Mustang Mach-E oficjalnie: elektryczny crossover Forda z zasięgiem do 600 km
Nasze social media

Samochody

Mustang Mach-E oficjalnie: elektryczny crossover Forda z zasięgiem do 600 km

Ford ujawnił wygląd i dane techniczne nowego elektrycznego crossovera, którego wygląd inspirowany jest kultowym Mustangiem. Amerykańska marka chce nim walczyć z Teslą i Jaguarem.

Opublikowano

w dniu

Ford Mustang Mach-E (2020)
Fot. Ford

Legendarny Mustang świętował niedawno 55 lat istnienia. To dość niesamowite, że z okazji takiej rocznicy Ford zaprezentował fanom marki elektrycznego crossovera. Już wcześniej wiedzieliśmy, jak samochód będzie się nazywał i że będzie miał wspólne cechy z kultowym modelem. Teraz auto zostało oficjalnie zaprezentowane i możemy w końcu zobaczyć na spokojnie, co nawywijała amerykańska marka. 

Mustang Mach-E ma długość 4712 mm, szerokość 1881 mm i wysokość 1597 mm, co plasuje go gdzieś pomiędzy Jaguar I-Pace i Mercedes-Benz EQC. Rozstaw osi wynosi 2984 mm. Masa własna waha się od 1993 do 2218 kilogramów w zależności od wersji. Bagażnik może pomieścić 402 litry, a dodatkowe 100 litrów jest dostępne w kufrze pod przednią maską. W każdym wariancie maksymalna prędkość będzie ograniczona do 180 km/h.

Ford Mustang Mach-E (2020)

Przy większych akumulatorach i napędzie na tylne koła metodologia WLTP zapewnia zasięg do 600 kilometrów na jednym ładowaniu. Oprócz standardowych metod, nowością może być ładowanie z mocą do 150 kW, dzięki któremu podczas 10 minut można zyskać 93 km zasięgu. Standardowo naładowanie Mach-E od 10 do 80% zajmie około 38 minut.

W Europie pojawią się wersję z napędem na tył oraz na wszystkie koła. Dostępne będą akumulatory o pojemności 75,7 albo 98,8 kWh. Najpierw pojawi się seria First Edition, a następnie klienci będą mogli wybierać spośród RWD, AWD i GT. Wariant podstawowy ma moc wyjściową 190 kW (258 KM) i moment obrotowy na poziomie 415 Nm. Mocniejsza wersja z tylnym napędem w połączeniu z większymi akumulatorami da moc 210 kW (285 KM). Mach-E AWD z kolei będzie miał jeszcze jeden silnik elektryczny o mocy 50 kW. W najwyższej wersji GT, samochód będzie miał z przodu jeszcze mocniejszy silnik elektryczny, jego moc całkowita osiągnie 342 kW (465 KM), a moment obrotowy 830 Nm.

Ford Mustang Mach-E (2020)

Akumulatory są standardowo umieszczane pod podłogą, ale wersje z większą pojemnością mają kolejny zestaw ogniw pod tylnymi siedzeniami. Przyspieszenie od biegu jałowego do stu zmienia się w zależności od wersji, ale nawet w najbardziej podstawowej wersji ma wynieść poniżej 8 sekund (w najmocniejszej poniżej 5 sekund). Ford rzecz jasna obiecuje sportowe właściwości jezdne, które są częścią DNA Mustanga.

Mach-E jest osadzony na zupełnie nowej platformie GE2, którą Ford wykorzysta w swoich nowych samochodach elektrycznych. W rzeczywistości jest to wyjątkowo przeprojektowana architektura C2, na której stoi najnowszy Focus lub Kuga. Twórcy twierdzą, że platforma umożliwiła dopasowanie nietypowych elementów samochodów elektrycznych. Na przykład maska ​​jest niezwykle długa, ale projektanci nalegali na inspirację Mustangiem. 

Pod względem wzornictwa inspiracja Mustanga może nie jest wyraźna, jak można się było spodziewać. Można zauważyć brak konwencjonalnych uchwytów, bowiem Mach-E otwiera się tylko za pomocą przycisków dotykowych. Centralnym elementem wnętrza jest ekran systemu multimedialnego o wielkości 15,5”, który podobnie jak Tesla jest ustawiony pionowo. Tradycyjne fizyczne przyciski pozostały m.in. na kierownicy. Nieco więcej o wyglądzie pisaliśmy już w newsie o wycieku zdjęć Forda Mustanga Mach-E kilka dni temu.

Ford Mustang Mach-E (2020) - wnętrze

Wiadomo już też, że samochód otrzyma 18-calowe koła, a wersja z napędem na cztery koła nawet 19-calowe. Adaptacyjne reflektory LED czy czerwone zaciski hamulcowe są standardem w wersji 4×4, a First Edition będzie miała panoramiczny dach. 

Pierwsze samochody pojawią się u klientów najpewniej przed końcem przyszłego roku. Nie znamy jeszcze polskich cen, ale w podstawowej wersji najprawdopodobniej wyniosą one powyżej 150 tys. złotych.

Reklama

Facebook

Reklama
Reklama