Nowy „Top Gear” to tylko cztery odcinki
Nowa seria startuje w wyjątkowo krótkim wydaniu. Nakręcono zaledwie cztery odcinki i choć ta liczba wzrośnie do pięciu dzięki specjalnemu programowi o Sabine Schmitz (o którym niżej), to nie ma się czym chwalić. Pamiętamy znacznie dłuższe sezony tego programu.
W roli prowadzących kolejny raz sprawdzą się Freddie Flintoff, Chris Harris oraz Paddy McGuinness. Zatwardziali fani „Top Gear” z czasów Jeremy’ego Clarksona, Richarda Hammonda i Jamesa Maya pewnie stwierdzą, że są oni nikim, ale to nie do końca tak. Od czasu, gdy pojawili się oni wspólnie w programie (27. sezon) jego widownia znacząco wzrosła i jest znacznie, znacznie wyższa niż sezonów, w których prowadzącymi był m.in. Matt LeBlanc.
Od 29. sezonu program w Wielkiej Brytanii przeniesiono z anteny BBC Two na BBC One, co także pomogło w utrzymaniu trendu wzrostowego. 29. sezon programu oglądało średnio 5,68 mln Brytyjczyków, podczas gdy 25. sezon odnotowało zaledwie 3,15 mln widowni (program prowadzili wówczas Matt LeBlanc, Chris Harris oraz Rory Reid). Za czasów trio Clarkson-Hammond-May średnia oglądalność wynosiła między 6 a 7,5 mln widzów na odcinek.
W studiu nie będzie oczywiście widowni, a większość nagrań została ograniczona do Wielkiej Brytanii. Nie ma się jednak co dziwić. Co jednak dokładnie będzie można zobaczyć w 30. sezonie „Top Gear”? Poznajcie główne wątki.
Off-roadowa przygoda
Czy nowy Land Rover Defender to najlepszy samochód terenowy w sprzedaży? Aby raz na zawsze rozstrzygnąć tę ważną debatę, Paddy, Chris i Freddie udali się na dzikie szkockie Highlands z nowym Defenderem 90 i dwoma jego najbliższymi rywalami: Mercedesem-AMG G63 i Arielem Nomadem. Tak, ten ostatni samochód nie pasuja do Defendera chyba u nikogo o zdrowych zmysłach. Freddie Flintoff postanowił je jednak zabrać w najzimniejsze zakątek Wielkiej Brytanii. Już widać, że ten test nie pozwoli na podjęcie decyzji, który z samochodów jest najlepszym pojazdem terenowym. Jest za to sporo zabawy.
Włoskie piękności
Macie około 200 tysięcy funtów do wydania? Szukacie czegoś egzotycznego i włoskiego? Przed takim miłym problemem stanęli prezenterzy „Top Gear”. Paddy McGuiness wybrał Ferrari Romę, a Chris Harris Alfę Romeo GTA-R. Aby sprawdzić, które auto jest lepsze, obaj prezenterzy podejmą serię wyzwań.
GR Yaris w rękach Chrisa Harrisa
Kiedy Chris Harris odbiera kluczyki do jakiegoś samochodu, jest wiadome, że będzie się działo. Tym razem w ręce dziennikarza, ale i kierowcy wyścigowego wpadła nowa gwiazda wśród hot hatchy – zadziorna Toyota GR Yaris. Prezenter sprawdzi, czy rzeczywiście nawiązuje na z rozmachem do dawno zapomnianych dni chwały samochodów w specjalnej homologacji Grupy B.
Harris przetestuje także Lamborghini Sian
Lamborghini stworzyło hybrydę i, jak można się spodziewać, zrobiło to w bardzo dużym stopniu na swój własny, lamborghiński sposób. Sian o mocy 808 KM rezygnuje z akumulatorów na rzecz superkondensatorów, które są… nie jesteśmy do końca pewni, czym one są, ale brzmią znakomicie. Zawsze bezinteresowny Chris Harris wjeżdża tym samochodem na tor z dwoma celami. Po pierwsze, aby zobaczyć, czy uda mu się okiełznać najpotężniejsze Lamborghini w historii. I po drugie, żeby zobaczyć, czy może zrozumieć, czym są superkondensatory.
Extreme E vs Jet Pack Man
Extreme E to nowa, całkowicie elektryczna seria wyścigów terenowych, która rodzi ważne pytania dotyczące związku między sportami motorowymi a planetą. Na przykład: czy wyścigi mogą naprawdę wpływać na dobro środowiska? I czy to naprawdę rozsądny pomysł, aby uwypuklić najbardziej zniszczone ekosystemy świata, ścigając się po nich? Freddie Flintoff… nie szukał jednak odpowiedzi na powyższe pytania. Flintoff szukał odpowiedzi na znacznie ważniejszy problem konsumencki. A konkretnie to czy samochód Extreme E jest szybszy niż człowiek z plecakiem odrzutowym?
Nowy „Top Gear”. Jest odcinek specjalny o Sabine Schmitz
Sabine Schmitz po trzyletniej walce z rakiem, zmarła niedawno w wieku 51 lat. Poza byciem „królową Nurburgringu”, znana była także z ponad 15-letniej pracy w „Top Gear”. W związku z jej śmiercią producenci chcą uczcić jej pamięć specjalnym, 30-minutowym odcinkiem. Wystąpią w nim obecni gospodarze – Freddie Flintoff, Chris Harris i Paddy McGuinness – a także byłe gwiazdy programu: Jeremy Clarkson, Richard Hammond, James May, Rory Reid i Matt LeBlanc. Wszyscy podzielą się swoimi najlepszymi wspomnieniami z Sabine Schmitz w roli głównej. Odcinek uzupełnią jej najbardziej pamiętne momenty w programie, a także wspomnienia od przyjaciół i współpracowników. W tej roli zobaczymy np. Davida Coultharda czy Toto Wolffa.
Kiedy i gdzie oglądać nowy „Top Gear”?
Zazwyczaj emisja w Polsce odbywała się niedługo po premierze programu w Wielkiej Brytanii. W tym roku jest nieco inaczej. Pierwszy „polski” odcinek będzie bowiem pokazany już po emisji całego sezonu w Wielkiej Brytanii (14 marca – 4 kwietnia). Nie ma jednak sensu narzekać – program emitowany będzie w niedziele o 22:00 na kanale BBC Brit zaczynając od 11 kwietnia. Nie twierdzimy, że to tak znakomity program jak za czasów trio Hammond-Clarkson-May, ale podczas oglądania poprzednich sezonów bawiliśmy się całkiem nieźle.