Toyota Aygo zdobyła uznanie ze względu na swoją odważną, wyróżniającą się stylistykę, która na nowo zdefiniowała segment A. Teraz europejskie studio projektowe Toyoty ED2 podjęło się nowego wyzwania, by z myślą o klientach segmentu A stworzyć auto o jeszcze bardziej pikantnej stylistyce. Toyota Aygo X Prologue to zapowiedź nadchodzącej rewolucji w klasie małych aut.
Toyota Aygo X Prologue – ikona stylu wyniesiona na nowy poziom
Począwszy od premiery w 2005 roku Toyota Aygo wyróżnia się stylistyką, która kojarzy się z lekkością i zabawą. Przyciąga młodych klientów, zainteresowanych nowoczesnym designem.
– Otwartość i zabawa zawsze stanowiły klucz do stylistyki Aygo. Teraz dodaliśmy do DNA małej Toyoty jeszcze więcej pikanterii – wyjaśnił Lance Scott, dyrektor ds. designu w ED2.
Studio ED2 ulokowane w pobliżu Nicei na francuskim Lazurowym Wybrzeżu odpowiada za opracowanie europejskich modeli Toyoty. Nowy projekt został powierzony zaangażowanemu zespołowi projektantów, którzy zdecydowali, że nowa odsłona małej Toyoty będzie jeszcze bardziej śmiała i mocna niż dotychczas. Tak powstała Toyota Aygo X Prologue.
Jeszcze więcej pikanterii
Aygo zawsze kojarzyło się z wolnością i swobodą poruszania się. Aygo X Prologue dodaje do tego połączenia więcej zadziorności i ducha zabawy. Model otrzymał większy prześwit i większe koła oraz wyższą pozycję za kierownicą, dzięki której kierowca zyskuje lepszą widoczność.
Toyota Aygo X Prologue – samochód, który się wyróżnia
Zarówno z przodu i z tyłu, jak i z profilu, AYGO X prologue wygląda świeżo i nowocześnie. Śmiałą stylistykę podkreśla dwukolorowa kompozycja lakierowania nadwozia. Nowa, opadająca ku tyłowi linia dachu wzmacnia wrażenie dynamiki, sprawiając, że samochód wygląda bardziej sportowo. Z przodu zaawansowane technologicznie światła otaczają maskę, tworząc kształt przypominający skrzydła. Duży grill, światła przeciwmgielne i osłona podwozia zostały uformowane w motyw sześciokąta.
Tylna część AYGO X prologue została zaprojektowana w taki sposób, aby uwzględnić jego praktyczne walory. W osłonę tylnej części podwozia wbudowano mocowanie na bagażnik rowerowy. Dzięki temu samochód pozwala wyrwać się z codzienności w poszukiwaniu przygody. W lusterku bocznym zamontowano sportową kamerę, aby można było uchwycić najciekawsze chwile z każdej wyprawy. Zintegrowany bagażnik dachowy, który tworzy spójną kompozycję z sześciokątnymi tylnymi światłami, również podkreśla rekreacyjny charakter auta.
Kolory emocji
Dobór kolorystyki ma ogromny wpływ na stylistykę modelu Toyota Aygo X Prologue. Aby podkreślić jego wyrazisty charakter, Toyota sięgnęła po kolory naturalnych przypraw, takich jak chilli, imbir, wasabi i czarny pieprz, z których najbardziej pikantne jest chilli. Stylistyka dwukolorowego nadwozia została podkreślona metalicznymi płatkami o niebieskim odcieniu. W efekcie powstał wyjątkowy lśniący kolor Sparkling Chilli Red.
– Jestem nie tylko projektantem, ale także kierowcą. Zaangażowałem się w projekt Aygo X Prologue, by stworzyć samochód, którym sam chciałbym jeździć – zapewnił Momoko Otawara, projektant ED2, specjalizujący się w kolorach, materiałach i wykończeniach.
Projektowanie Aygo X Prologue stanowiło ogromne wyzwanie organizacyjne ze względu na ograniczenia spowodowane pandemią. ED2 postawiło na zwinne zarządzanie projektem (agile project management), które pozwoliło szybko robić postępy i płynnie poruszać się między kolejnymi zadaniami. Zarówno podczas spotkań, jak i pracy zdalnej, współpraca przebiegała bez zakłóceń – od ręcznych szkiców, przez modelowanie komputerowe i symulacje w wirtualnej rzeczywistości po modele 3D oraz końcowy produkt.