Logotyp czeskiej marki ze stosunkowo niewielkimi zmianami od lat
Czysto uskrzydlona strzała jest symbolem czeskiej marki od 1925 roku. Na początku logo było niebieskie i zamknięte było w kole. W latach 90. dodano do niego obręcz z napisem „Skoda Auto” i wprowadzono zielony kolor. W 1999 r. logo zmodyfikowano dodając czarnego koloru oraz stosując efekt 3D.
Kolejna poważna zmiana miała miejsce w 2011 roku, kiedy zielona uskrzydlona strzała ponownie znalazła się w okręgu, a nad nią znalazł się napis „Skoda”, już bez „Auto”. Pięć lat później logotyp przeszedł drobny lifting – pozbyto się ramki oraz przestawiono napis na obszar pod logotypem.
Nowe logo Skody byłoby jednak prawdziwą rewolucją
Wiele firm motoryzacyjnych wykorzystało początek ery nowoczesnej motoryzacji elektrycznej, aby zmienić swój emblemat. Przykładowo to Volkswagen z uproszczeniem symbolu VW lub Opel, który mimo nowości wciąż posiada kultowy symbol błyskawicy. Nie ma co jednak ukrywać, że zmiany w tych przypadkach były niewielkie, znacznie mniejsze niż w przypadku planowanego rebrandingu Skody.
To na razie nic oficjalnego – nikt niczego nie potwierdził. Temat pojawił się na internetowym forum Cochespias i wzbudził spore zainteresowanie. Jeden z użytkowników zamieścił je powołując się na zamknięty profil Jasona Brody’ego na Instagramie.
Koncepcja jest podobna do obecnego logotypu – nadal widać skrzydła i puste koło w środku. Ogólnie jednak całość ma niewiele wspólnego z oryginalną skrzydlatą strzałą. Niektórzy porównują je do obecnego logo Smarta i trudno nie przyznać im racji – podobieństwa widać gołym okiem.
Czy jednak to logo okaże się rzeczywiście nowym znakiem wizerunkowym czeskiej marki? Jak zawsze w takich sytuacjach warto poczekać na oficjalne informacje.