Sensowne benzyniaki poniżej 100 tys. zł
W cenie 82 900 zł otrzymamy bazową pięciodrzwiową wersję Astra, ale już z całkiem bogatym wyposażeniem. Standardowe wyposażenie każdej wersji obejmuje liczne i najnowocześniejsze systemy wspomagające kierowcę. To np. system ostrzegania przed najechaniem na pojazd poprzedzający z funkcją hamowania awaryjnego, wykrywanie pieszych, ostrzeżenie przed niekontrolowanym opuszczeniem pasa ruchu, rozpoznawanie znaków ograniczenia prędkości czy wykrywanie senności kierowcy. Wersję podstawową napędza trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa (81 kW/110 KM). Jest on łączony z sześciobiegową przekładnią manualną, a w ofercie znajduje się jeszcze 8-biegowy automat.
Drugą wersją w cenniku jest Edition, której cena startuje od 90 900 zł. W tej wersji samochód ma już 16-calowe koła ze stopów lekkich, zapłon sterowany przyciskiem „Start” czy czujniki parkowania z przodu i tyłu. W stosunku do bazowej wersji wyróżniają ją także system nagłośnienia z 6 głośnikami, sportowa kierownica spłaszczona u dołu z przyciskami sterującymi czy reflektory przeciwmgielne w technologii LED.
Ceny wersji Elegance startują natomiast od 106 900 zł. W standardzie ma ona 17-calowe koła, adaptacyjny tempomat panoramiczną kamerę cofania. W skład tej bogato wyposażonej wersji wchodzą także kolejne systemy bezpieceństwa, a także podgrzewane fotele przednie czy kierownica. Elegance w standardzie ma także dwustrefową klimatyzację sterowaną elektronicznie.
Najbogatszą wersją wyposażenia jest oczywiście GS Line (od 114 900 zł). Różni się ona od Elegance bardziej sportowym uosobieniem z wieloma czarnymi elementami oraz maksymalnym zestawem systemów bezpieczeństwa. W tej wersji Opel zaproponował zaawansowany układ utrzymania w osi pasa ruchu, układ ostrzegania o pojeździe z tyłu na sąsiednim pasie i w martwym polu widzenia czy układ ostrzegania przed pojazdami nadjeżdżającymi z tyłu i z boku.
Hybryda to zupełnie inna historia
Klienci preferujący jazdę z napędem elektrycznym również znajdą dla siebie odpowiednią nową Astrę. Po raz pierwszy model jest bowiem dostępny w wersji zelektryfikowanej. Ceny Astry Hybrid zaczynają się od poziomu 152 900 zł. Samochód oferuje solidny zapas mocy przy maksymalnej efektywności: układ hybrydowy zapewnia łączną moc 133 kW/180 KM i aż 360 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W trybie elektrycznym nowa Astra Hybrid może przejechać do 61 km (WLTP) bez emisji spalin.
Wersja Hybrydowa dostępna jest w trzech wersjach wyposażenia – bazowej Elegance od 152 900 zł, GS Line od 160 900 zł i Ultimate od 173 900 zł. Ta ostatnia w standardzie ma 18-calowe koła ze stopów lekkich, tapicerkę z Alcantary, ładowarkę indukcyjną czy panoramiczne uchylane okno dachowe.
Klienci mogą już składać zamówienia na eleganckiego pięciodrzwiowego Opla Astrę, a pierwsze egzemplarze będą gotowe do odbioru wiosną 2022 r. Wkrótce do oferty dołączy sportowe i szykowne kombi Opel Astra Sports Tourer. Konfiguracji można dokonać oczywiście za pomocą strony opel.pl.