Czego szukasz?

Załóż konto w Betfan!

Inne

Długo nie czekaliśmy. Niemcy znaleźli sposób na limit prędkości w Volvo

Ograniczenie maksymalnej prędkości nowych samochodów Volvo do 180 km/h było rozczarowaniem dla niektórych fanów szwedzkiej marki, ale niemiecki tuner już znalazł na to rozwiązanie.

limit prędkości w volvo
New Volvo S60 Polestar Engineered exterior detail

Limit prędkości w Volvo to krok w stronę maksymalnego bezpieczeństwa na drogach

Volvo jest doskonale znane ze swojego nacisku na maksymalne bezpieczeństwo załogi. Szwedzka marka stawia sobie nawet ambitny cel, jakim jest zero ofiar śmiertelnych albo ciężko rannych pasażerów. Aby ułatwić jego osiągnięcie, zdecydowała się ograniczyć prędkość maksymalną w nowych modelach do 180 km/h.

Dla niektórych klientów ruch producenta spotkał się ze zrozumieniem, zwłaszcza jeśli nie podróżują oni częściej po niemieckich autostradach z nieograniczoną prędkością maksymalną. Jednak dla niektórych klientów nowe podejście producenta samochodów wywołało stosunkowo burzliwe reakcje, w tym anulowanie zamówień i przejście do konkurencji.

ZOBACZ TAKŻE
To już oficjalne. Volvo szybciej niż 180 km/h nie pojedziesz

Niemcy znaleźli rozwiązanie dla rozczarowanych postępowaniem Volvo

Ograniczenie maksymalnej prędkości dotyczyło także np. modelu S60 T8 Polestar Engineered o mocy 405 KM, który rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,4 sekundy, a jego maksymalna prędkość zatrzymała się na 250 km/h. Oczywiście przed wprowadzeniem ogranicznika. Limit prędkości w Volvo nie jest jednak nieodwracalny, o czym zapewnia tuner Heico Sportiv.

Niemcy byli w stanie ponownie zwiększyć ograniczenie prędkości w samochodach szwedzkiej marki dzięki oprogramowaniu e.motion, które w innym przypadku służy do zwiększenia wydajności. Dzięki modyfikacji Heico Sportiv prędkość maksymalną samochodu można zwiększyć w zakresie od 30 do 70 km/h, co oznacza prędkość maksymalną od 210 do 250 km/h.

ZOBACZ TAKŻE
Zerowa emisja to bzdura. Polestar potwierdził i podał doskonały przykład

Oczywiście są wyjątki, takie jak Volvo XC40 T2 lub SC40 T3. Powód jest prosty: maksymalna prędkość T3 wynosiła tylko 200 km/h przed ogranicznikiem, podczas gdy T2 tylko 190 km/h. Podnoszenie ograniczeń prędkości nie miałoby więc w tym przypadku większego sensu.

Ceny nie są przesadnie wygórowane

Ceny modyfikacji zaczynają się od około 1100 euro w przypadku modeli benzynowych serii 40 i mogą wzrosnąć do ok. 1540 euro w przypadku serii hybrydowej 90. Ceny nie obejmują jednak podatku, transportu i montażu. Na modyfikację zainteresowani dostaną jednak 5-letnią gwarancję. 

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama