Nasze profile w mediach społecznościowych

Samochody

Civic przeszedł drobny lifting. Ma być bardziej prestiżowy

Civic z roku modelowego 2020 przeszedł kilka zmian, które nie są wielkie, ale zauważalne. Główny cel odświeżenia to poprawa funkcjonalności i podniesienie prestiżu modelu.

Opublikowano

w dniu

Honda Civic 2020
Fot. Honda

Honda Civic 2020 – wygląd zewnętrzny

Jeśli chodzi o stylistykę nadwozia, podkreślono muskularną sylwetkę modelu Civic. Ma temu służyć symetryczna kratka wokoół świateł przeciwmgielnych. Zauważalna jest także zmieniona konfiguracja osłony chłodnicy czy nowa konstrukcja wlotu powietrza. 

Przeprojektowano także diodowe światła do jazdy dziennej, które mają nawiązywać do całej dynamicznej linii nadwozia. Civic 2020 jest dostępny z 16- i 17-calowymi felgami aluminiowymi. Te pierwsze są dostępne w podstawowej wersji samochodu, a te drugie w wyższych wersjach mają podkręcać wizualnie wygląd auta. To dość powszechna już praktyka wśród producentów samochodów.

Do gamy kolorów dodano natomiast perłowy niebieski, znany już z CR-V.

Honda Civic 2020

Honda Civic 2020 – wnętrze

Wnętrze przeszło zmiany mające nadać modelowi więcej prestiżu. Uwagę zwracają przede wszystkim nowe panele o wyraźnej teksturze. Od teraz w najwyższych wersjach wyposażenia samochód posiada elektryczna ośmiokierunkową regulację ustawienia fotela kierowcy.

Honda chwali się także udoskonaleniem systemu inforozrywki i panelu klimatyzacji. Dodano m.in. przyciski i pokrętła obok ekranu dotykowego. Sam system pozostał jednak bez zmian, bo i nie było czego zmieniać.

Honda Civic 2020 - wnętrze

Honda Civic 2020 – technologie

Civic po odświeżeniu zachował zaawansowane technicznie zawieszenie kół, które ma zapewnić świetne prowadzenie i komfort podczas jazdy. Ultralekkie nadwozie o dużej sztywności – efekt wieloletnich prac inżynierów Hondy – przyczynia się do obniżenia środka ciężkości, a w połączeniu z kolumnami McPhersona, ma bezpośrdnio przekładać się na dynamikę samochodu.

Honda Civic 2020 – silniki

Nie zmieniła się natomiast gama silnikowa modelu. Nadal można wybierać wśród jednostek benzynowych i wysokoprężnych współpracujących z 6-biegowym manualem albo CVT. Gamę otwiera VTEC Turbo 1.0 o maksymalnej mocy 126 KM (171 kW). 1,5-litrowy VTEC Turbo ma natomiast 182 KM (247 kW) maksymalnej mocy. Dostępny jest także jeden silnik Diesla. To 1,6-litrowy i-DTEC o mocy maksymalnej 120 KM (163 kW).

Civic 2020 w wersji z silnikiem 1,5 VTEC Turbo jest już dostępny do jazd testowych u dealerów Hondy.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama
Reklama



Reklama