Nasze profile w mediach społecznościowych

Porady

Jak przygotować samochód po zimie? Kilka istotnych wskazówek

Mijająca zima dała się zapewne wielu kierowcom i ich samochodom we znaki. Oto kilka prostych, aczkolwiek istotnych porad, jak przygotować samochód po zimie, by uniknąć nieprzyjemnych skutków ubocznych sezonu zimowego.

Opublikowano

w dniu

Jak przygotować samochód po zimie
Fot. renault

Dokładne umycie samochodu po zimie to nie tylko kwestia estetyki – można w ten sposób ochronić samochód przed postępowaniem korozji. Oprócz tego regularne mycie auta, zwłaszcza szyb, lusterek i reflektorów, pozwala zadbać o maksymalną widoczność podczas jazdy, co ma wpływ na poprawę bezpieczeństwa. Na początku wiosny należy też skontrolować stan techniczny samochodu, poziom płynów, stan wycieraczek oraz w odpowiednim momencie wymienić opony na letnie. Oto parę prostych sposobów, jak przygotować samochód po zimie.

Jak przygotować samochód po zimie – pozbądź się białego nalotu

Utrzymywanie czystości auta regularnie przez cały rok jest optymalnym sposobem na zachowanie karoserii i podwozia w jak najlepszym stanie. Jeśli jednak auto nie było zimą oczyszczane na bieżąco, konieczne jest dokładne umycie samochodu z soli. Osadza się ona przez wiele tygodni w zakamarkach podwozia czy karoserii. Pozwoli to bowiem zapobiegać procesowi korozji.

ZOBACZ TAKŻE
5 porad jak przygotować cabrio na zimę

W tym celu najlepiej skorzystać z ciśnieniowego mycia podwozia w myjni automatycznej. Pozwoli ono bowiem pozbyć się brudu i pozostałości soli tworzącej charakterystyczny biały nalot oraz zapobiec w ten sposób niszczącym skutkom korozji elementów zawieszenia 

Jak przygotować samochód po zimie – wyeliminuj usterki

Topniejący śnieg ujawnia zniszczoną nawierzchnię dróg i powstałe wyrwy. Wpadnięcie w dziurę podczas jazdy naraża nasze auto na uszkodzenie opon, felg, a także usterki zawieszenia. Dlatego po okresie zimowym nie powinniśmy zwlekać z wizytą w warsztacie w celu skontrolowania stanu technicznego samochodu. Komunikaty wysyłane przez samochód świadczące o uszkodzeniu po wjechaniu w dziurę to stuki dochodzące z podwozia, wyczuwalny luz w układzie kierowniczym czy skrzypienie podczas kręcenia kierownicą.

Co pod wycieraczką piszczy

Wraz z nadejściem nieco cieplejszej aury koniecznie należy sprawdzić stan wycieraczek. Mimo że opady śniegu zdarzają się już rzadziej, wiosenna pogoda bywa kapryśna i deszczowa. Takie warunki wymagają niezawodnej pracy wycieraczek z uwagi na konieczność zapewnienia kierowcy jak najlepszej widoczności podczas jazdy. Ograniczona widoczność może uniemożliwić kierowcy szybką reakcję na ewentualne niebezpieczeństwo.

ZOBACZ TAKŻE
5 wskazówek, które poprawią komfort i bezpieczeństwo jazdy samochodem zimą

Jeśli nie wymieniamy wycieraczek regularnie, po zimie wymiana może okazać się niezbędna. W warunkach wzmożonego zużycia szczególnie narażone na zniszczenia są gumowe części wycieraczek. Mają one bowiem bezpośredni kontakt z powierzchnią szyby, często oblodzoną czy zaśnieżoną. Sygnały świadczące, że powinniśmy wymienić wycieraczki to zdeformowane pióra, niewystarczające odprowadzanie wody i smugi pozostawiane na szybie podczas pracy, a także wynikające ze zużycia charakterystyczne piszczenie.

Jak przygotować samochód po zimie – uzupełnij płyny

Kontrola stanu technicznego auta to też dobry moment na sprawdzenie stanu i ilości płynów czy olejów w naszym pojeździe. Są to m.in. płyn hamulcowy, płyn w układzie chłodzenia, płyn spryskiwacza oraz olej silnikowy i olej w układzie wspomagania. Warto również sprawdzić stan tarcz i klocków hamulcowych.

Pamiętaj o wymianie opon

Mimo iż wielu kierowców ulega pokusie jazdy na zimowych oponach przez cały rok, czemu aktualnie może dodatkowo sprzyjać ograniczanie kontaktów związanych z pandemią, zdecydowanie rekomendujemy wymianę opon na letnie. Poczekajmy jednak, aż przymrozki miną na dobre, a średnia dobowa temperatura nie będzie spadać poniżej 7°C. Jazda na zimowych oponach w temperaturze przekraczającej 7°C powoduje, że tracą one swoje właściwości oraz nadmiernie się zużywają.

Opony zużywają się nierównomiernie. Pamiętajmy zatem o zasadzie zakładania mniej zużytych opon na tylną oś pojazdu bez względu na to, która oś pojazdu jest napędzana. Zmniejsza to bowiem ryzyko bardzo niebezpiecznego poślizgu tylnej osi samochodu.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama
Reklama



Reklama