Connect with us

Czego szukasz?

powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.

Samochody

Nowa Kona jest już z nami. W ofercie łagodna hybryda i wersja N Line

Zmodernizowany Hyundai Kona można rozpoznać po przeprojektowanym przodzie. Wewnątrz pojawił się 10,25-calowy ekran po raz pierwszy zaprezentowany w i20 nowej generacji.

hyundai nowa kona 2020

To całkiem istotny dzień dla Hyundaia

Hyundai Kona jest z nami od 2017 roku, więc to najwyższy czas na modernizację. To dość istotny lifting, bo dotyczy zarówno wyglądu, jak i technologii czy oferowanych wersji. Krótko mówiąc, nowa Kona jest nowym otwarciem dla marki w segmencie kompaktowych crossoverów.

Zmodernizowany Hyundai Kona można rozpoznać od pierwszego wejrzenia, dzięki przeprojektowanemu przodowi. Górna część podzielonych reflektorów jest niska, nowo ukształtowana maska ​​została następnie poszerzona, a ogólnie przeprojektowany zderzak nie wygląda tak skomplikowanie jak wcześniej. Sami Koreańczycy mówią o bardziej eleganckim wyglądzie i trudno się z nimi nie zgodzić. 

hyundai nowa kona 2020

Hyundai Kona (2020) / Fot. Hyundai

Nowe zderzaki wydłużyły samochód o 40 mm. Pojawiły się również pięć nowych kolorów, które uzupełniają dotychczasową gamę pięciu lakierów. Wszystkie można połączyć z kontrastowym czarnym dachem. 

Dodatkowo ofertę poszerza sportowa linia N Line, znana już z i10, i30 czy Tucsona. Kona N Line wyróżnia się bardziej sportowym wyglądem przedniej i tylnej części nadwozia, nakładkami na nadkola w kolorze nadwozia oraz specjalnie zaprojektowanymi do tej wersji aluminiowymi felgami.

hyundai nowa kona n line 2020

Hyundai Kona N Line (2020) / Fot. Hyundai

Z przodu Kona N Line charakteryzuje się dynamicznym przednim zderzakiem, harmonijnie połączonym z nakładkami na nadkola w kolorze nadwozia. Zamiast masywnej osłony podwozia nowa Kona N Line wyróżnia się charakterystyczną dla modeli N, aerodynamiczną przednią listwą, z nisko umieszczonymi zakończeniami. Tworzy ona optyczne wrażenie przyklejenia samochodu do jezdni.

We wnętrzu m.in. bezprzewodowy Android Auto i Apple Car Play

Wnętrze dostosowano do obecnie panujących trendów. Nowością w tym modelu są cyfrowe zegary z 10,25-calowym kolorowym wyświetlaczem. Po raz pierwszy pojawił się on w i20 Nowej Generacji.

hyundai nowa kona n line 2020 wnętrze

Hyundai Kona N Line (2020) – wnętrze / Fot. Hyundai

Ponadto nowa Kona jest również dostępna z 10,25-calowym ekran systemu multimediów i nawigacji, oferującym nowe funkcje łączności. Nowy ekran jest wyposażony w funkcję dzielenia ekranu i umożliwia jednoczesne połączenie z kilkoma urządzeniami za pomocą technologii Bluetooth.

Nowa Kona jest standardowo wyposażona w powiększony z siedmiu do ośmiu cali wyświetlacz multimediów oraz radio DAB. Co ważne, system został wyposażony w bezprzewodowe Android Auto i Apple Car Play, co oznacza, że Klienci nie muszą już używać kabla, aby podłączyć swoje telefony.

ZOBACZ TAKŻE
Hyundai stworzy osobną markę Ioniq. Nadchodzi era aut elektrycznych

Nowa Kona także jako miękka hybryda

Na szczycie gamy silników znajduje się ulepszony silnik 1.6 T-GDI Smartstream z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów (7DCT), która zapewnia moc 198 KM (146 kW). Ten układ napędowy jest dostępny w wersjach z napędem na dwa lub na cztery koła.

