiwać od Sony Honda Mobility Inc. Wydaje się jednak, że projekt na starcie skupi się na wprowadzeniu na rynek pojazdów elektrycznych opartych na konceptach Sony Vision-S i Vision-S SUV.
Aby rozpocząć działalność, spółka potrzebuje jeszcze zatwierdzenia przez właściwe organy, ale to kwestia formalności. Sprzedaż samochodów elektrycznych w ramach nowej firmy rozpocznie się za trzy lata, w 2025 roku.