Nasze profile w mediach społecznościowych

Samochody

Škoda Enyaq iV – pierwszy elektryczny SUV Škody. Nawet 510 km zasięgu

Poznaliśmy już pierwszego elektrycznego SUV-a czeskiej marki. Škoda Enyaq iV wyróżnia się śmiałym designem oraz nowoczesną techniką. W topowej wersji będzie też najmocniejszym modelem Škody w historii.

Opublikowano

w dniu

Škoda Enyaq iV
Fot. skoda

Na początek garść konkretnych informacji. Škoda Enyaq dostępna będzie w wielu wariantach napędu i wyposażenia. Auto otrzyma aż trzy opcje pojemności akumulatora, pięć wersji mocy silników oraz… napęd na tylną oś lub na cztery koła. Jest to pierwszy produkcyjny model czeskiej marki oparty na modułowej platformie dla pojazdów elektrycznych MEB Grupy Volkswagen. Samą platformę można porównać do deskorolki – akumulator jest zintegrowany z podłogą po to, by zapewnić więcej miejsca podróżującym.

ZOBACZ TAKŻE
Skoda nie kojarzy się z 24h Le Mans. Raz jednak udało się jej wystartować

Aż pięć wersji do wyboru

Bazowy wariant to tylnonapędowy Enyaq iV 50 z akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 55 kWh. Zamontowany z tyłu silnik elektryczny rozwija 148 KM i 220 Nm. Zasięg tej wersji to 340 km (według normy WLTP). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wyniesie 11,4 s a prędkość maksymalna 160 km/h.

W mocniejszym modelu Enyaq iV 60 zasięg wzrasta do 390 km. Większa jest też moc i moment obrotowy – odpowiednio 180 KM i 310 Nm. Akumulator ma 62 kWh pojemności. Sprint do “setki” wynosi 8,7 s.

Škoda Enyaq iV

Kolejną odmianą jest Enyaq iV 80. Rozwija ona 204 KM i 310 Nm. Napęd wciąż trafia na tylne koła. Według producenta to właśnie ona ma zapewniać największy zasięg – nawet do 510 km. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 8,5 s a baterie mają 82 kWh pojemności.

Škoda Enyaq vRS – najmocniejsza Škoda w historii

Czas na warianty z napędem na obie osie. Są to odpowiednio Enyaq 80X i Enyaq vRS o mocach odpowiednio 265 i 306 KM oraz momencie obrotowym 425 i 460 Nm. Wariant 80X przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,9 s a vRS w 6,2 s. Drugi z nich to jednocześnie najmocniejszy model w historii czeskiej marki. Prędkość maksymalna obu wariantów wyniesie 180 km/h a zasięg 460 km.

Škoda Enyaq iV mierzy 4,65 m długości, 1,88 m szerokości oraz niecałe 1,62 m wysokości. Rozstaw osi na poziomie blisko 2,77 m oraz brak tunelu środkowego zapewnią sporo miejsca dla pasażerów drugiego rzędu. Dochodzi do tego całkiem spory bagażnik o pojemności liczącej 585 l.

ZOBACZ TAKŻE
Slavia Concept - seksowny roadster Škody. Gdyby tylko był seryjny

Smukłe i śmiało stylizowane nadwozie elektrycznego SUV-a czeskiej marki może się podobać. Zadbano o dobrą aerodynamikę – współczynnik oporu powietrza Cx wynosi raptem 0,27. Zasięg poprawiają także opony o wyjątkowo niskich oporach toczenia. 

Crystal Face

Ciekawym akcentem będzie przód “Crystal Face” dostępny od wersji Enyaq 80 iV. W jego przypadku 130 diod oświetla pionowe lamele, a poziomy pasek podświetla grill z napisem Škoda. Crystal Face ma animowaną funkcję “Coming/Leaving Home” i razem z modułami diodowymi świateł mijania i drogowych w światłach LED Matrix oraz światłami do jazdy dziennej tworzy powitalną animację.

Škoda Enyaq iV

Standardowe wyposażenie Skody Enyaq iV obejmuje: dwustrefową klimatyzację automatyczną, wielofunkcyjną skórzaną kierownicę, system bezkluczykowego uruchamiania, radio cyfrowe DAB czy technologię SmartLink. W wersji z większym akumulatorem wyposażenie standardowe obejmuje również: czujniki parkowania, kamerę tylną czy podgrzewanie kierownicy. W zależności od wybranej wersji w standardzie znaleźć się też mogą łopatki przy kierownicy. Służą one do wyboru poziomu odzyskiwania energii.

Nowoczesne i bogate wyposażenie

Elektryczny SUV to również pierwszy model Skody wyposażony w wyświetlacz przezierny head-up z rozszerzoną rzeczywistością, wyświetlający informacje na dwóch różnych obszarach. Oprócz aktualnej prędkości i wykrytych znaków drogowych, na szybie tuż nad deską rozdzielczą, bezpośrednio przed oczami kierowcy, mogą też wyświetlać się informacje z systemów wspomagających i wskazówki nawigacji.

skoda enyaq wnętrze

Auto wyróżniać się będzie także czarnym napisem ŠKODA na pokrywie bagażnika a błotnikach znajdą się emblematy z serii Founders Edition. Kabina będzie dwukolorowa a listwy ozdobne będą wykończone lakierem Piano Black. Ponadto opcja ecoSuite obejmie skórzane siedzenia w kolorze koniakowym z ozdobnymi beżowymi przeszyciami a także 21-calowe obręcze kół.

Škoda Enyaq iV będzie produkowana w fabryce czeskiej marki w Mlada Boleslav. Produkcja seryjna rozpocznie się pod koniec bieżącego roku a do sprzedaży auto trafi na początku 2021 r.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama
Reklama



Reklama