Aby zwiększyć poprawić efektywność, nowa Kona będzie dostępna z 48-woltowym napędem hybrydowym. Technologia ta jest standardowo stosowana w silniku wysokoprężnym Smartstream o pojemności 1,6 litra o mocy 136 KM (100 kW). Wyposażonym w skrzynię 7DCT lub sześciobiegową inteligentną manualną skrzynią biegów (6iMT), a także dostępnym z opcjonalnym napędem na cztery koła. Silnik benzynowy 1.0 T-GDI Smartstream o mocy 120 KM (88 kW) można również wyposażyć w 48-woltowy układ hybrydowy i skrzynię 6iMT za dodatkową opłatą.

hyundai nowa kona 2020

Hyundai Kona (2020) / Fot. Hyundai

Po raz pierwszy zastosowane w nowym i30 oraz i20 nowej generacji, sprzęgło w skrzyni iMT działa wyłącznie elektronicznie, bez jakiegokolwiek mechanicznego połączenia. iMT odłącza silnik od skrzyni biegów po odpuszczeniu przez kierowcę pedału przyspieszenia. Oszczędza dzięki temu paliwo, ponieważ silnik może się wyłączyć i samochód przechodzi w tryb żeglowania. Silnik uruchamia się ponownie na tym samym biegu, gdy tylko kierowca wciśnie pedał przyspieszenia lub pedał hamulca. Wszystko dzięki mocy dostarczanej przez silnik elektryczny 48-woltowego układu hybrydowego.

Silnik 1.0 T-GDI Smartstream występuje również bez technologii hybrydowej i można go połączyć z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów lub 6-biegową manualną skrzynią biegów.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Hyundai Kona 1.6 T-GDI 177 KM (Style) – łobuz ze śródmieścia

Wiele zmian w kontekście komfortu podróży

Podwozie również uległo zmianom. Nowa Kona ma przede wszystkim zapewniać płynniejszą jazdę w porównaniu do jej poprzednika. Hyundai tak dostroił zawieszenie, aby poprawić komfort jazdy, nie pogarszając jednak sportowego charakteru modelu Kona. Sprężyny, amortyzatory i drążki stabilizatora zostały zmodyfikowane w celu poprawy komfortu jazdy i tłumienia nierówności. Zmodyfikowano również ograniczniki w tylnym zawieszeniu, co przyniosło korzyści w zakresie jazdy po dużych wybojach i kontroli przechyłu bocznego nadwozia.

Koreańczycy wyposażyli także Konę w lepsze opony, które zapewniają mniejsze opory toczenia i bardziej wydajną jazdę. Producent zmienił opony 18-calowe z Conti Sport Contact 5 na Conti Premium Contact 6, aby poprawić komfort jazdy pojazdu. Kierowcy mogą oczekiwać niższego zużycia paliwa i emisji CO2, a jednocześnie cieszyć się mniejszym hałasem niż wcześniej. Ponadto kilka części pojazdu zostało odnowionych, aby poprawić tłumienie hałasu, wibracji i nierówności drogi, dodatkowo zwiększając komfort wewnątrz kabiny.

hyundai nowa kona n line 2020

Hyundai Kona N Line (2020) / Fot. Hyundai

Nowa Kona to także ulepszone systemy bezpieczeństwa

Inteligentny tempomat (SCC) został wyposażony w funkcję Stop & Go. Aktywny system monitorowania martwego pola (BCA), dostępny w połączeniu ze skrzynią DCT, został ulepszony. System aktywuje hamulce pojazdu, aby zapobiec kolizji, jeśli inny pojazd zostanie wykryty w martwym punkcie, a kierowca spróbuje zmienić pas.

Jedną z nowości w tym modelu jest ostrzeganie o odjechaniu poprzedzającego pojazdu (LVDA). System w przypadku braku reakcji kierowcy ostrzega go, gdy rusza poprzedzający pojazd. Kolejną jest asystent podążania na pasie ruchu (LFA), który automatycznie steruje układem kierowniczym, pomagając kierowcy utrzymać się na środku pasa.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Hyundai Tucson (N-Line) 1.6 T-GDI 177 KM – rodzina ze sportem we krwi

Kona po modernizacji oferuje także system monitorowania tylnej kanapy (RSA). Ostrzega on kierowcę, gdy ktoś lub coś znajduje się na tylnym siedzeniu, gdy wychodzi z pojazdu. To funkcja teoretycznie przydatna dla roztargnionych rodziców, która wydaje się jednak być bardzo rzadko przydatna.

Zmodernizowany Hyundai Kona pojawi się na rynku przed końcem roku, wraz z wersją N Line. Hybryda pojawi się w przyszłym roku. Celem jest kontynuowanie sukcesu obecnego wariantu. Kona bowiem od 2017 roku w samej Europie sprzedała się w liczbie blisko 230 tys. egzemplarzy. Koreańczycy poinformowali także, że w najbliższej przyszłości zaprezentują nową Konę Electric.

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama