Connect with us

SsangYong Tivoli dostał nowy podstawowy silnik. Oczywiście 3-cylindrowy

Mały SUV południowokoreańskiej marki po ubiegłorocznym liftingu w był dostępny z czterocylindrowym silnikiem benzynowym 1,5 GDI Turbo i wysokoprężnym 1.6 e-XDI. Teraz w cenniku pojawiła się nowa wersja podstawowa.

Opublikowano

w dniu

SsangYong Tivoli 2020
Fot. SsangYong

Normy emisji dopadły i ten model

SsangYong nie jest w Europie już marką uważaną za totalnie budżetową. Nadal jednak nie może zwiększyć swojej sprzedaży na Starym Kontynencie. Tak naprawdę poza pick-upem Musso ma w swojej ofercie wyłącznie SUV-y różnej wielkości – Tivoli, XLV, Korando i Rextona. 

SsangYong Tivoli w sprzedaży jest już 2015 roku, ale w zeszłym roku przeszedł lifting, który przyniósł zmiany w wyglądzie i technologii.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | SsangYong Korando 1.5 T-GDI 163 KM - nowy SUV na rynku

Koreańska marka nie jest wyjątkiem i musi reagować na coraz surowsze normy emisji, aby kontynuować sprzedaż w Europie. I tak właśnie SssangYong przygotowuje elektrycznego Korando, a Tivoli właśnie otrzymał 3-cylindrowy silnik.

SsangYong Tivoli – co oferują trzy cylindry?

Reguły emisji są dziś bezwzględne, a producenci samochodów muszą osiągnąć możliwie najniższą emisję flotową ze swoich modeli. Ten ruch nie może więc dziwić. Jednostka napędowa znalazła się już w polskim cenniku, a jej cena startuje od 64 200 zł. 

Trzy cylindry o pojemności 1197 cm3 są dostrojone do 94 kW (128 KM) przy 5000 obr./min, z maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 230 Nm w zakresie od 1750 do 3500 obr/min.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | SsangYong Musso Grand 2.2 Diesel 181 KM 4WD – prawdziwa terenówka

Oczywiście jednostka zgodna z normą Euro 6d-TEMP jest dostępna wyłącznie w połączeniu z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i napędem na przednią oś. To potwierdza jej rolę jako silnika podstawowego. Pozostałe wersje silnikowe można bowiem również kupić z automatyczną skrzynią biegów czy napędem na wszystkie koła.

Spojrzenie na parametry zużycia paliwa dowodzi wysiłków SsangYonga na rzecz zmniejszenia emisji floty. Podawana przez markę wartość 5,9 l / 100 km według cyklu mieszanego jest wyraźnie najniższa z silników benzynowych. Diesel 1.6 E-XDI (100 kW) rzekomo radzi sobie jednak jeszcze lepiej i spala tylko 5 litrów na 100 km.

Porównanie z konkurencją

Jak już wspomnieliśmy, ceny Tivoli startują od 64 200 zł. W tej wersji (Crystal) dostaniecie samochód z całkiem bogatym pakietem bezpieczeństwa (m.in. system rozponawania znaków drogowych, asystent pasa ruchu, asystent zmęczenia kierowcy czy system autonomicznego hamowania), elektrycznie regulowanymi lusterkami, ale bez klimatyzacji. 

Klimatyzacja manualna pojawia się w drugiej wersji wyposażenia, Amber, której ceny startują od 72 200 zł. Jeśli nie wyobrażacie sobie życia bez klimatyzacji automatycznej, SsangYong proponuje wersję Quartz, której ceny startują od 82 200 zł. 

Jeśli chodzi o ceny bazowe, taniej w tym segmencie kupicie jedynie Dacię Duster, której ceny startują od 43 tys. zł. Istotny jest jednak fakt, że za zdecydowanie bardziej renomowane marki zapłacicie bardzo podobną kwotę albo tylko niewiele więcej. Ceny Citroena C3 Aircrossa startują bowiem od 63,5 tys. zł, Renault Captura od 68,4 tys. zł, a Forda Pumy od 69,9 tys. zł. 

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Renault Captur 1.3 TCe 130 KM - tak powinna wyglądać ewolucja

Jeśli tylko Tivoli wpadnie w nasze ręce, to z pewnością damy znać, czy warto zainteresować się tylko trochę tańszym od renomowanej konkurencji koreańskim SUV-em.

1 komentarz
Reklama
Reklama
Reklama