Connect with us

Czego szukasz?

powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.

Samochody

Nowy Opel Astra ST – praktyczne i eleganckie kombi z wieloma atutami

Po światowej premierze kolejnej generacji Astry hatchback we wrześniu Opel zaprezentował bardzo wyczekiwaną wersję kombi,. Nowy Opel Astra ST będzie pierwszym zelektryfikowanym kombi niemieckiego producenta. Dorzuca do tego nowoczesny design i przestronną kabinę.

Nowy Opel Astra ST 2022
Fot. Opel

Nowa Astra Sports Tourer kontynuuje udaną tradycję Opla w segmencie kompaktowych kombi. Prawie 60 lat temu zapoczątkował ją Kadett Caravan, pierwszy przedstawiciel tej klasy w ofercie niemieckiej marki. Oprócz napędu elektrycznego pod maskę nowej Astry Sports Tourer trafią też silniki benzynowe i wysokoprężne o mocy od 110 KM do 130 KM. W przypadku wersji hybrydowej plug‑in łączna moc systemu wyniesie do 225 KM. W pojazdach z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi standardowo montowana będzie przekładnia sześciobiegowa, natomiast ośmiobiegowy automat stanowi opcję w połączeniu z mocniejszymi jednostkami i zelektryfikowaną hybrydą plug‑in.

Nowy Opel Astra Sports Tourer – nowoczesne i designerskie kombi

– Nowa Astra Sports Tourer jest uniwersalnym modelem na nowe czasy – zelektryfikowana, cyfrowa i zaprojektowana, by wzbudzać emocje – powiedział dyrektor generalny firmy Opel, Uwe Hochgeschurtz. – Tak właśnie łączymy naszą długą tradycję w segmencie kompaktowych kombi z najnowszymi innowacjami, takimi jak technologia hybrydy plug‑in. Jesteśmy pewni, że fantastycznie wyglądająca Sports Tourer przysporzy marce Opel nowych klientów – dodał.

tył Opel Astra ST 2022

Wymiary nowej Astry ST wynoszą 4642 x 1860 x 1480 mm. Próg bagażnika znajdujące się na wysokości około 600 mm. Znacząco ułatwia to załadunek bagaży. Za sprawą wyjątkowo krótkiego przedniego zwisu samochód jest o 60 mm krótszy od poprzedniej generacji, ale ma znacznie większy rozstaw osi, wynoszący 2732 mm (+70 mm). Wymiar ten zwiększono o 57 mm w porównaniu z nową Astrą hatchback. Bagażnik nowej Astry Sports Tourer oferuje 608 litrów pojemności przy rozłożonych tylnych siedzeniach i oraz 1634 litrów po ich złożeniu. Po złożeniu oparć tylnej kanapy dzielonej w proporcji 40:20:40 (wyposażenie standardowe) podłoga jest zupełnie płaska. Nawet w wersji hybrydowej plug‑in z litowo-jonowym akumulatorem pod podłogą u kufer ma odpowiednio ponad 548 lub 1574 litrów pojemności.

Szereg przemyślanych rozwiązań z zakresy funkcjonalności

W wersjach napędzanych wyłącznie silnikami spalinowymi przestrzeń bagażową optymalizuje opcjonalna ruchoma podłoga „Intelli-Space”. Jej położenie można łatwo regulować jedną ręką, zmieniając wysokość lub blokując pod kątem 45 stopni. Zwijaną osłonę przestrzeni bagażowej można schować pod wyjmowaną podłogą ustawioną nie tylko w górnym, ale i w dolnym położeniu.

ZOBACZ TAKŻE
Nowy Opel Astra - elektryczny niemiecko-francuski koktajl

Nowy Opel Astra ST z podłogą „Intelli-Space” ułatwia życie także w przypadku przebicia opony. Zestaw naprawczy i apteczkę pierwszej pomocy umieszczono w sprytnych schowkach dostępnych zarówno z bagażnika, jak i z tylnego siedzenia. Można więc po nie sięgnąć bez wypakowywania wszystkiego z samochodu. Oczywiście tylna klapa może otwierać się i zamykać automatycznie w reakcji na ruch stopą pod tylnym zderzakiem.

 

 

bagażnik w astrze st

Wraz z pięciodrzwiową siostrzaną wersją hatchback nowa i elegancka Astra Sports Tourer jest stylistyczną deklaracją Opla i pierwszym kombi tej marki zaprojektowanym zgodnie z koncepcją określaną jako śmiała i przejrzysta. Motyw Opel Vizor, stanowiący nowe oblicze marki, jest zgodny ze wzornictwem Opel Compass, w którym osie pionowe i poziome – ostre załamanie maski silnika i światła do jazdy dziennej stylizowane na skrzydła – łączą się pośrodku z emblematem „Opel Blitz”. Vizor obejmujący cały przedni pas integruje elementy technologiczne, takie jak adaptacyjne reflektory pikselowe Intelli-Lux LED i przednią kamerę.

Atrakcyjny design i spore zmiany

Z tyłu powtórzono wzornictwo Opel Compass. Oś pionową wyznacza w tym przypadku centralnie umieszczone logo z błyskawicą oraz wysoko zamontowane trzecie światło hamowania, zaś oś pozioma to mocno zwężone klosze tylnych lamp. Są one identyczne jak w pięciodrzwiowym hatchbacku, co podkreśla rodzinne podobieństwo obu wersji Astry.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Opel Astra K 1.5 Diesel 122 KM 6MT - spalanie to nie problem

Skokowe zmiany zaszły także we wnętrzu. W pełni cyfrowy Pure Panel, z interfejsem HMI (człowiek-maszyna), jest minimalistyczny i intuicyjny. Poszczególnymi funkcjami steruje się poprzez mocno panoramiczny ekran dotykowy, zupełnie jak w smartfonie. Nieliczne fizyczne przełączniki służą do regulacji ważnych ustawień, w tym klimatyzacji. Wyeliminowano także zbędne kable, gdyż już od wersji podstawowej najnowsze systemy multimediów i łączności umożliwiają bezprzewodowe podłączenie kompatybilnych smartfonów przez Apple CarPlay i Android Auto.

Nowy Opel Astra ST

Nowa Astra Sports Tourer wprowadza też szereg nowych technologii do segmentu kompaktowych kombi. Jedną z nich jest najnowsza wersja adaptacyjnych, nieoślepiających reflektorów pikselowych Intelli-Lux LED. Nie zabrakło także wygodnych foteli z certyfikatem AGR. Kierowca może liczyć ponadto na dodatkowe wsparcie ze strony najnowocześniejszych opcjonalnych systemów, takich jak wyświetlacz projekcyjny Intelli-HUD oraz Intelli-Drive 2.0, a wykrywanie rąk na kierownicy gwarantuje, że jest on przez cały czas zaangażowany w prowadzenie pojazdu.

Nowy Opel Astra ST, podobnie jak jego pięciodrzwiowy wariant, będzie produkowany wyłącznie w niemieckiej fabryce Opla w Russelheim. Dotychczas hatchback był bowiem produkowany w Gliwicach, zaś wariant Sport Tourer w brytyjskiej fabryce w Ellesmere Port.

5/5 (liczba głosów: 1)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama