Zaledwie parę miesięcy temu, dokładnie na początku sierpnia, pisaliśmy o zakończeniu produkcji Subaru BRZ. Przy okazji podzieliliśmy się przeciekami dotyczącymi następcy, który to miałby zadebiutować w połowie przyszłego roku. Tak się jednak nie stanie, bowiem nowe BRZ zostanie zaprezentowane… jeszcze w tym roku. Potwierdził to nawet sam producent, dzieląc się oficjalną zapowiedzią modelu w mediach społecznościowych.
Subaru BRZ czeka rewolucja
Pierwsza generacja Subaru BRZ zadebiutowała w 2012 roku i choć była wierna tradycjom i świetnie jeździła, nigdy nie podbiła serc klientów. To samo dotyczy zresztą bliźniaczej Toyoty GT86, choć ta druga że cieszy się nieco większym zainteresowaniem. Ich wolnossący 2-litrowy bokser o mocy 200 KM, lekkie i zwarte nadwozie oraz napęd na tył czyniły z obu aut doskonały generator frajdy z jazdy. W 2019 roku w Europie sprzedano zaledwie 522 sztuki BRZ i 920 egzemplarzy GT86.
Pierwotnie nowe Subaru BRZ miało zadebiutować latem 2021 r. razem z bliźniaczą Toyotą GT86. Z nieznanych przyczyn pierwsze z nich będzie świętować swoją premierę jeszcze przed końcem bieżącego roku. Subaru zdradziło to w opublikowanym na Twitterze teaserze, który to ogranicza się jednak do jednego zdjęcia. „Światowa premiera tej jesieni” – głosi opis nad zdjęciem. Ukazuje ono przednie koło oraz wylot powietrza za nim oraz specjalny kamuflaż egzemplarza testowego.
The all-new 2022 Subaru BRZ – World Premiere coming this Fall.
Lucky attendees to the 2020 #Subiefest World Record Attempt and Charity Drive got a sneak-peek of our all-new #BRZ. Sign up to receive the latest updates on the world premiere at https://t.co/JJ2TRkfpcK. pic.twitter.com/f0cTuXizFk
— Subaru (@subaru_usa) October 4, 2020
Światowa premiera tej jesieni
Na szczęście są też nieoficjalne zdjęcia ukazujące sylwetkę samochodu. Widać po nich, że będziemy mieli do czynienia z rewolucją stylistyczną. Design auta będzie bardziej śmiały. Zakamuflowane BRZ pokazano częściowo podczas imprezy Subaru Tecnica International Subiefest w Kalifornii.
Pod maską japońskiego coupe powinna znaleźć się nowa turbodoładowana jednostka B4 o pojemności 2.4 litra. Moc szacuje się na około 220 KM. Napęd trafiać ma oczywiście na tylną oś za pośrednictwem 6-biegowej przekładni manualnej lub nowej skrzyni automatycznej o 7 przełożeniach. To, czy faktycznie taki napęd trafi do następcy BRZ, przekonamy się zapewne już niebawem podczas premiery auta. Z pewnością jest na co czekać.