Żarówki Skoda Fabia 1
Żarówki Skoda Fabia 1 są popularnym tematem wyszukiwania polskich internautów, a ten tekst może pomóc wielu z nich.
Skoda Fabia I to samochód subkompaktowy, który pojawił się na rynku w 1999 roku. Prezentacja odbyła się na salonie samochodowym we Frankfurcie, a auto początkowo oferowane było wyłącznie jako hatchback. Rok po premierze pojawiła się wersja kombi, a w 2001 roku sedan.
Wersja kombi była zresztą pierwszym modelem wykorzystującym platformę A04 Grupy Volkswagen, która została użyta także w Volkswagenie Golfie Mk4 oraz Seacie Ibizie.
Sukces modelu wynikał z prostych założeń
Model ten już w pierwszej generacji zaczął odnosić sukcesy. Nie chcemy, żeby zabrzmiało to jak prosta recepta na sukces, ale wynikał on z dość banalnych założeń. Fabia oferowała wiele części znanych z droższych modeli Grupy Volkswagena, a jednocześnie była od nich znacznie tańsza. Jedynymi poważnymi nawiązaniami do „przed-Volkswagenowej” historii Skody były silniki MPI, które były modyfikacji silników używanych przez czeską markę w modelach takich jak Estelle czy Favorit.
Samochód w 2004 roku przeszedł upiększający lifting. Zmieniono m.in. atrapę chłodnicy, przedni zderzak czy klosze tylnych lamp.
Auto w 2000 r. wygrało plebiscyt na samochód roku renomowanego magazynu „What Car?”. Z innych ciekawostek warto dodać, że produkcją modelu w latach 1997-2002 zajmowała się m.in. fabryka Volkswagena w Poznaniu. Inną ciekawostką niech będzie fakt, że w Kenii oraz Ugandzie auto było sprzedawane pod nazwą… Octavia.
Żarówki Skoda Fabia 1 – pełen wykaz
Poniżej przedstawiamy kompletne zestawienie żarówek do Skody Fabii I, produkowanej w latach 1997-2008, m.in. we wspomnianym Poznaniu, ale także Kvasinach, Kałudze, Mladej Boleslav czy Nairobi. Jak zawsze, warto pamiętać o kilku podstawowych zasadach, dzięki którym eksploatacja samochodu będzie może nieco droższa, ale spokojniejsza.
Tańsze żarówki będą nas zadowalać ceną, ale być może nie żywotnością. Zawsze warto rozważyć zakup nieco droższej żarówki, która może odwdzięczyć się wyższą trwałością. Co więcej, droższe produkty oferują jaśniejszą barwę światła, co dla wielu osób także nie jest bez znaczenia.
Wymiana żarówek w samochodach amerykańskiej marki jest zdecydowanie łatwiejsza, niż np. w Renault, które słynie z trudnego dostępu do reflektorów. Jeśli jednak nie chcecie robić tego regularnie, warto zainwestować w lepszej jakości żarówki. Ich pełen wykaz znajdziecie poniżej. Zawarliśmy w nim zarówno żarówki halogenowe, jak i ksenonowe. Oba typy były bowiem dostępne w tym modelu.
Fabia I – halogeny
Światła pozycyjne przód | W5W |
Światła pozycyjne tył | P21/4W |
Światła mijania (krótkie) | H7 |
Światła drogowe (długie) | H7 |
Światła stopu | P21W |
Światło cofania | P21W |
Kierunkowskazy przednie | P21W|PY21W |
Kierunkowskazy tylne | P21W|PY21W |
Kierunkowskazy boczne | W5W|WY5W |
Światła przeciwmgielne przód | H3 |
Światła przeciwmgielne tył | P21W/4W |
Oświetlenie tablicy rejestracyjnej | C5W |
Fabia I – ksenony
Światła pozycyjne przód | W5W |
Światła pozycyjne tył | P21/4W |
Światła mijania (krótkie) | D2S |
Światła drogowe (długie) | H7 |
Światła stopu | P21W |
Światło cofania | P21W |
Kierunkowskazy przednie | P21W|PY21W |
Kierunkowskazy tylne | P21W|PY21W |
Kierunkowskazy boczne | W5W|WY5W |
Światła przeciwmgielne przód | H3 |
Światła przeciwmgielne tył | P21W/4W |
Oświetlenie tablicy rejestracyjnej | C5W |