Nasze profile w mediach społecznościowych

Biznes

Nowe logo Skody krąży w Internecie? To byłaby prawdziwa rewolucja

Skoda od dziesięcioleci używa logo uskrzydlonej strzały. Do Internetu trafiła właśnie propozycja, która byłaby istną rewolucją, jeśli chodzi o logotypy czeskiej marki.

Opublikowano

w dniu

nowe logo skody
Fot. cochespias.net

Logotyp czeskiej marki ze stosunkowo niewielkimi zmianami od lat

Czysto uskrzydlona strzała jest symbolem czeskiej marki od 1925 roku. Na początku logo było niebieskie i zamknięte było w kole. W latach 90. dodano do niego obręcz z napisem “Skoda Auto” i wprowadzono zielony kolor. W 1999 r. logo zmodyfikowano dodając czarnego koloru oraz stosując efekt 3D.

Kolejna poważna zmiana miała miejsce w 2011 roku, kiedy zielona uskrzydlona strzała ponownie znalazła się w okręgu, a nad nią znalazł się napis “Skoda”, już bez “Auto”. Pięć lat później logotyp przeszedł drobny lifting – pozbyto się ramki oraz przestawiono napis na obszar pod logotypem. 

ZOBACZ TAKŻE
Skoda Yeti (2009-2017) - czy warto kupić? Opinie, problemy

Nowe logo Skody byłoby jednak prawdziwą rewolucją

Wiele firm motoryzacyjnych wykorzystało początek ery nowoczesnej motoryzacji elektrycznej, aby zmienić swój emblemat. Przykładowo to Volkswagen z uproszczeniem symbolu VW lub Opel, który mimo nowości wciąż posiada kultowy symbol błyskawicy. Nie ma co jednak ukrywać, że zmiany w tych przypadkach były niewielkie, znacznie mniejsze niż w przypadku planowanego rebrandingu Skody.

To na razie nic oficjalnego – nikt niczego nie potwierdził. Temat pojawił się na internetowym forum Cochespias i wzbudził spore zainteresowanie. Jeden z użytkowników zamieścił je powołując się na zamknięty profil Jasona Brody’ego na Instagramie.

ZOBACZ TAKŻE
Škoda Enyaq iV - pierwszy elektryczny SUV Škody. Nawet 510 km zasięgu

Koncepcja jest podobna do obecnego logotypu – nadal widać skrzydła i puste koło w środku. Ogólnie jednak całość ma niewiele wspólnego z oryginalną skrzydlatą strzałą. Niektórzy porównują je do obecnego logo Smarta i trudno nie przyznać im racji – podobieństwa widać gołym okiem.

Czy jednak to logo okaże się rzeczywiście nowym znakiem wizerunkowym czeskiej marki? Jak zawsze w takich sytuacjach warto poczekać na oficjalne informacje.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama
Reklama



Reklama