Nasze profile w mediach społecznościowych

Biznes

Części samochodowe z odpadów 3D. Ford i HP rozpoczynają współpracę

Ford i HP napędzają przyszłość motoryzacyjnego druku 3D. Dzięki innowacyjnemu projektowi, w celu ponownego wykorzystania odpadów z procesu druku i już wydrukowanych elementów w 3D, przekształca się je w formowane wtryskowo części samochodowe. To pierwsze tego typu działanie w branży.

Opublikowano

w dniu

ford i hp współpraca
Fot. Ford

Ford i HP skupiają się nie tylko na ekologii

Ekologia i zrównoważony rozwój jest priorytetem dla obu firm. Poprzez wspólne poszukiwania doprowadziły do przyjaznego dla ziemi rozwiązania. Uzyskane części formowane wtryskowo są bardziej przyjazne dla środowiska, ale bez żadnych ustępstw i kompromisów w zakresie jakości.

Materiały z recyklingu są wykorzystywane do produkcji formowanych wtryskowo klipsów przewodów paliwowych, instalowanych w ciężarówkach Super Duty F-250. Warto zaznaczyć, że wykonane w ten sposób części mają lepszą odporność na chemikalia i wilgoć w porównaniu do wersji konwencjonalnych. Ponadto są 7% lżejsze i kosztują o 10% mniej. Zespół badawczy Forda już wytypował 10 innych zacisków przewodów paliwowych w istniejących pojazdach. Mogłyby one skorzystać na tym innowacyjnym zastosowaniu materiału i systematycznie przenosi je do przyszłych modeli.

ZOBACZ TAKŻE
Nowy Ford F-150 Raptor oficjalnie. Kolejne wydanie amerykańskiej bestii

„Znalezienie nowych sposobów pracy z materiałami zrównoważonymi, zmniejszenie ilości odpadów i kierowanie rozwojem gospodarki o obiegu zamkniętym to pasja firmy Ford” – powiedziała Debbie Mielewski, pracownik techniczny Forda ds. zrównoważonego rozwoju. „Wiele firm znajduje świetne zastosowania dla technologii druku 3D. Razem z HP, jako pierwsi w branży, znaleźliśmy jednak zastosowanie o wysokiej wartości dla odpadów w proszku. Te prawdopodobnie trafiłyby na wysypisko, a zostaną przekształcone w funkcjonalne i trwałe części samochodowe.” – dodała.

Drukarki 3D marki HP są już zaprojektowane z myślą o wysokiej wydajności. Ich systemy i konstrukcja minimalizują generowany przez nie nadmiar materiału, ponownie wykorzystując większy procent umieszczonych w nich materiałów. We współpracy z firmą Ford, która korzysta z technologii druku 3D od HP, zespół badawczy stworzył rozwiązanie, które nie generuje żadnych odpadów.

Celem firmy Ford jest uzyskanie w swoich pojazdach materiałów w 100% ekologicznych

„Nasza współpraca z firmą Ford jeszcze bardziej rozszerza korzyści środowiskowe wynikające z drukowania 3D. Pokazuje, w jaki sposób łączymy ze sobą całkowicie różne branże, aby lepiej wykorzystywać zużyte materiały produkcyjne. Jednocześnie udoskonalając gospodarkę dot. obiegu zamkniętego” – powiedziała Ellen Jackowski, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju i wpływu społecznego w HP.

ZOBACZ TAKŻE
Inwestycja w samochody. 11 propozycji, na których (raczej) nie stracicie

Ford z kolei opracowuje nowe zastosowania i wykorzystuje wiele różnych procesów i materiałów do druku 3D, w tym filamenty, piasek, proszki itp. Firma już teraz stosuje druk 3D w niewielkim zakresie do różnych części w pojazdach użytkowych. Robi to także do osprzętu używanego przez pracowników linii montażowej, oszczędzając czas i poprawiając jakość.

„Kluczem do osiągnięcia naszych celów w zakresie zrównoważonego rozwoju i rozwiązania szerszych problemów społeczeństwa jest współpraca z innymi podobnie myślącymi firmami – nie możemy tego zrobić sami” – powiedziała Debbie Mielewski. „Dzięki HP zdefiniowaliśmy problem odpadów, rozwiązaliśmy problemy techniczne i znaleźliśmy rozwiązanie w niecały rok, z czego wszyscy jesteśmy dumni”.

Trzy inne firmy pomogły Fordowi i HP w osiągnięciu celu

SmileDirectClub, firma nowej generacji zajmująca się higieną jamy ustnej z pierwszą platformą medtech do prostowania zębów, obsługuje największy zakład systemów druku 3D HP w USA. Flota firmy składająca się z ponad 60 drukarek 3D HP, produkuje ponad 40 000 nakładek na zęby dziennie. Uzyskane w ten sposób zużyte części wydrukowane w 3D są zbierane i poddawane recyklingowi przez HP. Wszystko w celu zwiększenia zasobów dla marki Ford.

ZOBACZ TAKŻE
Samochody niedostępne w Polsce - Ford F Super Duty. Imponujące liczby

Z kolei Lavargne przekształca formy i odrzucony proszek z drukarek HP 3D, pracujących w fabrykach i innych placówkach firmy Ford, w wysokiej jakości granulat plastikowy. Potem nadaje się on do formowania wtryskowego. Pellety są następnie formowane w klipsy przewodów paliwowych przez dostawcę firmy Ford. ARaymond projektuje, konstruuje i produkuje systemy montażowe.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama
Reklama