Wzięliśmy pod uwagę okres od 29. stycznia do 11. lutego – w tym czasie według Unamo w polskich kanałach social media ukazało się 3 610 wzmianek na ten temat, które mogły dotrzeć do blisko 959 tys. osób. Ekwiwalent reklamowy wyniósł blisko 71 tys zł. (to estymowana wartość, jaką potencjalnie musiałaby zapłacić F1, aby wygenerować taki szum w polskich social media).
Temat zdecydowanie najczęściej pojawiał się na Facebooku – 2 766 wzmianek. Dość popularny był także na Twitterze – 431 wzmianek i Wykopie – 373. Na wykresie czasowym widać dwa główne piki – ogłoszenie decyzji o wycofaniu grid girls przez F1 i FIA, a następnie informacja o zastąpieniu ich przez grid kids – utalentowanych młodych kierowców, dla których ma być to bodziec do treningów i zastąpienia swoich idoli w przyszłości.
Jak wynika z analizy Unamo, blisko 85% procent wpisów (profile z ustaloną płcią) zamieścili mężczyźni, a ponad 15% kobiety.
Jeśli chodzi o sam Facebook, dyskusja na nim toczyła się głównie na profilach związanych z motorsportem, lecz nie tylko. Niżej przedstawiamy pięć najważniejszych profili, które podjęły ten temat. Najczęściej komentowany był jeden z wpisów Cezarego Gutowskiego na ten temat – aż 148 razy. 144 komentarze zamieszczono natomiast pod wpisem na profilu Focusa.
Lp. | Profil | Liczba wypowiedzi | Potencjał wpływu | Popularność |
---|---|---|---|---|
1. | Cezary Gutowski | 41 | 33 613 | 1 655 |
2. | Kamieni Kupa | 1 | 21 171 | 1 558 |
3. | WRC News | 8 | 65 766 | 1 356 |
4. | PowrotRoberta.pl | 5 | 25 528 | 1 079 |
5. | Focus | 1 | 16 148 | 601 |
Podobnie było na Twitterze, gdzie w TOP5 pojawiło się aż czterech dziennikarzy sportowych.
Lp. | Profil | Liczba wypowiedzi | Potencjał wpływu | Popularność |
---|---|---|---|---|
1. | Aldona Marciniak | 1 | 1 347 | 556 |
2. | Cezary Gutowski | 6 | 7 673 | 472 |
3. | Mikołaj Sokół | 1 | 2 798 | 315 |
4. | Adam Gwiazda | 2 | 534 | 225 |
5. | Michał Pol | 2 | 85 011 | 111 |