Connect with us

Sprzedaż samochodów w Europie nadal rośnie. Świetne wyniki VW, Renault czy Audi

Sprzedaż nowych samochodów w Europie nadal rośnie. W listopadzie wiele marek odnotowało znaczący wzrost rejestracji rok do roku – Renault, Audi, Seat i Mazda nawet dwucyfrowy. Najwięcej nadal sprzedaje Volkswagen.

Opublikowano

w dniu

Renault Clio V tył 1
Fot. Paweł Kurowski

Z danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA) wynika, że w listopadzie zarejestrowano 1 210 860 nowych samochodów osobowych, co stanowi wzrost względem listopada ubiegłego roku o 4,5%. 

Na tak dobry wynik zapracowały w dużej mierze Niemcy. Zarejestrowano tam blisko 300 tys. nowych samochodów, o 9,7% więcej niż rok wcześniej. Znaczący wzrost odnotowały także inne rynki, jak np. Węgry (+25%), Szwecja (+18,2%) czy Holandia (+13,1%). Polska także odnotowała wzrost, ale nieco mniejszy – 4,9%. W listopadzie zarejestrowano u nas 45 375 nowych samochodów osobowych.

Biorąc pod uwagę wzrost rejestracji na rynku niemieckim nie może dziwić pozycja Volkswagena jako lidera zestawienia. Marka z Wolfsburga urosła rok do roku w listopadzie o 9,3%. Za jej plecami znalazło się Renault z jeszcze bardziej imponującym wzrostem (+11,3%) i Mercedes-Benz (+1,6%), który nadal jest zdecydowanie najpopularniejszą marką premium.

Co ciekawy, czwarty Peugeot zanotował gorszy wynik niż rok wcześniej (-1,2%). Włodarzy Grupy PSA bardziej martwić może jednak wynik Opla, którego liczba rejestracji rok do roku spadła aż o 22,4%, najwięcej spośród 20 najpopularniejszych marek. Największy wzrost w tej grupie odnotowało natomiast Audi – 39,4%, choć Mazda także ma się czym pochwalić – wzrost o 27,9%. 

Najlepiej sprzedające się marki w Europie w listopadzie 2019 r. (dane ACEA)
Lp.MarkaSprzedaż 11.2019Różnica rok do roku (%)Udział w rynku (%)
1.Volkswagen149.1929.312.3
2.Renault79.82211.36.6
3.Mercedes-Benz76.0031.66.3
4.Peugeot74.427-1.26.1
5.Ford73.9693.46.1
6.BMW69.5403.55.7
7.Škoda61.510-0.95.1
8.Toyota56.9135.64.7
9.Audi53.54839.44.4
10.Opel/Vauxhall51.400-22.44.2
11.Fiat47.3413.13.9
12.Hyundai43.9878.83.6
13.Citroën43.119-0.83.6
14.Dacia41.664-7.23.4
15.Seat39.58711.43.3
16.Kia38.6944.93.2
17.Volvo28.6952.52.4
18.Nissan26.438-3.62.2
19.Mazda22.67127.91.9
20.Mini16.478-12.81.4

Ostatnie wzrostowe miesiące oznaczają, że europejska sprzedaż samochodów osobowych po słabej pierwszej połowie roku zbliża się do poziomu sprzed roku. W pierwszych jedenastu miesiącach 2019 r. zarejestrowano bowiem 14 542 126 samochodów, a więc już tylko o 0,3% mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Jeśli nie stanie się nic niespodziewanego, dobra sprzedaż samochodów osobowych w grudniu powinna sprawić, że liczba rejestracji w 2019 roku będzie wyższa niż w 2018 r.

Jedyną marką, która od stycznia do listopada 2019 r. sprzedała w Europie więcej niż milion nowych samochodów pozostaj Volkswagen, choć drugie Renault najprawdopodobniej z końcem roku dołączy do tego elitarnego grona. Trzecią najlepiej sprzedającą się marką w w/w okresie pozostaje Peugeot. Największy wzrost rok do roku odnotował natomiast Seat – ponad 10%.

Najszybciej rosnącym rynkiem w 2019 r. pozostaje Litwa. Liczba rejestracji od stycznia do listopada 2019 r. urosła tam względem analogicznego okresu zeszłego roku aż o 44%. Powyżej 10% wzrostu odnotowały także Rumunia (+21,5%) oraz Węgry (+11,7%). W Polsce w tym okresie wzrost wyniósł 3,4%.

Najlepiej sprzedające się marki w Europie w okresie od stycznia do listopada 2019 r. (dane ACEA)
Lp.MarkaLiczba rejestracji 1-11.2019Różnica rok do roku (%)Udział w rynku (%)
1.Volkswagen1.634.784-0.611.2
2.Renault967.384-5.76.7
3.Peugeot892.830-1.66.1
4.Ford889.377-2.96.1
5.Mercedes-Benz827.5273.25.7
6.Opel/Vauxhall780.037-65.4
7.BMW753.2410.35.2
8.Škoda703.1753.34.8
9.Toyota690.8452.84.8
10.Audi684.9490.84.7
11.Fiat610.329-9.24.2
12.Citroën593.7186.14.1
13.Dacia532.0869.13.7
14.Hyundai518.8682.43.6
15.Seat473.94010.93.3
16.Kia469.1191.23.2
17.Nissan360.882-22.72.5
18.Volvo305.3564.12.1
19.Mazda228.8084.71.6
20.Mini197.586-0.51.4

ACEA monitoruje liczbę rejestracji w 27 krajach Unii Europejskiej (bez Malty) oraz trzech krajach EFTA (bez Liechtensteinu).

Skomentuj
Reklama
Reklama
Reklama