Connect with us

Powrót legendy? Rendery elektrycznego Fiata 126 robią wrażenie

To byłoby coś! Największa legenda polskiego przemysłu motoryzacyjnego w elektrycznej formie? Taki pojazd mógłby zrewolucjonizować rynek samochodów elektrycznych w naszym kraju.

Opublikowano

w dniu

fiat 126 electric
źródło inf./fot.: motor1.com

Elektryczny Fiat 126 na bazie modelu 500

O taką fantazję pokusili się dziennikarze jednego z najpopularniejszych serwisów motoryzacyjnych na świecie – motor1.com. Przyznają oni, że Włosi od lat hołdują stylowi Fiata 500, którego elektryczną wersję zaprezentowano niedawno światu. Dodali jednak, że można by wskrzesić inny legendarny model Fiata – 126.

126 zadebiutował na rynku w 1972 r. i był produkowany aż do 2000 r. Łącznie wyprodukowano aż 4,7 mln egzemplarzy. Artykuł zgodnie z prawdą przypomina, że pojazd był szczególnie popularny w Polsce, gdzie montowano model 126p. To oczywiście prawda, a “Maluch” do dziś jest największą legendą polskiego przemysłu motoryzacyjnego. I tak prawdopodobnie będzie do końca świata. 

ZOBACZ TAKŻE
Fiat 500e - nowy włoski "retromaluch" na prąd

Artykuł wspomina, że model już jako Zastava był także popularny na terenach byłej Jugosławii. Odnosząc się do dzisiejszych granic, można dodać że chodzi o Macedonię.

Elektryczny Fiat 126 byłby hitem?

Motor1.com słusznie wskazuje, że można by skorzystać z ogromnej liczby fanów Fiata 126 i wypuścić zupełnie nową generację. Nowa platforma stworzona dla modelu 500e wydaje się być idealną okazją. Dziennikarz serwisu powołuje się tutaj na Volkswagena, którego nowy elektryczny ID. Buzz jest następcą starego Transportera. 

Serwis stworzył więc wygląd Fiata 126, a rezultat rzuca na kolana. Samochód podobnie jak oryginał jest prosty, ale elegancki. Ma gładsze linie, a w oczy szczególnie rzuca się przód ze światłami w technologii LED. 

ZOBACZ TAKŻE
Tego się nie spodziewaliśmy. Znamy szokujące ceny Giulii GTA i GTAm

Co więcej, serwis pomyślał także o ew. wymiarach i osiągach samochodu. Model z renderu ma 3,63 m długości, a akumulatory mają pojemność 42 kWh. Wystarczałoby to na ok. 320 kilometrów według cyklu WLTP.

Czy taki projekt ma w ogóle szanse na realizację?

Biorąc pod uwagę, że to projekt dziennikarski, nie mający nic wspólnego z Fiatem, to szanse na jego realizację są niewielkie. Nie przypominamy sobie żadnego samochodu, który powstałby po projekcie dziennikarza czy w ogóle po aktywności jakichś mediów.

A szkoda, bo nowa platforma stworzona dla modelu 500e jest idealną okazją. Można na niej zbudować kolejny pojazd, który mógłby okazać się hitem. Nie mamy bowiem najmniejszych możliwości, że taki samochód bardzo szybko zyskałby w Polsce rozgłos, a co za tym idzie rzeszę potencjalnych klientów.

Skomentuj
Reklama
Reklama
Reklama