Connect with us

Ważna zmiana. Alpine nie tylko nie upada, ale i wchodzi do F1

Grupa Renault potwierdziła, że od sezonu 2021 jej zespół F1 będzie nosił nazwę Alpine F1 Team.

Opublikowano

w dniu

alpine w f1 2021
Fot. Groupe Renault

Alpine w F1? O sprawie było głośno od kilku dni

O sprawie było głośno od kilku dni. Nowy prezes Renault, Luca de Meo, przedstawił bowiem plany reorganizacji całej grupy wokół czterech marek: Renault, Dacia, Alpine oraz marki poświęconej nowej mobilności.

Luca de Meo pokazał w ten sposób swoje zaufanie do Alpine. Jeszcze niedawno media zalała fala publikacji, że Alpine może w ogóle zniknąć z rynku. Także na łamach motohigh.pl informowaliśmy najpierw, że francuska marka samochodów sportowych przygotowuje nowy model – dużego SUV-a, a kilka dni później informowaliśmy o możliwych planach jej zamknięcia.

ZOBACZ TAKŻE
SUV od Alpine? Ma być ogromny i konkurować z Porsche Cayenne

Włoch, który objął stery we francuskiej marce z początkiem lipca, zamierza jednak przyspieszyć rozwój Alpine poprzez wzmocnienie jej statusu jako sportowej marki grupy. Do tego stopnia, że de Meo zdecydował się na usunięcie marki Renault Sport, aby zrobić miejsce dla Alpine. 

Cyril Abiteboul będzie miał znacznie więcej obowiązków

Ta zmiana to dość typowy rebranding, ale w tym przypadku wydaje się, że doskonale przemyślany. Cyril Abiteboul, który jest dyrektorem zarządzającym Renault Sport Racing, zostanie teraz szefem całej marki Alpine. Tym samym zakres obowiązków 42-letniego Francuza ulegnie zwiększeniu – będzie on odpowiadał nie tylko za wyniki zespołu F1, ale także za sprzedaż Alpine A110 i kolejno wprowadzanych modeli.

Struktury techniczne i sportowe obecnego zespołu F1 rzecz jasną nie ulegną zmianie. Wszystko zostanie przemalowane na niebiesko i pomarańczowo zamiast na żółto i czarno. W komunikacie Francuzów podkreślono, że Alpine idealnie pasuje do wysokich standardów i prestiżu F1 poprzez swoje sukcesy w rajdach i wyścigach długodystansowych.

Nie sposób nie odnieść wrażenia, że informacja ta jest jednoznacznie pozytywna – marka Alpine dla przeciętnego kibica F1 z pewnością rzeczywiście doskonale pasuje do tego sportu. Ze świecą szukać także ludzi, którym stanowczo nie podobałby się rebranding Renault na Alpine w F1. A pokazanie pierwszego bolidu pomalowanego prawdopodobnie na niebiesko z pewnością spotka się z wielkim zainteresowaniem w lutym 2021 roku.

ZOBACZ TAKŻE
5 marek, które wróciły po latach

Na Monzy poza zmianą tytularną potwierdzono, że zespół będzie promował także markę silników Renault E-Tech. To rozwiązania, które pojawiają się właśnie na rynku w pierwszych samochodach hybrydowych plug-in od Renault. 

Fernando Alonso twarzą “wymarzonej” marki dla pasjonatów sportu

Luca de Meo powiedział: „Alpine to piękna marka, silna i pełna życia, która wywołuje uśmiech na twarzach swoich zwolenników. Wprowadzając Alpine, symbol francuskiej doskonałości, w najbardziej prestiżowych światowych sportach motorowych, kontynuujemy przygodę producentów samochodów w odnowionym sporcie [mowa o Concorde Agreement – przyp. red.]. Wraz z największymi nazwiskami [nie sposób nie domyślić się, że chodzi przede wszystkim o Fernando Alonso – przyp. red.] dostarczamy wymarzoną markę dla spektakularnych wyścigów samochodowych organizowanych i śledzonych przez pasjonatów. Alpine wniesie również na padok F1 swoje wartości: elegancję, pomysłowość i śmiałość.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Renault Koleos Initiale Paris 4WD 190 KM - stylowy atleta

Cyril Abiteboul dodał, że zmiana następuje w kluczowym momencie losów zespołu i całego sportu. Szef zespołu F1 przypomniał, że nowa ramy regulacyjne i finansowe stworzą warunki dla bardziej sprawiedliwego sportu motorowego, a tym samym dla potencjalnych zwycięstw Alpine w F1.

Skomentuj
Reklama
Reklama
Reklama