Już sam pomysł stworzenia elektrycznego SUV-a w stylu Mustanga budził sporo kontrowersji. Swoje dołożyło także użycie słynnej nazwy Mach dla pojazdu elektrycznego. Tymczasem okazało się, że samochód cieszy się sporym zainteresowaniem. Ford Mustang Mach-E GT zapowiadany był już w momencie debiutu pozostałych wersji. Poznaliśmy jego pełną specyfikację.
Ford Mustang Mach-E GT – najszybszy elektryczny crossover
Elektryczny crossover Forda korzysta z dwóch silników elektrycznych – po jednym na każdą oś. Ich łączna moc wynosi 465 KM i maksymalny moment obrotowy 830 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 3,7 s a prędkość maksymalna wzrosła do 200 km/h. To najlepsza wartość w segmencie elektrycznych crossoverów klasy średniej (rywale auta to m.in. Jaguar I-Pace i Tesla Model Y.
Ford Mustang Mach-E GT posiada baterie o pojemności 88 kWh. Zapewniają mu one zasięg wynoszący około 500 km według cyklu WLTP. Auto korzysta z usługi Intelligent Range, która pozwala na dokładniejsze przewidywanie zasięgu, uwzględniając takie czynniki jak: styl jazdy, prognoza pogody, a nawet dane z innych Mustangów Mach-E, przemierzających tę samą trasę.
Jest się czym pochwalić
Na liście opcji znajdują się m.in. adaptacyjne zawieszenie MagneRide, 20-calowe aluminiowe, czerwone zaciski hamulcowe oraz dostępne tylko dla tego modelu lakiery nadwozia, jak np. Magnetic Orange. W kabinie znalazł się 15,5-calowy wyświetlacz dotykowy Full HD systemu info-tainmen. System uczy się zachowań kierowcy i na tej podstawie przedstawia sugestie. Samochód wyposażono w fotele Ford Performance i charakterystyczną kierownicę z zamszowymi wstawkami.
Klienci, którzy złożą zamówienia na Mustanga Mach-E w tym i przyszłym roku, otrzymają pięć lat bezpłatnego dostępu do stacji ładowania FordPass. Obejmuje ona obecnie w Europie ponad 155 000 stacji ładowania. Przy okazji Ford ogłosił, że standardowy Mustang Mach-E, wyposażony w akumulator o zwiększonej pojemności i napęd na wszystkie koła, zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,1 s przy zasięgu 540 KM (według normy WLTP). Dla porównania Tesla Model Y Long Range zapewnia takie same osiągi. Ford nie podał jeszcze cen Mustanga Mach-E GT.