Nasze profile w mediach społecznościowych

DTM

Elektryczne DTM już w 2023 r. Zjawiskowy prototyp i 1200 KM mocy

Niemiecka seria wyścigowa DTM ma być w pełni elektryczna od 2023 roku. Stworzenie „DTM Electric” zostało ogłoszone przez osoby odpowiedzialne za serię na konferencji prasowej w ten piątek.

Opublikowano

w dniu

Fot. DTM

Elektryczne DTM

Przedsmak tego, jak może wyglądać elektryczne DTM w przyszłości będzie można zobaczyć w ten weekend na Hockenheimringu. Specjalnie zbudowany pojazd demonstracyjny o wyglądzie samochodu turystycznego o mocy prawie 1200 KM będzie w ten weekend obecny na finale tegorocznego sezonu DTM.

Dzięki elektryfikacji samochody będą miały moc dwukrotnie większą niż obecne samochody z turbodoładowaniem. Ich maksymalna moc wynosi bowiem 600 KM. Pod sylwetką samochodu demonstracyjnego na torze Hockenheimring kryje się technologia, która jakiś czas temu wywołała sensację. Prototyp napędzany jest przez cztery indywidualne silniki o mocy około 300 KM każdy. Całkowity moment obrotowy wynosi 1280 niutonometrów.

elektryczne dtm

Fot. DTM

W pojeździe demonstracyjnym wykorzystano technologie znane z Formuły E. Zastosowano również napęd na pojedyncze koła ze zmiennym rozdziałem momentu napędowego i kontrolą poślizgu. Samochód koncepcyjny rozpędza się od 0 do 100 w 2,4 sekundy, a 200 km/h osiąga w siedem sekund.

Napęd oparty jest na technologii tzw. „Schaeffler 4e Performance”, pojazdu koncepcyjnego opartego na Audi A3. Daniel Abt uczynił samochód gwiazdą YouTube w 2018 roku ustanawiając nowy rekord świata z prędkością maksymalną 209,7 km/h – na biegu wstecznym.

ZOBACZ TAKŻE
Definicja aut rajdowych, czyli historia rajdowej Grupy A

Timo Scheider, który jako pierwszy prowadził samochód w czwartek, powiedział Motorsport-Magazin.com: „Kiedy 1200 KM przyspiesza, po prostu pcha Cię do przodu jak głupi i nie zatrzymuje się! To naprawdę fajne uczucie mrowienia w żołądku. Tego właśnie chcesz jako kierowca wyścigowy: Zawsze mieć osiągi, kiedy tego chcesz – i to dużo. To było fajne. Oczywiście, cały projekt jest w początkowej fazie i musi być dalej rozwijany. Najważniejsze było to aby pokazać technologię i wiedzieć, co robić dalej”.

Pomysł nie jest nowy

Pomysł na elektryczne DTM z samochodami o mocy 1000 KM nie jest oczywiście nowy. DTM przedstawił taką koncepcję już w listopadzie 2019 r. Od 2025 r. planowano wyścigi samochodami zasilanymi akumulatorem lub ogniwem paliwowym. W związku z wycofaniem się Audi głowiono się jednak nad nowymi rozwiązaniami i zdecydowano się na przyspieszenie tej idei.

Oprócz nowo utworzonego GT Pro DTM z samochodami GT3, wyścigowej serii GT4 DTM Trophy i serii Classics, DTM Electric ma reprezentować jeden z kilku filarów platformy DTM. Za wszystkie serie nadal odpowiedzialny ma być Gerhard Berger.

elektryczne dtm

Fot. DTM

Debiut elektrycznej serii DTM planowany jest na 2023 rok, ale oczywiście stopniowo będziemy dostawać kolejne nowinki. W nadchodzącym sezonie prototyp pojawi się w programie wspierającym i na tej podstawie będzie dalej rozwijany. Na rok 2022 organizatorzy mówią natomiast o pojedynczych wydarzeniach o charakterze sportowym.

ZOBACZ TAKŻE
Super Prix Hawajów - wyścig, który nigdy się nie odbył

Szef DTM Gerhard Berger: „Razem z Schaeffler chcemy poprowadzić platformę DTM ku pomyślnej przyszłości. Naszym celem jest nie tylko posiadanie najnowszej technologii w DTM Electric, ale także wprowadzenie na tor wyścigowy innowacji, które umożliwiają spektakularne wyścigi. Chcemy przekonać fanów klasycznego motosportu do technologii przyszłości i zainspirować ich atrakcyjnymi wyścigami”.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama
Reklama



Reklama