Marcin Budkowski zastąpił Jerome’a Stolla
Marcin Budkowski niejako zastąpił Jerome’a Stolla, który z końcem roku zakończył pracę w Renault Sport. Zrobił to w momencie, w którym zespół F1 osiągnął swój najlepszy wynik od wielu lat. Trzy miejsca na podium oraz średnia punktów na wyścig dwukrotnie większa niż rok wcześniej mówią same za siebie. Odchodząc ze stanowiska podkreślił, iż uważa, że „najlepsze jeszcze przed nami”.
Dodajmy, że marka „Renault Sport” odchodzi w zapomnienie. Francuski producent zamierza teraz promować Alpine i tak za chwilę formalnie będzie nazywał się pracodawca Budkowskiego. Zanosi się, że Marcin Budkowski będzie jednym z dyrektorów wykonawczych Renault Sport Racing/Alpine i tym samym jednym z najbliższych współpracowników dyrektora zarządzającego Renault Sport Racing/Alpine, którym jest Cyril Abiteboul. Abiteboul, który pozostaje szefem zespołu F1.
Pozostałymi dyrektorami spółki są Thierry Cognet, Gerard Lopez oraz Alain Prost. Póki co informację można znaleźć w komunikatach spółki Renault Sport Racing Limited. Być może otrzymamy jeszcze informację prasową z wypowiedziami Budkowskiego i Abiteboula, a może i szefa całego Renault, Luki di Meo.
To w zasadzie naturalny awans
Budkowski karierę w Formule 1 rozpoczął w 2001 roku jako aerodynamik w Prost GP. Następnie przeniósł się do Maranello, gdzie pracował dla Ferrari w latach 2002-2007 – w okresie, w którym zespół wielokrotnie wygrywał tytuły mistrzowskie. Następnie dołączył do McLarena, pracując na różnych stanowiskach technicznych zarówno w fabryce, jak i na torze. W 2012 r. został tam szefem aerodynamiki, którym był do 2014 roku.
Wtedy właśnie został pracownikiem FIA. Na początku był koordynatorem technicznym i sportowym Formuły 1, a następnie w 2017 r. został szefem działu technicznego Formuły 1. Był nim stosunkowo krótko, bowiem pracę w Międzynarodowej Federacji Samochodowej zakończył z końcem 2017 r.
W 2018 roku dołączył do Renault, gdzie został dyrektorem wykonawczym zespołu Formuły 1. Jak sam zaznacza na LinkedIn, jest „prawą ręką” dyrektora zarządzającego Renault Sport Racing. W zakres jego obowiązków wchodzi codzienne zarządzanie zespołem fabryki w Enstone i ścisła współpraca z wyższym kierownictwem. Taki awans jest więc naturalną ścieżką rozwoju.