Connect with us

Czego szukasz?

powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.

Samochody

Maserati Ghibli i Quattroporte Trofeo. Esencja włoskiej marki

Maserati już miało rezygnować z jednostek V8 a tu taka niespodzianka. Rodzina Trofeo poszerzyła się właśnie o limuzyny Ghibli i Quattroporte. Włoskie sedany wreszcie mogą stanąć w szranki jak równy z równym z Porsche i i spółką.

Rodzina Trofeo

Dotychczas jedynym przedstawicielem sportowej rodziny Trofeo był SUV Levante z 2018 roku. Korzysta on z podwójnie doładowanej 3.8-litrowej jednostki V8 rodem z Ferrari o mocy 580 KM i maksymalnym momencie obrotowym 730 Nm. Teraz gamę sportowych Maserati uzupełniły limuzyny Ghibli oraz Quattroporte. 

ZOBACZ TAKŻE
Maserati Ghibli Hybrid - podążanie z duchem czasu

Rodzina Trofeo – kwintesencja Maserati

Oba samochody poznamy po elementach wzornictwa nawiązujących do wyścigów. Przykładowo wloty powietrza z przodu, z tyłu oraz na błotnikach wykończono włóknem węglowym o wysokim połysku. Dodatkowo boczne otoczono czerwoną obwódką. Noszą one nazwę Trofeo. Na masce Ghibli pojawiły się znane z Levante Trofeo otwory wentylacyjne. Z tyłu znajdziemy inny zderzak oraz dwie podwójne końcówki układu wydechowego okraszone sporym dyfuzorem. Ciekawym akcentem są także podwójne pionowe poprzeczki w atrapie chłodnicy.

Maserati Quattroporte Trofeo

Fot. maserati.com / Maserati Quattroporte

Warto wspomnieć, że przy okazji premiery wersji Trofeo włoski producent zafundował wszystkim trzem modelom (również Levante) drobny facelifting. Pojawiły się m.in. nowe tylne światła z motywem bumerangu, o których wspominaliśmy przy okazji premiery hybrydowego Ghibli. W przypadku sedanów zastosowano większy ekran multimediów o przekątnej 10,1 cala. W Levante zaś pozostawiono dotychczasowy, jednak poprawiono w nim grafikę.

ZOBACZ TAKŻE
Prototypowe Maserati MC20 w hołdzie Sir Stirlingowi Mossowi

Szybkie i stylowe

Pod maskami Ghibli i Quattroporte Trofeo pracuje ta sama jednostka co we wspomnianym wcześniej Levante. Generuje ona również 580 KM i 730 Nm. Za przeniesienie napędu odpowiada 8-biegowa automatyczna przekładnia firmy ZF. Jednak w odróżnieniu do SUV-a we włoskich sedanach moc trafia wyłącznie na koła tylnej osi z samoblokującym się mechanizmem różnicowym. Zapewne stąd bierze się różnica na niekorzyść limuzyn w kwestii przyspieszenia 0d 0 do 100 km/h. 

Maserati Ghibli Trofeo

Fot. maserati.com / Maserati Ghibli

Ghibli Trofeo osiąga 100 km/h w 4,3 s a Quattroporte potrzebuje na rozwinięcie tej samej prędkości 4,5 s. Dla porównania Levante przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,1 s. Role jednak odwracają się, gdy weźmiemy pod uwagę prędkość maksymalną włoskiego trio. Oba sedany rozpędzą się do 326 km/h, podczas gdy duży i wysoki SUV pojedzie „tylko” 302 km/h.

Wreszcie Ghibli z V8

Co ciekawe, Maserati Ghibli dopiero teraz – w ramach wersji Trofeo – otrzymało jednostkę V8, mimo, że od debiutu tego modelu minęło już blisko 8 lat! Z kolei Quattroporte było cały czas dostępne z 3.8-litrowym silnikiem V8 jako odmiana GTS o mocy 530 KM. Wystarczyło to na rozpędzenie tej ponad 5-metrowej limuzyny do 307 km/h.

ZOBACZ TAKŻE
Ferrari przestanie dostarczać silniki do Maserati

Produkcja nowych modeli rozpocznie się w listopadzie. Ceny Ghibli Trofeo wystartują z pułapu 160 tys. euro zaś Quattroporte Trofeo zacznie się od 190 tys. euro. Wreszcie możemy rzec, że stanowiąca esencję Maserati rodzina Trofeo jest w komplecie.

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama