Connect with us

Elektryczny Volkswagen ID.3 w sportowej wersji? To całkiem możliwe

Od momentu premiery samochodu elektrycznego Volkswagen ID.3 mówi się o bardziej sportowym wariancie z linii R. Całkiem możliwe, że zobaczymy go za cztery lata.

Opublikowano

w dniu

VW ID. 3 tył
Fot. VW

ID.3 wkrótce na drogach

Koncept samochodu elektrycznego VW ID.3 została po raz pierwszy zaprezentowany światu na Paris Motor Show w 2016 roku. W ubiegłym roku we Frankfurcie odbyła się jego premiera, a lada moment samochody pojawią się na drogach. Pierwsze egzemplarze mają być dostarczone klientom w Polsce we wrześniu.

ZOBACZ TAKŻE
Volkswagen Arteon po liftingu otrzymał odmianę R i wersję Shooting Brake

Od czasu wprowadzenia kompaktowego elektrycznego hatchbacka mówi się o pojawieniu się wariantu sportowego ze znaczkiem R. Według brytyjskiego serwisu “Autocar” taki samochód może pojawić się na rynku w 2024 roku.

Volkswagen ID.3 R byłby topową wersją tego modelu

Volkswagen zdaje sobie sprawę ze znaczenia samochodu i twierdzi, że taki mały elektryczny sportowiec mógłby odgrywać kluczową rolę w ofercie linii R.

To coś, o czym rozmawiamy od dłuższego czasu. Podoba mi się ten pomysł, ale musimy zdecydować, czy rynek jest gotowy na taki model”- powiedział na temat modelu Volkswagen ID.3 R Frank Welsch, dyrektor ds. rozwoju w Volkswagenie. Nic dziwnego, bowiem Volkswagen ID.3 R byłby absolutnym szczytem oferty tego modelu i jedynym wariantem z dobrą porcją osiągów.

ZOBACZ TAKŻE
Volkswagen Nivus zaprezentowany - alternatywa w klasie crossoverów

Niemiecka marka niedawno zarejestrowała nazwę GTX dla sportowych samochodów elektrycznych. Jednak nie oczekujmy takiej etykiety na ID.3, ponieważ jest ona zarezerwowana dla ostrych samochodów elektrycznych z dwoma silnikami elektrycznymi i napędem na wszystkie koła. „Trójka” jest dostępna na rynku wyłącznie z jednym silnikiem elektrycznym i napędem na tył.

ID.3 może uzyskać napęd na wszystkie koła, ale jest to mało prawdopodobne w pierwszej generacji” – powiedział Welsch dla serwisu “Autocar”. „Nie otrzyma wariantu GTX, ale myślimy o wersji R z napędem na tylne koła” – stwierdził jeden z wiodących przedstawicieli Volkswagena. 

Volkswagen ID.3 R miałby ponad 300 KM?

Volkswagen ID.3 występuje w dwóch wariantach wydajności – o mocy 110 i 150 kW. Moment obrotowy w obu przypadkach wynosi natomiast 310 Nm. Samochód oferuje trzy różne pojemności akumulatorów – 45, 58 i wreszcie 77 kWh. Największy może wystarczyć nawet na 550 kilometrów na jednym ładowaniu zgodnie z WLTP.

Jest za wcześnie na szczegóły techniczne modelu Volkswagen ID.3 R, ale aby samochód był reprezentantem linii R, powinien podobno zaatakować limit 300 KM (221 kW).

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Volkswagen Tiguan (Highline) 2.0 TSI 230 KM 4Motion - oaza spokoju

Trzeba wziąć pod uwagę także coś innego. Do 2024 roku technologia samochodów elektrycznych i akumulatorów będzie dalej ulepszana, co również odgrywa rolę w budowie sportowego samochodu elektrycznego. Szef działu R, Jost Capito, niedawno ujawnił, że Volkswagen korzysta z danych uzyskanych z projektu samochodu sportowego ID.R. Może je wykorzystać np. właśnie w swoich samochodach drogowych.

Skomentuj
Reklama
Reklama
Reklama