Connect with us

Czego szukasz?

Biznes

Audi zaprezentowało nowe logo. Ciekawe, czy zauważycie różnice

Audi jest kolejną z marek, która ostatnimi czasy odświeżyła swoje logo. O ile w przypadku Peugeota można mówić o dużej zmianie, a np. w przypadku Volkswagena o zauważalnej, to patrząc na nowe logo Audi możecie mieć kłopot. Kluczem do rozpoznania nowości jest progresywny design.

nowe logo audi 2022
Fot. Audi

Nowe logo Audi stawia na powściągliwość

Audi zmianę tłumaczy wręcz koniecznością podkreślenia jakości premium ich samochodów. Dotychczasowe logo najwidoczniej nie robiło tego do końca idealnie. Projektanci niemieckiego producenta zaznaczają jednak, że zmianę docenią klienci, którzy cenią sobie wysokiej jakości design i dbałość o szczegóły. Audi podkreśla także purystyczne podejście, zupełnie przeciwne np. do nowego, krzykliwego logo Skody. 

„Silne marki zdobywają klientów przede wszystkim dzięki temu, że siła ich produktów jest zawsze podkreślona treścią i dyskretnymi elementami identyfikacyjnymi. W Audi zawsze tak było, a teraz robimy to jeszcze bardziej konsekwentnie. Nasza filozofia zakłada, że każdy szczegół musi mieć znaczenie, musi służyć jakiemuś celowi” – powiedział André Georgi, projektant nowego logo. 

Nowe, dwuwymiarowe logo ma być nowoczesne, ale nie modne, a ponadczasowe. Audi podkreśla, że logo 3D kompletnie nie jest dla nich, ponieważ nie dałoby się go dobrze wykorzystać we wszystkich aspektach. Tutaj celem jest maksymalne zunifikowanie logo w różnych miejscach, nie tylko na maskach samochodów, ale także np. w świecie cyfrowym. 

ZOBACZ TAKŻE
Audi wprowadza do gamy model Q8 e-tron. Nazwa może mylić

Co się właściwie zmieniło?

Logo Audi składa się teraz z trzech elementów. Konsekwentnie nie jest chromowane, a jego wygląd utrzymany jest w barwach czerni i bieli. Wygląda to tak, jakby efektowne białe, niemal pływające pierścienie, osadzone były w czarnej szklanej obudowie, tak by uzyskać jeszcze większy blask. Poprzez optyczne rozjaśnienie logo, biel nadaje pierścieniom płaski wygląd, który jednak w szczegółach wydaje się trójwymiarowy i jeszcze bardziej premium.

Nowe są także materiały, które Audi nazywa „nowym chromem”. „Wyrazistość nowych czarno-białych pierścieni sprawia, że nasza tożsamość korporacyjna jest widoczna już na pierwszy rzut oka. Cienka czarna obwódka wokół pierścieni sprawia, że niezależnie od koloru lakieru samochodu lub grilla chłodnicy, mają one spójny wygląd premium. Klienci mogą jednak wybrać nasze nowe pierścienie również w kolorze czarnym. W tym wariancie biel zastąpiono ciemnoszarym kolorem, który wygląda jak czerń o wysokim połysku” – stwierdził Georgi. 

Audi po wielokroć podkreśla także powściągliwość, dodając że krzykliwość nie spodobałaby się współczesnym klientom niemieckiej marki. Jest to także spójne z nowym pozycjonowaniem samej marki. 

Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama