Polski Eagle Two wystartuje w Le Mans dla pojazdów napędzanych słońcem
Nasze social media

Motorsport

Polski Eagle Two wystartuje w Le Mans dla pojazdów napędzanych słońcem

Zespół Lodz Solar Team z Politechniki Łódzkiej wystąpi w europejskiej edycji wyścigu pojazdów napędzanych energią słoneczną. Najnowszy bolid studentów z Łodzi – Eagle Two – zostanie wyposażony w specjalnie zaprojektowane, energooszczędne opony Bridgestone Ecopia. Drużyna, która była najlepszym debiutantem Bridgestone World Solar Challenge w Australii i zdobyła 5 nagród podczas Sasol Solar Challenge w RPA, tym razem zmierzy się z jeszcze trudniejszym wyzwaniem – zadebiutuje w 24-godzinnym wyścigu iLumen European Solar Challenge.

Opublikowano

w dniu

inf. prasowa

Po zawodach w Australii, które okazały się ogromnym sukcesem, łodzianie skupili się na ulepszeniu konstrukcji swojego bolidu. Zaprojektowali własne silniki oraz, we współpracy z firmą ABB, złącze ładujące umieszczone w pojeździe, które pozwala na korzystanie ze stacji szybkiego ładowania dla standardowych samochodów elektrycznych. Studenci poprawili również wygląd bolidu i zadbali o wyższy komfort dla jego kierowcy. Eagle Two został też wyposażony w nowoczesne i energooszczędne opony Ecopia, które firma Bridgestone zaprojektowała specjalnie dla niego w ramach współpracy z łódzkim zespołem.

Eagle Two potrzebuje opon, które nie będą go nadmiernie obciążać, przy jednoczesnym zachowaniu parametrów jakościowych oraz bezpieczeństwa. Zaprojektowaliśmy ogumienie lekkie, zapewniające świetną aerodynamikę i charakteryzujące się bardzo niskimi oporami toczenia, a jednocześnie zachowujące doskonałą przyczepność – mówi Przemysław Trzaskowski z Bridgestone.

Przed zawodami zespół przeprowadził szereg testów na Torze Łódź oraz na łódzkim lotnisku. Wszystko po to, by sprawdzić, jak wprowadzone poprawki wpłynęły na efektywność bolidu. – Testy przebiegły bardzo pomyślnie. Wprowadzone zmiany dają nam duże szanse na naprawdę dobry wynik. Nie chcemy zdradzać zbyt wielu szczegółów, ani zapeszać, ale damy z siebie wszystko i pokażemy na co nas stać – przekonuje Paula Mierzejewska, koordynator projektu. 

Europejska edycja zawodów nie przypomina tych, z którymi studenci z Politechniki Łódzkiej mieli wcześniej do czynienia. Tym razem nie będą podróżować przez kontynent, ale zmierzą się z 24-godzinną jazdą na torze Formuły 1 – Circuit Zolder. W końcowej klasyfikacji oceniany będzie nie tylko pokonany dystans, lecz także innowacyjność pojazdu, ilość zużytej energii i liczba osób przewożona w pojeździe. Dodatkowo bolidy zostaną przetestowane pod kątem umiejętności manewrowania oraz radzenia sobie w trudnej sytuacji zaaranżowanej przez organizatorów.

Będzie to dla nas duże wyzwanie. Najważniejszym celem jest jednak samodoskonalenie i sprawdzenie tego czy wprowadzone zmiany pozwolą nam w przyszłym roku na walkę o podium w najważniejszym i najbardziej prestiżowym wyścigu na świecie – Bridgestone World Solar Challenge w Australii. W zawodach iLumen European Solar Challenge pojawią się nasi najgroźniejsi rywale, dlatego będzie to doskonała okazja do zweryfikowania, na jakim jesteśmy poziomie w porównaniu z innymi zespołami – mówi Karolina Królak, koordynator działu marketingu Lodz Solar Team.

Lodz Solar Team to pełna pasji grupa młodych ludzi z Politechniki Łódzkiej, którzy nieprzerwanie od 2014 roku pracują na swój sukces. Ich dotychczasowe osiągnięcia budzą podziw. Są konstruktorami dwóch pierwszych polskich pojazdów napędzanych energią słoneczną – Eagle One i Eagle Two, zdobyli 6 nagród w światowych wyścigach, a teraz będą walczyć o kolejne trofea. Zawody iLumen European Solar Challenge odbędą się w dniach 21-23 września. Z pewnością apetyt na wygraną jest ogromny. Trzymajmy kciuki za śmiałków z Łodzi!